Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/01.0009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Literární výchova - 7. ročník)
Advertisements

VY_32_INOVACE_08/3/14 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Autorský zákon Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Realistický román.
Divadlo konce 19.století.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_43_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
VY_32_INOVACE_2A8 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř.
Božena Němcová Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Nejvýznamnější představitel historické prózy 19.století
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
BOŽENA NĚMCOVÁ BABIČKA (Obrazy ze života venkovského) 1855
EDUARD BASS A Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
VY_32_INOVACE_2A1 Divadla malých forem.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Autor: Bc. Eva Doležalová
VY_32_INOVACE_3D.9.01 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Český naturalismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Ivan Andrejevič Krylov
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Jak se dělá reportáž….
Emil František Burian
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL REVIZOR KAMIL BULKA SEXTA 2008/2009.
České divadlo po 2. světové válce Tematická oblastŠedesátá léta – divadelní scény Datum vytvoření RočníkČtvrtý Stručný obsahPřehled nejvýznamnějších.
NORBERT LICHÝ MATĚJ GREGOR TOMÁŠ KONVIČNÝ MICHAL ODSTČILÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLA HRABOVÁ.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla N. V. Gogola.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
JIŘÍ MYRON (BOHUMIL PROŠEK) HUMPOLEC OSTRAVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
VY_32_INOVACE_11_Literatura 19. století Kritický realismus
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Rozvoj klíčových kompetencí
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_12 Název Ladislav Stroupežnický, bratři Mrštíkové.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Božena Němcová (1820 – 1862).
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIVADLO 60. LET.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_12 Romantismus Rusko
Kritický realismus - úvod
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Text a fotodokumentace Text: kolektiv 4.K Text: kolektiv 4.K Fotodokumentace: Fotodokumentace: Foto: Karel Milička Foto: Karel Milička

Nikolaj Vasilijevič Gogol Revizor Činoherní klub Praha

Nikolaj Vasilijevič Gogol (1809 – 1852) prozaik a dramatik, který otevřel ruské literatuře svým dílem dokořán pomyslnou bránu k novému kriticko-realistickému pojetí tvorby

Životní osudy autora Svérázná a zároveň tragická povaha, obdařená nevšedním talentem. Svérázná a zároveň tragická povaha, obdařená nevšedním talentem. Vyrůstal na Ukrajině, na malém statku svých osvícených a vzdělaných rodičů Vyrůstal na Ukrajině, na malém statku svých osvícených a vzdělaných rodičů Další zkušenosti nabýval během studií a na cestách západní a jižní Evropou. Další zkušenosti nabýval během studií a na cestách západní a jižní Evropou. Význačnou roli ve formování jeho osobnosti sehrály i kontakty s osobnostmi ruského romantismu, především s A. S. Puškinem. Význačnou roli ve formování jeho osobnosti sehrály i kontakty s osobnostmi ruského romantismu, především s A. S. Puškinem. První náměty k drobným prózám mu poskytlo osobité prostředí ukrajinského venkova, jeho folklór a zvyky. První náměty k drobným prózám mu poskytlo osobité prostředí ukrajinského venkova, jeho folklór a zvyky. Počáteční neúspěchy mladého autora neodradily. Počáteční neúspěchy mladého autora neodradily. Živil se dál jako státní úředník, učitel a pokusil se i o hereckou kariéru. Živil se dál jako státní úředník, učitel a pokusil se i o hereckou kariéru. Další povídky, romány a dramata už přijala veřejnost i kritika s nadšením. Další povídky, romány a dramata už přijala veřejnost i kritika s nadšením. Krátce před svou smrtí prožil tvůrčí i osobní krizi, v hluboké duševní depresi největší část svého díla spálil. Krátce před svou smrtí prožil tvůrčí i osobní krizi, v hluboké duševní depresi největší část svého díla spálil.

Prozaická tvorba povídková kniha Večery na samotě u Dikaňky (1831) - humorné příběhy, protkané strašidelnými a tajuplnými historkami sborník Mirhorod (1835) satirická kresba života na Ukrajině, včetně hrdinství národa v bojích proti nepřátelům (statečný postoj kozáckého atamana Tarase Bulby) prózy z petrohradského prostředí z rozsáhlejšího souboru Petrohradské povídky (1821) - přízračné odlidštění velkoměstského života a tragikomické osudy jeho obětí – ubitých, rozervaných a zlomených duší torzo satirického románu Mrtvé duše (1842) - tragikomické podobenství o prohnilosti carismu a otřesné svědectví o nenapravitelných hanebnostech celé ruské společnosti

Komedie Ženitba (1842) Hráči (1842) Gogolovy komedie jsou budované na principu absurdní grotesky, v níž vylíčil panoptikum postav a postaviček „společenské elity“, neschopných a mravně deformovaných loutek, které jsou strůjci i oběťmi morálky, založené na obecné zvůli a korupci. Bezmyšlenkovitě se podřizují vůli silnější osobnosti, nebo naopak vydávají ty nejabsurdnější rozkazy pro „vlastní podřízené nešťastníky.

Revizor (1836) hořká satira s brilantní anekdotickou zápletku, jíž se definitivně a nemilosrdně vypořádal s poklesky a nedostatky soudobé Rusi Náhodné zjištění, že většina zkorumpovaných a hamižných úředníků provinčního městečka má špatné svědomí, a proto se obává ohlášené inspekce, přivede bezvýznamného petrohradského úředníčka Chlestakova ke geniálnímu nápadu. Aby si na cestách vylepšil svou neradostnou finanční situaci, začne se vydávat za revizora. Uvědomí si, že se ocitl ve světě, kde je běžné krást, podvádět a uplácet, a dokáže dokonale využít všech lumpáren a špinavostí svých „hostitelů“. Přijímá od nich úplatky, dvoří se jejich ženám a dcerám. Když hrozí, že bude odhalen, prchá ohrožený Chlestakov za dramatických okolností z města. Právě včas, neboť do města zesměšněných a okradených „zlodějíčků“, kteří se domnívají, že už mají nejhorší za sebou, přijíždí skutečný revizor.

Gogolův Revizor na scénách a ve filmu inscenace první verze: Alexandrinské divadlo, Petrohrad, 1836 konečná podoba komedie: roku 1842 první česká inscenace: Prozatímní divadlo přel. Václav Huttar, 1865) poprvé v Národním divadle v Praze: roku 1891, režie Josef Šmaha první filmové zpracování: Rusko 1915 první film v cizině: 1922 v Německu (režie F. Zelnik) český film: roku 1933 (režie M. Frič), s Vlastou Burianem jiné ztvárnění: opera W. Egka (1957)

Činoherní klub Praha profesionální scéna založená r program „absurdně grostekního realismu“ jedinečná poetika a generační výpověď mladých tvůrců vynikající dramaturgové a režiséři: Jaroslav Vostrý, Jan Kačer, Evald Schorm, Jiří Menzel a Jiří Krejčík skvělé herecké obsazení: Vladimír Pucholt, Pavel Landovský, Jiří Hrzán, Josef Somr, Josef Abrhám,Věra Galatíková, Petr Čepek, Leoš Suchařípa, František Husák, Ivan Vyskočil, Jana Břežková aj.

Dramaturgie Činoherního klubu v 60. a 70. letech původní tvorba : Ladislav Smoček (na snímku, např. Podivné odpoledne doktora Zvonka Burkeho, 1966) Alena Vostrá (Na koho to slovo padne, 1966) Pavel Landovský (Hodinový hoteliér) Petr Skoumal (spolu s J. Vodňanským hra S usměvem idiota, 1969) vedle vlastní tvorby inklinoval soubor i k inscenování absurdní dramatiky (E. Albee: Stalo se v ZOO, H. Pinter: Narozeniny) zařazoval i řadu klasických her „ruské dramaturgie “ (Čechov, Dostojevskij a Gogol)

Činoherní klub 2006 ředitel: Vladimír Procházka (obr. nahoře) ředitel: Vladimír Procházka (obr. nahoře) režiséři: Ladislav Smoček režiséři: Ladislav Smoček Ivo Krobot (obr. dole) Ivo Krobot (obr. dole) Herecké obsazení: m.j. Ivana Chýlková, Ondřej Vetchý, Petr Nárožný, Boleslav Polívka, Lenka Skopalová, Veronika Žilková, Nela Boudová, Stanislav Zindulka, Jaromír Dulava a další

Revizor v Činoherním klubu Praha premiéra inscenace: premiéra inscenace: záznam představení: ČST 1971 záznam představení: ČST 1971 překlad: Zdeněk Mahler překlad: Zdeněk Mahler scéna a kostýmy: Luboš Hrůza scéna a kostýmy: Luboš Hrůza hudba:Petr Skoumal hudba:Petr Skoumal režie: Jan Kačer režie: Jan Kačer Osoby a obsazení: Osoby a obsazení: Chlestakov: Jiří Kodet další role: Pavel Landovský, Josef Abrhám,Jiří Hrzán, Jana Břežková, Petr Čepek

Přejeme vám krásný divácký zážitek!