Dějepis Mgr. Milan Šimek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČESKÝ STÁT ZA VLÁDY JAGELLONCŮ
Advertisements

Shrnutí učiva raného středověku
Byzantská církev a kultura
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
T U R E C K O ISTANBUL HAGIA SOPHIA.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
KŘESŤANSKÁ ANTIKA, RANĚ KŘESŤANSKÉ UMĚNÍ
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Byzantská kultura.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Kultura byzantské říše
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Předrománské umění Kulturní okruhy: západní Evropa, východní Evropa
POČÁTKY UHERSKÉHO STÁTU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Období raného středověku
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Registrační číslo projektu:
Středověká kultura Románský sloh
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Byzantská říše 7. ročník.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Středověká Evropa Šimon Balham C4B 2013/2014.
Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Byzantská říše Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Byzantské umění.
Byzantská říše.
Byzantská říše Důležité pojmy
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Tomáš Stejskal.  Byzantská říše vznikla po rozdělení římského imperia (Imperium Romanum) v jeho východní části - v r. 395, kdy si po smrti Theodosia.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D7 - 3 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.7 Opakování hlavních raněstředověkých kulturních oblastí.
Byzantská říše Petr Procházka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Procházka. Dostupné z Metodického portálu
První státní útvary na našem území Sámova říše 1. Pravděpodobný rozsah Sámovy říše – označená červeně Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
EU peníze středním školám
Byzantské umění a jeho vliv na západní kulturu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Byzantská říše Byzantská říše
Rozpad a zánik říše římské
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Digitální učební materiál
Byzantská říše.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Cyril a Metoděj.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Byzantská říše.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Křesťanství a středověká Evropa
Transkript prezentace:

Dějepis Mgr. Milan Šimek BYZANTSKÁ ŘÍŠE Dějepis Mgr. Milan Šimek

BYZANTSKÁ ŘÍŠE Nejmocnější říše v Evropě za raného feudalismu Řemeslná výroba, rozvoj zemědělství, vzdělané úřednictvo, mnohonárodnostní stát řečtina

ROZKVĚT ŘÍŠE Justinián I. – pocházel z rolnické rodiny 6. stol. Zákoník Corpus iuris civilis – neomezená moc císaře, stál i v čele křesťanské církve Rozvoj architektury

Justinián I.

ROZKLAD ŘÍŠE Kruté daně – bouře poddaných 532 – povstání Niká v Konstantinopoli Finanční vyčerpání a oslabení země za Justiniánových nástupců Uklidnění za císaře Herakleia I. Od 12. stol. - úpadek

ROZKLAD ŘÍŠE Obranné války, zmenšování říše 1453 – Turci dobyli Cařihrad, zánik Byzantské říše Konec antiky

BYZANTSKÁ KULTURA Hlavní město – Konstantinopol Mohutné chrámy s půdorysem tvaru kříže Kopule, barevný mramor, nástěnné malby, mozaiky Chrám Hagia Sophia ikony

BYZANTSKÁ KULTURA Zobrazování svatých a mučedníků Iluminované rukopisné knihy, miniatury Medailonky, výroba hedvábí Rozvoj školství, filozofie, rétorika, právo, teologie Vliv na slovanskou kulturu a liturgii

HAGIA SOPHIA

ZÁVĚR