Dramaturgie dotazníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Pracovní pomůcky pro 1.stupeň ZŠ
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prostředí pro tvorbu strukturovaných učebních textů Ing. Jiří Přibil Fakulta managementu VŠE Rozvojový grant Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Projekt – úkoly, zdroje, vazby úkolů, náklady Ing. Jiří Šilhán.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Analýza dat.
Vlastnosti motorických testů a baterií
Tazatelská síť.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Rozhovor – forma rozhovoru
Spotřebitelský výzkum
Dotazovací techniky I. Druhy dotazovacích technik a jejich užití:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
1 Metody a techniky výzkumu veřejného mínění Kombinované studium - II. cyklus LS 2007/08 Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Tlačítka akcí. Do prezentací můžeme vkládat tzv. tlačítka akcí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PROCESNÍ PŘÍSTUP K ŘÍZENÍ PODNIKU Ing. Filip Samek Copyright © 2005 Stav procesního řízení v podnicích v ČR.
Metody pedagogické diagnostiky
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Využití dotazníku při evaluaci Mgr. Miroslava Dvořáková 2007.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Komunikace s rodiči.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
HYPERTEXTOVÉ ODKAZY V PowerPointu 2010.
Pedagogická diagnostika
VY_32_INOVACE_A3-06 UVNITŘ POČÍTAČE AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU S POZNÁVACÍM TESTEM Časová.
 Kurs: Vybrané kapitoly z výzkumu veřejného mínění  FSV UK, U Kříže 8  Středa  PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.  Centrum pro výzkum veřejného.
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Podnikatelský záměr: farmářský obchod Výsledky dotazování.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II ZS 2011/2012.
Průzkum trhu.
VKLÁDÁNÍ OBRÁZKŮ, KLIPARTŮ, OBRAZCŮ
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Úvodní informace Informatika pro ekonomy II LS 2007/2008.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Marketing sportu obecná část
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
OBIMA - Object Image Analysis
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Nábor a výběr zaměstnanců
Zásady správné prezentace
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Výzkum v politických vědách Interview, pozorování
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Práva dítěte Výchova k občanství
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Dramaturgie dotazníku

Dva požadavky na rozhovor Přiblížit se struktuře běžného rozhovoru Vzbudit a udržet zájem dotázaného

Přiblížit se struktuře běžného rozhovoru Úvod s několika jednoduchými otázkami Obecné otázky Specifické otázky (princip trychtýře) Citlivé a obtížné otázky až v průběhu rozhovoru Otázky s velkým rizikem odmítnutí ke konci é

Dramaturgie dotazníku Zjišťuje všechny důležité informace? Je riziko halo efektu? Jaký je logický sled otázek pro respondenta? (může odhalovat záměr?) Jaké je umístění otevřených otázek? Jaké jsou spojovací texty mezi otázkami? Podporují formulace otázek a jejich řazení úspěšné dokončení rozhovoru?

Dramaturgie dotazníku (2) Formulace a umístění rizikových otázek Identifikační otázky v dotazníku Podporuje dotazník představu o anonymitě? Délka dotazníku Obsahuje poděkování za rozhovor? Má tazatel zaznamenávat i jiné informace?

Pomůcky při dotazování Lístek – soubor všech variant odpovědí, z nichž dotázaný vybírá (pevné pořadí) Karty – sada s jednotlivými variantami odpovědí (pořadí není určeno) Počet lístků a karet v dotazníku, náročnost jejich používání

Karty Není efekt pořadí položky Tazatel musí karty zamíchat Zvyšuje se aktivita, pozornost dotázaného Možnost použít výběr karty jako filtrovací otázku

Dialogové obrázky Lze stavět vedle sebe různé argumenty jako rovnocenné Figurky musí být schématické, bez osobnostních rysů

Typy dialogových obrázků Celý text je uveden - dotázaný vyslovuje souhlas/ nesouhlas Dotázaný doplňuje informace Dotázaný doplňuje část textu – asociace k tématu Zobrazování předmětů, situací – vyjádření asociací, souhlasu Test vypískání publikem Neutralizované obrázky (bez textu)