Neverbální komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
neverbální komunikace
Advertisements

Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Praktické poznámky Pro obchod a život. KAŽDÉ OBCHODNÍ JEDNÁNÍ JE CITOVÁ ZÁLEŽITOST Lidský mozek je tvořen „nižšími“ oblasty, které zpracovávaji přicházejicí.
Komunikace Společenská kultura
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Lidská komunikace.
PSYCHICKÉ JEVY.
Umění prezentace.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Vymezení, funkce, zdroje
Emoce (city).
Komunikace.
OSOBNOST.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
KOMUNIKACE
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Komunikace – neverbální komunikace
Komunikace Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
KOMUNIKACE V..
Interpersonální přitažlivost
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Teorie motivace Adéla Furiková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Smyslové ústrojí 5. ročník
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_52_INOVACE_PRV.3.35 _Lidské tělo_pracovní list
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Neverbální komunikace
Úvod do estetiky estetika.
Zásady efektivní komunikace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
KOMUNIKACE.
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociologie pro SPP/SPR
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Psychické procesy - vnímání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Neverbální komunikace Osobní komunikace Obchodně administrativní pracovník Bc. Jitka Hošková

Ten, kdo má oči, aby viděl, a uši, aby slyšel, se může přesvědčit, že žádný smrtelník nedokáže nic utajit. Jestliže jeho rty mlčí, hovoří svými konečky prstů : jeho skryté myšlenky z něho prosakují ven každým pórem. S. Freud

Neverbální komunikace : mimoslovně řeč těla pozice těla mimika gesta výraz tváře postoje vzdálenost…

Neverbální komunikace je souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě či nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem. Prostřednictvím neverbální komunikace si s druhými lidmi předáváme informace o tom, jak vnímáme sami sebe, jak svého partnera, jak vlastní emoce, napětí a rozpoložení. Neverbální signály většinou vysíláme podvědomě a přijímáme také podvědomě. Naše neverbální signály vychází z našeho podvědomí a souvisí s našimi návyky, hodnoty a emocemi.

Neverbální komunikace je : ŘEČ PODVĚDOMÍ (emoce, postoje, návyky) ŘEČ TĚLA (gestikulace, mimika, kontakt očí) ŘEČ OBJEKTŮ (vlasy, oblečení, šperky, prostor kolem nás) ŘEČ PROSTORU (zóny podle vzdálenosti)

Řeč podvědomí

Naše podvědomí, kde jsou zakořeněné naše návyky, hodnoty a emoce mají zásadní význam při neverbální komunikaci. Emoce lze definovat jako schopnost reagovat na různé podněty prožitkem libosti či nelibosti, spojeným s fyziologickými reakcemi či změnou aktivity. Emoce zná z vlastní zkušenosti každý z nás. Je to zvláštní druh zážitku, který v nás vzbuzuje příjemné a nepříjemné pocity. Dalším charakteristickým znakem emocí je jejich osobitý zážitkový obsah, který neumíme či lépe řečeno nemůžeme plně vyjádřit slovy. Naše emoce můžeme označit jako primární motivační systém člověka. Emoce jsou maximálně subjektivní záležitostí (každý z nás pociťuje v totožných situacích různé emoce). Naše emoce zásadně ovlivňují naše reakce, náš život a významně se podílejí na naší neverbální komunikaci.

Řeč těla

DRŽENÍ TĚLA (rozumí se tím celkové držení těla, které nějaká osoba právě zaujímá, a pohyby, kterými se držení těla mění. Každá náhlá změna vnějšího chování je vždy odrazem náhlé změny ve vnitřním chování) GESTIKULACE (gestikulací rozumíme především pohyby rukou a držení hlavy. Čím silněji jsou oslovovány city, tím výraznější je také gestikulace)

MIMIKA mimikou rozumíme všechny projevy, které lze pozorovat v lidském obličeji. Obzvláště pohyby obličeje, obočí a křivka úst.

KONTAKT OČÍ (oči jsou jedním z nejdůležitějších smyslových orgánů lidského těla, které jejich prostřednictvím přijímá 80% svých informací o vnějším světě. Přibližně 137 miliónů zrakových buněk přivádí informace k mozku. Tyto buňky reagující na světlo mohou kdykoliv zpracovávat současně jeden a půl miliónů informací. Délka pohledu závisí také na oboustranném zájmu. Také to, jak jsou oči otevřeny, má charakter sdělení. Zvláště velký význam má tzv. signál zorniček. Naše zorničky reagují nejen na informace o světle nebo tmě, ale také na to, zda je něco sympatické nebo nesympatické. Signály zornic jsou nejen nevědomě vyzařovány, ale také jsou nevědomě přijímány)

Řeč prostoru Řeč prostoru

INTIMNÍ ZÓNA (do této oblasti, která sahá do 50 cm vzdálenosti od našeho těla, pouštíme osoby, k nimž máme velmi těšný vztah, můžeme jeden druhého cítit, prociťovat vzájemnou vroucnost, tělesný kontakt je velmi snadný) OSOBNÍ ZÓNA (sahá od 50 cca 120 cm. Do této zóny pouštíme osoby, ke kterým máme blízký vztah, neboť se můžeme dotýkat, můžeme se vidět)

SOCIÁLNÍ ZÓNA (rozkládá se ve vzdálenosti mezi 120 cm až do 350 cm a slouží ke slovnímu kontaktu spíše poradního charakteru při neosobních vztazích) VEŘEJNÁ ZÓNA (v této oblasti života začínající ve vzdálenosti 350 cm od těla se uskutečňují zejména kontakty s osobnostmi veřejného života a při veřejných neosobních příležitostech)

Řeč prostoru „Jediný způsob, jak si splnit naše sny, je chovat se k sobě velkoryse."