Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Christina Bočáková 3. ročník
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
Vodík Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1
Chemie.
VY_32_INOVACE_18 - KYSELINY
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu vlastností vodíku. KLÍČOVÁ SLOVA:
Názvosloví.
Organická chemie.
opakování učiva chemie 8.ročníku
Opakovací otázky na uhlovodíky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Chemie Ročník: 9.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii 52/CH22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: ZÁKLADNÍ CHEMICKÉ VÝPOČTY.
Typy chemických reakcí
Chemie technické lyceum 1. ročník
Výroba kyseliny dusičné
Struktura organických látek
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
ALKYNY uhlovodíky Nenasycené ……………
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Alkeny.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět :Chemie Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.
VY_32_INOVACE_6_2_7 Ing. Jan Voříšek  Opakování: co je hlavním zdrojem alkanů a cykloalkanů?  Hlavními zdroji alkanů a cykloalkanů jsou ropa a zemní.
Dusík, N.
Příprava a vlastnosti dvouprvkových sloučenin
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CHEMIE CHEMICKÉ ROVNICE.
Složení roztoků Chemické výpočty
CZ.1.07/1.1.10/
Uhlovodíky - shrnutí Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
I. ZÁKLADNÍ POJMY.
III. SLOŽENÍ VÍCESLOŽKOVÝCH SOUSTAV
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Písemka lineární uhlovodíky
ORGANICKÁ CHEMIE.
Soubor prezentací: CHEMIE PRO III. ROČNÍK GYMNÁZIA
Atomy, molekuly LC.
Alkyny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VODÍK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
Základní pojmy organické chemie
Chemické reakce a výpočty Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov,Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák NEKOVY - plynné O N Rn kyslík dusík vzácné plyny vodík He Ar Ne Xe Kr halogeny.
Organická chemie Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
ALKENY Chemie 9. třída.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Organická chemie Chemie 9. r..
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
RISK Chemie 9 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Uhlovodíky Chemie 9. třída.
Pětiminutovky z anorganické chemie
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Názvosloví alkanů Základem nejdelší řetězec.
Alkyny nenasycené uhlovodíky s acyklickým uhlíkatým řetězcem
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod,
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Vývoj a historie chemie
Transkript prezentace:

Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce

Délka studia a způsob ukončení Studium v rozsahu 150 vyučovacích hodin, z toho: 40 hod. chemie 40 hod. základy chemické technologie a procesů 40 hod. informatika a komunikační technika 30 hod. laboratorní cvičení Způsob ukončení : ústní zkouška a udělení certifikátu

Termíny rekvalifikací teorie teorie teorie + 2 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie teorie + 4 h Lcv teorie závěrečná zkouška

Učební plán CHEMIE (obecné a anorganické) látky-jejich rozdělení a rozlišování, příklady označování nebezpečných látek, chemické látky a jejich směsi, výpočty složení roztoků, voda, vzduch, stavba atomu, chemické prvky, periodická soustava prvků, chemická vazba, chemické sloučeniny, chemické prvky – nekovy: kyslík, vodík, dusík, uhlík, chemické prvky – kovy: hliník, měď, chemické sloučeniny-oxidy, sulfidy, halogenidy, hydroxidy, kyseliny, soli, chemické reakce, chemické rovnice, výpočty z chemických rovnic.

Učební plán CHEMIE (organické) vaznost uhlíku – jednoduché a násobné vazby, uhlovodíky, rozdělení a názvosloví, alkany-názvosloví, fyzikální a chemické vlastnosti alkanů, alkeny a alkadieny, názvosloví, reakce, vlastnosti, význam alkenů, alkyny, názvosloví, reakce, vlastnosti, význam alkynů, areny, názvosloví, reakce, vlastnosti a význam arenů, deriváty uhlovodíků – charakteristika, rozdělení, alkoholy – názvosloví, reakce, vlastnosti a význam alkoholů, plasty- výroba plastů a jejich význam v životě člověka.

Základy chemické technologie a procesů voda – úprava surové vody na technologickou, čištění průmyslových odpadních vod výroba technických plynů (kyslík, dusík, vodík, amoniak), výroba anorganických kyselin (dusičná, sírová), elektrolýza NaCl, výroba makromolekulárních sloučenin měření základních provozních veličin – tlak, teplota, hladina a průtok, mechanické, hydromechanické, tepelné a difúzní operace, ochrana životního prostředí

Informatika a komunikační technika historie výpočetní techniky a Internetu v časové posloupnosti, osobní počítač – hardwarová konfigurace, konfigurace operačního systému, prvky vývojového diagramu, tvorba algoritmu, malování v PC, programový balík MS Office, MS Word, MS Excel, PowerPoint - základy prezentace.

Laboratorní cvičení BOZP - laboratorní řád, bezpečnost práce a ochrana zdraví, zásady, první pomoci, protipožární předpisy, ochrana životního prostředí, základní laboratorní operace - vážení na analytických vahách, měření objemu, měření hustoty, měření teploty, základní dělící metody - filtrace, destilace jednoduchá, rektifikace, roztoky - příprava roztoků, vyjadřování roztoků, kontrola složení roztoků pomocí hmotnostního zlomku a hustoty, analytický rozbor - neutralizace, komplexometrie – kontrola čistoty vod.