1.1. Mediální prostředí trh Mgr. Evžen Staněk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Advertisements

ŽIVOT ZA VLÁDY PRVNÍCH PŘEMYSLOVCŮ Pravidla hry Gabriela Mikulková
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Pohled do historie vydávání odborné literatury v Českých zemích
Podpora PR oddělení fakulty moderními ICT
…od myšlenky k realizaci franchisingového konceptu.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Sociální politika a Welfare State
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Středověká Západní Evropa
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Románský sloh.
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
STÁT forma organizace lidské společnosti, která se vyznačuje sdružením obyvatel určitého území v právní celek suverenita, svrchovanost je výrazem státní.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Evropa po třicetileté válce
Gotická kultura a vzdělanost
funkce médií ve společnosti moc médií
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
EVROPSKá UNIE.
Komunikační platforma PNEU REVUE. Co je to? Systém komunikačních médií a nástrojů pro informační a komerční podporu odvětví prodeje a servisu pneumatik.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Práce a společnost PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D..
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_14 Název materiálu:Knihovny a jejich služby Tematická oblast:Český jazyk 1. ročník Anotace:Prezentace.
Historie Starověkého Řecka
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Školní informační systémy
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Evropská Integrace Aneb jak to vše začalo
Metody zpracování informací - 2
FAŠISMUS.
1 SEDM KLÍČŮ KE GLOBÁLNÍ BUDOUCNOSTI doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Statutární město Opava
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
KOMUNIKAČNÍ SPECIFIKA IN STORE KOMUNIKACE
Masmédia.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Projekt 8.B. Co je to ESAB? Společnost ESAB je přední světový výrobce svařovacích a řezacích zařízení a přídavných svařovacích materiálů. Jejich inovační.
2. polovina 18. století – 50. léta 19.století
Informace a informační technologie v současné společnosti
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
Městská knihovna Čelákovice a její historie. Městská knihovna v Čelákovicích byla založena jako obecní zařízení v prosinci 1920 na podkladě zákona o knihovnictví,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Národní obrození Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
Vývoj TIC po roce 1989 a jejich současné postavení v systému cestovního ruchu Ostrava, Ing. Pavel Attl, Ph.D., katedra cestovního ruchu, VŠH.
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_06 TÉMA: VYNÁLEZY.
České noviny Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 36.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Ekonomika veřejného sektoru
GLOBALIZACE.
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

1.1. Mediální prostředí trh Mgr. Evžen Staněk

2.2. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh Komunikace, komodifikace, nástup tisku I. Papír – Čína 3. Století (mleté textilie) Dřevěné formy Čína – 700 n. l. Vyměnitelní litery - Čína 11. Století vypálený jíl) Kokové litery 13 - století Korea (zřejmě metoda odvozené z ražby mincí) První Úřad pro vydávání – Korea, přetrval až do 15. Století (první státní nakladatelství a vydavatelství a zřejmě také cenzura) Evropa pozadu Papír – kupci přivezli do Evropy teprve ve 13. Století První papírna – 1268 v Itálii (Fabriano) Ruční tisk z dřevěných forem (2. Pol. 14. Století) Druhá polovina 15. století – knihtisk, Gutenberg, zlatník z Mohuče (tiskařský lis, liteřina) Kolem roku měl metodu propracovanou natolik, že ji mohl použít komerčně (bible 1. Bestseller – 45% literatury náboženské)

3.3. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh Komunikace, komodifikace, nástup tisku II. Snaha církve dostat tisk pod kontrolu (církevní tiskárny, podpora tiskařů) – neúspěch (15. – 16. stol. – první pokusy o likvidaci „škodlivých děl“) (ústřední roli v tomto hráli papežové Alexandr VI. se pokusil zavést cenzuru) 1559 – Index librorum prohibitorum (seznam zakázaných knih) - postupně upravován přetrval 400 let) Klatba na Lutherova díla (likvidace tištěných knih) V průběhu 16. století se staly součástí lidové tradice lidové příběhy začaly být tištěny) Ústup latiny, vzestup národních jazyků – potenciální společenství čtenářů v národním jazyce), základy moderního národa (Anderson) – mnoho oponentů Nacionalismus versus rozvoj moderních médií (Rozvoj nacionalistických hnutí v Evropě v 19. Století, naše národní obrození) – moderní média a komunikace jsou jednou z podmínek rychlého rozvoje těchto hnutí. Přímá souvislost mezi rozvojem nacionalismu a rozvojem mediálních technologií neprokázána.

4.4. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh Vstup obchodování do zpravodajství Čtyři typy komunikačních sítí před nástupem knihtisku Katolická církev (papež z Říma udržoval spojení s katolickými a mocenskými elitami) Komunikační sítě zřízené politickými elitami států (fungovaly uvnitř těchto států) Obchodní a bankovní domy (Fuggerové z Augsburku + obchodní domy ve Florencii) Potulní lidé (komedianti, kupci apod....) – přenos informací od vesnice k vesnici a od města k městu. Během 15. až 17. století dvě zásadní změny 1.Vznik poštovních služeb (Francie, Ludvík XI. – královská pošta 1464) 2.Využití tisku k produkci a k šíření zpráv

5.5. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh „ Corantos“ – základ moderních médií – zprávy, šířené často poštmistry. (Německo, Augsburg 1609, Itálie), mohl psát a redigovat jeden člověk. Jednoduché odstavce, opatřené údajem o místě vzniku a o čase. Kolem roku 1620 se stal centem obchodování se zprávami Amsterodamu. Obsah většinou právy ze zahraničí - určeno pro čtení i pro předčítání negramotným). První systém jednotné státní cenzury – v roce 1586 nařídila tzv. Hvězdná komora omezený počet tiskařů v zemi a každý z nich měl svého cenzora.vydržel až do roku Ihned po zániku hvězdné komory začaly v Anglii vycházet nové deníky.

6.6. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Med iální prostředí trh Média a vznik národních států rok 1490 – v Evropě 500 politických celků různé velikosti o 500 let později již jen 25 Velké politické celky potřebují vykonávat moc v širokém měřítku moc politická moc ekonomická moc donucovací (policie, armáda, systém úřadů zákonodárství) moc symbolická (média, kultura…) V moderních demokraciích vzniká decentralizace ekonomické a symbolické moci – střety mezi mocí oficiální a dobře organizovanými ekonomicky silnými skupinami. Příklad současné ČR (souboje různých typů mocí + role médií)

7.7. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh Důležitý pro rozvoj médií v Evropě v 16.století Symbolická moc Světská vzdělanost Století – pád monopolu víry katolické církve (evangelictví a konec monopolu církevních škol Postupný úpadek politické moci církve

8.8. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh 1. Vznik tištěných médií - základní historie v kostce 2. Pojem mediálního trhu 3. Vývoj mediálních žánrů v tištěných médiích 4. Příchod rozhlasu a televize v 1. polovině 20. století 5. Rozvoj elektronických médií a příchod Internetu 6. Globální informační společnost 7. Nová ekonomika 8. Moderní informační technologie a nové formy interakce (sociální sítě, multimediální aplikace – obecný úvod)

9.9. doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., :: Mediální prostředí trh 1.Základní charakteristika znalostní společnosti 2. Vlastnosti mediálního trhu ve znalostní společnosti (konkurenční, informačně zahlcený a široce segmentovaný, což výrazně snižuje efektivitu klasických komunikačních a propagačních médií a nástrojů). 3. Klasická komunikační média a propagační nástroje (prints, AV media, outdoor, indoor, packaging) + nové formy reklamy a ovlivňování respondentů (obecný úvod) 4. Vznik nadnárodních multimediálních společností, kombinujících tisková, audiovizuální a elektronická média. 5. Konvergence komunikačních a informačních technologií Konvergence obsahu. 6. Personalizovaná komunikace a masová komunikace 7. Liberální přístup k informačnímu trhu versus formy státní regulace. 8. Směřování mediálního trhu a znalostní společnosti