Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Advertisements

NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
START.
Vybrané prvky periodické tabulky a jejich využití Zlato
Zlato (Au) Latinský název: aurum Protonové číslo: 79
Test znalostí o kovech a nekovech
Jak se atomy spojují.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Chemie Ročník: 9.
KYSELINY.
Typy chemických reakcí
Příprava, vlastnosti, užití
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Vodík Mgr. Helena Roubalová
VZÁCNÉ PLYNY & HALOGENY
KYSLÍKATÉ KYSELINY OBECNÝ VZOREC : H X O
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
bezkyslíkaté, kyslíkaté
Opakovací otázky na alkalické kovy a kovy žíravých zemin
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE Pokyny Odpovídejte pouze přeškrtnutím okénka se správnou odpovědí 1. otázka abcd.
Bengálský oheň Richard Horký. Bengálský oheň Jedná se o reakci, která se používá v zábavné pyrotechnice Jedná se o směs škrobu, chlorečnanu draselného.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Dusík, N.
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
1 Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CHEMIE1_18 Tematická.
OPAKOVÁNÍ.
Bezpečnost práce v chemii
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
odměrná analýza – volumetrie
Základní charakteristiky látek
jméno autora Mg. Eva Truxová název projektu
Jak vznikají soli.
Jméno : Ing. Renata Šandová
Kyslíkaté kyseliny.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Kovy I.a II.A skupiny – řešení písemky Skupina A VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci.
Pracovní list č. 3 Rovnice s kovy
Alkalické kovy Mgr. Jitka Vojáčková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
RISKUJ.
1) Napište chemické názvy sloučenin nebo iontů:
Bezkyslíkaté kyseliny
Hydroxidy.
Chemický děj a jeho zápis
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ověřování základních znalostí z chemie
Atomy a molekuly.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Chemické prvky. Chemický prvek Je látka, která se skládá z atomů, které mají stejné protonové číslo Z. Např.: prvek s názvem síra je z atomů, které mají.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vodíku. Klíčová slova: vodík, výskyt,
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie
Zajímavé chemické pokusy
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
Látky a částice 6. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vítězslava Baborová. Dostupné z Metodického portálu
Alkalické kovy.
Chemie – 8.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. M. Vejražková
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Transkript prezentace:

Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE

Pokyny Odpovídejte pouze přeškrtnutím okénka se správnou odpovědí a b 1. otázka a b c d

Pokyny Otázky na bílém pozadí mají pouze 1 správnou odpověď

Pokyny Otázky na modrém pozadí mají více správných odpovědí. U těchto otázek se za správnou odpověď bod přičítá, za chybnou odečítá

Pokyny Pokud chcete odpověď zrušit a zvolit jinou, chybné políčko vybarvěte celé a přeškrtněte nové 1. otázka a b c d

Pokyny Na poslední (čtrnáctou) otázku odpovězte zapsáním správné značky prvku

Pozor, připravte se, začínáme - teď!

1. Zlato se rozpouští v b) kyselině sírové c) kyselině dusičné a) roztoku kyanidu draselného b) kyselině sírové c) kyselině dusičné d) lučavce královské

1. Zlato se rozpouští v b) kyselině sírové c) kyselině dusičné a) roztoku kyanidu draselného b) kyselině sírové c) kyselině dusičné d) lučavce královské

2. Siderit je ruda, ze které se získává: a) měď b) železo c) zinek d) nejedná se o rudu

2. Siderit je ruda, ze které se získává: a) měď b) železo c) zinek d) nejedná se o rudu

3. Alkalické kovy barví plamen typickou barvou. Sodík barví plamen a) modře b) zeleně c) žlutooranžově d) červeně

3. Alkalické kovy barví plamen typickou barvou. Sodík barví plamen a) modře b) zeleně c) žlutooranžově d) červeně

4. Vodík je prvek, který se ve vesmíru vyskytuje hojně 4. Vodík je prvek, který se ve vesmíru vyskytuje hojně. Ve výskytu mu patří a) 1. místo b) 2. místo c) 4. místo d) 6. místo

4. Vodík je prvek, který se ve vesmíru vyskytuje hojně 4. Vodík je prvek, který se ve vesmíru vyskytuje hojně. Ve výskytu mu patří a) 1. místo b) 2. místo c) 4. místo d) 6. místo

5. Záření b je tvořeno b) jádry helia c) elektrony d) protony a) fotony b) jádry helia c) elektrony d) protony

5. Záření b je tvořeno b) jádry helia c) elektrony d) protony a) fotony b) jádry helia c) elektrony d) protony

6. Vodík vzniká při reakci a) mědi s kyselinou chlorovodíkovou b) zinku s kyselinou chlorovodíkovou c) hydroxidu sodného s kyselinou sírovou d) sodíku s vodou

6. Vodík vzniká při reakci a) mědi s kyselinou chlorovodíkovou b) zinku s kyselinou chlorovodíkovou c) hydroxidu sodného s kyselinou sírovou d) sodíku s vodou

7. Hlavní a nejdůležitější složkou zemního plynu je a) acetylen b) benzen c) methan d) propan

7. Hlavní a nejdůležitější složkou zemního plynu je a) acetylen b) benzen c) methan d) propan

8. Tvrdost vody je způsobena a) sodíku a draslíku b) fosforečnany c) oxidem uhličitým d) hořečnatými a vápenatými ionty

8. Tvrdost vody je způsobena a) sodíku a draslíku b) fosforečnany c) oxidem uhličitým d) hořečnatými a vápenatými ionty

9. Jak se jmenují laboratorní pomůcky na obrázku Titrační baňky Erlenmayerovy baňky Destilační baňky Odměrné baňky

9. Jak se jmenují laboratorní pomůcky na obrázku Titrační baňky Erlenmayerovy baňky Destilační baňky Odměrné baňky

10. Jak se jmenuje laboratorní pomůcka na obrázku Byreta Kapátko Pipeta odměrka

10. Jak se jmenuje laboratorní pomůcka na obrázku Byreta Kapátko Pipeta odměrka

11. Jak se nazývá operace zobrazená na obrázku Byretování Pipetování Titrování Odměrná analýza

11. Jak se nazývá operace zobrazená na obrázku Byretování Pipetování Titrování Odměrná analýza

12. Co znamená uvedené označení na chemikálii Používejte ochranné rukavice Korozivní a žíravé látky Nesmí se ředit vodou Látky škodlivé zdraví

12. Co znamená uvedené označení na chemikálii Používejte ochranné rukavice Korozivní a žíravé látky Nesmí se ředit vodou Látky škodlivé zdraví

13. Slijeme kapaliny ze dvou kádinek a výsledná směs se zahřeje, potom se určitě jedná o: Oxidačněredukční děj Endotermický děj Exotermický děj Atermický děj

13. Slijeme kapaliny ze dvou kádinek a výsledná směs se zahřeje, potom se určitě jedná o: Oxidačněredukční děj Endotermický děj Exotermický děj Atermický děj

14. Určete, o jaký prvek se jedná Prvek je lehký plyn Na Zemi se vyskytuje vzácně Nejsou známy jeho sloučeniny Není toxický Na otázku odpovězte zapsáním správné značky prvku

14. Určete, o jaký prvek se jedná Prvek je lehký plyn Na Zemi se vyskytuje vzácně Nejsou známy jeho sloučeniny Není toxický Na otázku odpovězte zapsáním správné značky prvku He

No a to je konec