Obnovitelné zdroje energie (OZE)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

Alternativní pohonné látky Auta na vodík!!! zpracoval Honza Brandejs.
Energie na Zemi.
Organická chemie organické sloučeniny vznikají životní činností rostlin a živočichů – při látkových přeměnách v organismech jsou základní stavební složkou.
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Výroba a distribuce elektrické energie
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
VY_32_INOVACE_03 - ZDROJE ENERGIE
Zdroje tepla - obnovitelné zdroje
Sluneční elektrárna.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vodík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Chemie Ročník: 9. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nevyčerpatelnými a obnovitelnými.
Alternativní zdroje energie
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Elektrárny využívající biomasy na výrobu elektřiny
Redoxní děje Elektrolýza
Sub-projekt BRIE Potštát 12. října Praktické využití obnovitelných zdrojů energie v rodinných domech Ing. Libor Lenža Regionální energetické centrum,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Vypracoval: Michal Schöniger Výroba el. energie, bezpečnost v elektrotechnice.
ZEMNÍ PLYN Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Obnovitelné a Alternativní zdroje energie
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Uhlí Výroba paliv a energie.
Společenské a hospodářské prostředí
Trunkát Tadeáš, 1.U. -nevyčerpatelnost -ekologičnost.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Využití energie Slunce
Solární energie A její využití.
Netradiční zdroje elektrické energie
Palivový článek Vodík – palivo budoucnosti
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Fosilní paliva – Zemní plyn
Jaderná elektrárna.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výroba a přenos elektrické energie Číslo DUM: III/2/FY/2/2/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Hydráty methanu příslib nebo hrozba?. Hydráty methanu 1. Úvod 2. Vlastnosti 3. Výskyt a původ 4. Energetické využití methanu 5. Skleníkový efekt a hydráty.
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výroba a přenos elektrické energie. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Nevyčerpatelné energetické zdroje Zbožíznalství 1. ročník.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_10_Vodík Téma: Chemie 8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod AUTOR: Mgr. Petr Hlava NÁZEV: Jak lidé využívají přírodu TEMA: Přírodní složky.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vodíku. Klíčová slova: vodík, výskyt,
VODÍK.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ELEKTROCHEMICKÉ VÝROBNÍ PROCESY
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Druhy elektráren Výroba a přenos elektrické energie Název školy
2.5 Chemické zdroje elektrické energie
Obnovitelné zdroje energie a blízká budoucnost
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Obnovitelné zdroje energie (OZE) dosud nejvíce užívané zdroje energie – fosilní paliva + jaderná energie → jsou buď vyčerpatelné nebo zatěžují ŽP náhradou – oZE – z dlouhodobého hlediska prakticky nevyčerpatelné: energie slunečního záření, vody, větru, geotermální, vodík

Bioplyn vznik v přírodě při rozkladu (hnití) organického materiálu (rostlin. i živočišného původu) → bažiny, rašeliniště, mokřady, komposty, skládky, ČOV obsah: 50 – 60% methanu 25 – 50% CO2 0 – 10 % vodní páry, N2, O2, H2, NH3, H2S,…

Bioplyn užití: k přímému spalování →výroba tepla, el. energie event. palivo pro automobily (státy s dobrou ekonomickou situací, není sériová výroba motorů)

Vodík na Zemi prakticky nevyčerpatelný nejrozšířenější prvek ve vesmíru výroba elektrolýzou H2O nehodí se k přímému spalování v automobilech (výbušný ve směsi se vzduchem) zatím omezeně v tzv. palivových článcích →pro pohon automobilů, raket, ponorek, a hlavně autobusů v elektronických a digitálních zařízeních (notebooky, digitální fotoaparáty, přenosné vysílače) jsou to galvanické články, ve kterých se H2 přímo vyrábí (např. elektrolýzou vody elektrickým proudem ze solárních článků) a následnou oxidací vzdušným O2 → uvolnění energie

Vodík nevýhoda: značná energetická náročnost elektrolýzy H2O finanční náročnost výbušnost výhoda: snadná výroba nízká hmotnost ekologičnost