Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Názvosloví oxidů Některé významné oxidy
Advertisements

PRAKTICKY VÝZNAMNÉ OXIDY
Vlastnosti oxidů. Vlastnosti oxidů CO2 OXID UHLIČITÝ plynná, nedýchatelná látka Obrázek č.1 plynná, nedýchatelná látka ( má větší hustotu než vzduch)
NĚKTERÉ VÝZNAMNÉ OXIDY

OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Kyselý déšť.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
Kyselé deště Vypracoval: Ondřej Bažant
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Aromatické uhlovodíky (Areny)
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
bezkyslíkaté, kyslíkaté
OXIDY O-II oxygenium (latinsky) = kyslík
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
OXIDY Ch_092_Oxidy_Oxidy
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
VY_52_INOVACE_02/1/35_Chemie OXIDY SÍRY A DUSÍKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace.
Uhlovodíky jako palivo VY_32_INOVACE_G Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Oxidy důležité pro stavebníky a malíře
Oxidy Richard Horký. VlastnostiNázvosloví 2Názvosloví 1ReaktivitaPojmy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_52_INOVACE_02/1/36_Chemie PEVNÉ OXIDY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a zkvalitnění.
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
SOLI Stavební materiály
Oxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o oxidech
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda, Chemie Název: Oxid siřičitý a dusičitý Autor: Zdeněk Fikejs Datum, třída: , 9.roč. Stručná anotace: Seznámení.
OXIDY. Autor: Mgr. Magdaléna Č í ž ková Anotace: Prezentace shrnuje u č ivo o kovech pro ž áky 8. t ř ídy. Materiál lze pou ž ít v p ř ímé výuce, pro.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Oxidy.
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Oxidy důležité pro stavebníky, malíře a jako drahokamy
Zástupci oxidů RZ
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Nejvýznamnější oxidy Autor: Mgr. Iveta Studená Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_18_Oxidy Téma: Chemie 8.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
OXIDY. Co to jsou oxidy? Oxidy jsou dvouprvkové sloučeniny kyslíku s jinými prvky. Dříve se označovaly jako kysličníky V oxidech má kyslík oxidační číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Oxidy (zástupci) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití oxidů VI TÉMATICKÝ CELEK:
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Zásady.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
VY_32_INOVACE_Slo_II_07 Oxidy 3, Sulfidy ppt.
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Transkript prezentace:

Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý. Chov skotu, který produkuje methan. Pěstování rýže, z bahna se uvolňuje methan.

Následky Celosvětové = globální oteplování tání ledovců zvyšování hladiny moří zatopení přímořských oblastí

Změna v ekosystémech Země ohrožující rostlinné i živočišné druhy.

Klimatické změny – sucho x záplavy, které mají za následek neúrodu a následně i hladomor.

Opatření proti Snížit spalování fosilních paliv, hledat alternativní zdroje energie, šetřit elektřinou,(zateplení budov...)

Příčina Spalováním uhlí obsahující síru vzniká oxid siřičitý, spalováním benzínu v automobilech vznikají oxidy dusíky. Jejich smícháním s vodou vzniká kyselina sírová a dusičná, které jsou součástí kyselých dešťů.

Následky Poškozené listy stromů(průduchy) – opadávání listů až úhyn stromů. Změna pH vodních toků způsobuje úhyn vodních živočichů. Škodí lidskému zdraví(vymývání těžkých kovů do spodních vod). Urychluje korozi, rozpad omítek a mramorových soch.

Opatření proti? Snížit spalování fosilních paliv, hledat alternativní zdroje energie, odsíření elektráren, katalyzátory na automobily

Oxid vápenatý CaO Pálené vápno Bílá pevná látka Vzniká pálením vápence

Použití Ve stavebnictví součást malty. Jako desinfekce při bělení kmenů stromů a zdí.

Oxid uhelnatý CO Oxid uhelnatý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu, nedráždivý. Je jedovatý Je lehčí než vzduch, ale se vzduchem se mísí. Ve vodě je málo rozpustný. Je obsažen ve svítiplynu, v generátorovém a ve vodním plynu. Součást cigaretového dýmu Vzniká při nedokonalém spalování uhlí

Pevná, těžko tavitelná, chemicky velmi odolná látka. Oxid křemičitý SO2 Pevná, těžko tavitelná, chemicky velmi odolná látka.

Součástí křemene, písku a skla Požívá se ve stavebnictví a sklářství

Oxidy dusíku Vznikají při chemických výrobách a činností spalovacích motorů. Jedovaté Spolupůsobí při vzniku kyselých dešťů.

Oxid hlinitý Al2O3 V přírodě se vyskytuje jako nerost korund a hornina bauxit Z bauxitu se vyrábí hliník.