VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
Zpracovala Jitka Ciprová
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Rozmanitost organismů, třídění organismů
M O Ř E A O C E Á N Y.
Potravní pyramida.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Charakteristika ekosystému
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
Bílkoviny a nukleové kyseliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Výživa buňky.
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Živočichové Dělení.
Vztahy mezi organismy.
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Potravní pyramida, potravní řetězec
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Co jsme již poznali.
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
VÝŽIVA „Patrně jediný způsob, jak si zachovat zdraví, je jíst, co ti nechutná, pít, co se ti oškliví, a dělat, co se ti nechce.“ Mark Twain.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Získávání energie pro život
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
4. Buňky.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Transkript prezentace:

VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY

VZTAHY MEZI ORGANISMY Mezi organismy se v průběhu vývoje vyvinuly vztahy. Nejdůležitější vztahy jsou vztahy potravní. Všechny organismy třídíme podle toho, jak získávají organické látky (cukry, tuky,bílkoviny), které musí být v potravě organismů. 1.PRODUCENTI -organismy, které si vytvářejí organické látky samy -rostliny -vytváří si cukry fotosyntézou 2. KONZUMENTI -organismy, které si neumí organické látky vyrobit samy, musí je přIjmout z okolí -živočichové -3 typy konzumentů: masožravci-živí se živočišnou potravou býložravci-živí se rostlinami všežravci-živí se živočišnou i rostlinnou potravou 3. ROZKLADAČI -organismy, které rozkládají těla rostlin či živočichů a z jejich těl získávají organické látky -bakterie, houby

VZTAHY MEZI ORGANISMY Potravní vztahy vyjadřujeme pomocí Potravní pyramidy a potravního řetězce. Potravní pyramida

VZTAHY MEZI ORGANISMY Potravní řetězec

VZTAHY MEZI ORGANISMY Domácí úkol: za pomoci prezentace a učebnice vytvoř: a)Jednoduchou potravní pyramidu s třemi druhy organismů b)Potravní řetězec s pěti druhy organismů