Potravní vztahy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Živá složka biomů - organismy
EKOSYSTÉM LES 2 Rok 2011 MEZINÁRODNÍ ROK LESA.
Biotické Faktory Jakub Kozel 2.B.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Biotické podmínky života
Život na Zemi.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Populace, společenstva
POTRAVA.
Potravní vazby rostlin a živočichů
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Saprotrofní potravní řetězec
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Registrační číslo projektu:
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Rozmanitost organismů, třídění organismů
M O Ř E A O C E Á N Y.
Potravní pyramida.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Vztahy mezi živočichy a rostlinami
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Biotické faktory prostředí
Charakteristika ekosystému
Rostlinné orgány - květ
VY_32_INOVACE_35_ Prvouka 3.ročník Živočichové 2.
Třídění organismů.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Živá příroda.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Vztahy mezi organismy.
Ekosystémy.
RYBNÍK JAKO CELEK.
společenstva Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Potravní pyramida, potravní řetězec
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém lesa a rybníka
Projevy života, třídění organismů
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiálu VY_32_INOVACE_21_10 Název materiáluEkosystém.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu Pracovní list slouží k zopakování a doplnění učiva. Vyhledávání informací motivuje žáky k zájmu o.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Užitečná zvířata ve volné přírodě
VY_52_INOVACE_66_Savci vod - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Potravní vztahy

Potravní řetězec představuje nejjednodušší znázornění potravních vztahů v přírodě naznačuje, který organismus může sloužit jako potrava druhému

Potravní řetězce

Potravní sítě popisují přesněji potravní vztahy v ekosystému jedná se o rozvětvené potravní řetězce

Potravní sítě v moři

Potravní pyramida znázorňuje vzájemné potravní vztahy organismů a poměrné množství organismů v přírodě

Které organismy jsou v populaci zastoupeny nejvíce? 1. producenti 2. býložravci - konzumenti I. řádu 3. všežravci a masožravci – konzumenti II. a vyšších řádů

Poznáš který konzument je na obrázku ? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Cizopasníci živí se tkáněmi nebo tělními tekutinami jiných organismů

Rozkladné řetězce navazují na potravní řetězce zahrnují organismy, které se živí odumřelou rostlinnou nebo živočišnou hmotou

Rozkladači - destruenti drobní půdní živočichové houby bakterie