Dramaturgie dotazníku
Dva požadavky na rozhovor Přiblížit se struktuře běžného rozhovoru Vzbudit a udržet zájem dotázaného
Přiblížit se struktuře běžného rozhovoru Úvod s několika jednoduchými otázkami Obecné otázky Specifické otázky (princip trychtýře) Citlivé a obtížné otázky až v průběhu rozhovoru Otázky s velkým rizikem odmítnutí ke konci é
Dramaturgie dotazníku Zjišťuje všechny důležité informace? Je riziko halo efektu? Jaký je logický sled otázek pro respondenta? (může odhalovat záměr?) Jaké je umístění otevřených otázek? Jaké jsou spojovací texty mezi otázkami? Podporují formulace otázek a jejich řazení úspěšné dokončení rozhovoru?
Dramaturgie dotazníku (2) Formulace a umístění rizikových otázek Identifikační otázky v dotazníku Podporuje dotazník představu o anonymitě? Délka dotazníku Obsahuje poděkování za rozhovor? Má tazatel zaznamenávat i jiné informace?
Pomůcky při dotazování Lístek – soubor všech variant odpovědí, z nichž dotázaný vybírá (pevné pořadí) Karty – sada s jednotlivými variantami odpovědí (pořadí není určeno) Počet lístků a karet v dotazníku, náročnost jejich používání
Karty Není efekt pořadí položky Tazatel musí karty zamíchat Zvyšuje se aktivita, pozornost dotázaného Možnost použít výběr karty jako filtrovací otázku
Dialogové obrázky Lze stavět vedle sebe různé argumenty jako rovnocenné Figurky musí být schématické, bez osobnostních rysů
Typy dialogových obrázků Celý text je uveden - dotázaný vyslovuje souhlas/ nesouhlas Dotázaný doplňuje informace Dotázaný doplňuje část textu – asociace k tématu Zobrazování předmětů, situací – vyjádření asociací, souhlasu Test vypískání publikem Neutralizované obrázky (bez textu)