Vzduch Mgr. Helena Roubalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Abiotické podmínky života
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – atmosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Atmosféra Země, Atmosférický tlak
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Opakování voda, vzduch.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Atmosféra Filip Bordovský.
Vznik a vývoj atmosféry Země
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Uhlí.
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vliv člověka na ovzduší
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Vzduch Mgr. Helena Roubalová Chemie 8. ročník Vzduch Mgr. Helena Roubalová

Složení vzduchu 78% dusíku 21% kyslíku 1% jiných plynů (vzácné plyny – neon, argon, helium; oxid uhličitý; vodík) Vodní pára Mikroorganismy Prach

- chrání Zemi před pronikáním škodlivého UV záření Kyslík - vznik: fotosyntéza - význam: 1) dýchání ogranismů 2) hoření Ozón - chrání Zemi před pronikáním škodlivého UV záření - vlivem lidské činnosti (používání freonů) dochází k úbytku ozónu a vzniku tzn. ozónové díry

Průmyslové zpracování vzduchu - opakovaným stlačením, ochlazením a rozpínáním vzduchu dojde k jeho zkapalnění - jednotlivé složky se oddělí následnou destilací a uchovávají se v zásobnících - pro dopravu plynů se používají tlakové nádoby označené barevným pruhem: Dusík – zelený pruh Kyslík – modrý pruh Vodík – červený pruh

Kyselé deště - vznik: spalováním nekvalitního uhlí s příměsí síry dochází ke vzniku oxidu siřičitého, který se ve vzduchu smísí s vodní parou a na Zemi padá v podobě kyselého deště - důsledky - ničení lesních ekosystémů (Jizerské hory, Krušné hory) - ničení vodních ekosytémů – okyselování vody, likvidace planktonu - podpora koroze

Skleníkový efekt - vznik: skleníkové plyny se hromadí v atmosféře, kde vytváří vrstvu, která propouští teplo ze Slunce na Zemi, ale zabraňuje jeho návratu do vesmíru - mezi skleníkové plyny patří oxid uhličitý, který vzniká spalováním paliv. Lidskou činností vzniká větší množství oxidu uhličitého než které využijí rostliny pro fotosyntézu→zvyšování jeho % zastoupení v atmosféře→skleníkový efekt - důsledek: globální oteplování

Smog = směs mlhy, prachu a kouřových plynů - vyskytuje se především ve velkých průmyslových aglomeracích a městech - působí nepříznivě na lidský organismus (zvláště u dětí a starých lidí), může způsobit vážná onemocnění