Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

Živá složka biomů - organismy
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Minerální výživa rostlin
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Heterotrofní výživa rostlin
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Význam hub a mechů v ekosystému
HOUBY ŘÍŠE.
HOUBY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rostliny - význam a jejich dělení.
Způsoby výživy rostlin
Výživa buňky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_378.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Vztahy mezi organismy.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
VÝŽIVA ROSTLIN 2014.
Vzájemné vztahy organismů v přírodě
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Co jsme již poznali.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Obecná charakteristika. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_02_TEMA.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Heterotrofie u rostlin
Vojta pouchlý Houby(fungi).
Třídění živých organismů
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Získávání energie pro život
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
HOUBY.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
BAKTERIE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus
Transkript prezentace:

výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“

typy organismů podle výživy autotrofní (auto = sám, trofie = potrava), schopnost sami sebe vyživovat, jsou to organismy schopné fotosyntézy, obsahují chlorofyl – některé bakterie, sinice, řasy, vyšší zelené rostliny heterotrofní (hetero = cizí, jiný), vyživují se pomocí jiných organismů, nemají chlorofyl, nemohou tvořit asimiláty – nezelené rostliny, houby, živočichové

typy heterotrofních organismů saprofyté = rozkladači – vyživují se z odumřelých zbytků rostlin a živočichů, jsou to pouze bakterie a houby, (někdy se pro bakterie užívá název dekompozitoři) parazité = cizopasníci – získavají organické látky z živých těl (hostitelů), jedná se o některé bakterie, houby, rostliny a živočichy

typy heterotrofních organismů hemiparazité = poloparazité – rostliny schopné fotosyntézy, jsou zelené, z hostitele získávají vodu + anorganické látky, napojeny na dřevní část cévního svazku holoparazité = úplní parazité – rostliny neschopné fotosyntézy, nejsou zelené, z hostitele získávají vodu + organické látky, napojeny na lýkovou část cévního svazku

symbióza = soužití, soužití 2 organismů, ze kterého mají oba užitek, speciální případy: lišejníky – řasa + houba, řasa + sinice mykorhiza – houba + vyšší rostlina hlízkovité bakterie + kořeny vyšších rostlin

mixotrofie – přechod mezi autotrofií a heterotrofií, zelené organismy potřebují některé organické látky, které nemohou vyrobit (masožravky – N, P)

Úkoly: Jakým způsobem se živí masožravky a proč? Co je společné pro lišejníky, hlízkovité bakterie a mykorrhizu hub? Popište o jaký typ pohybu se jedná u rostliny na obrázku, charakterizujte jej a uveďte mezi jaké pohyby je řadíme:

Nakreslete a popište pozitivní fototaxi Úkoly: Popište 2 typy pohybů (a, b) na obrázku (vysvětlete, co mají společné a v čem se liší?: Nakreslete a popište pozitivní fototaxi a b