Created by Pavel Skopal s.r.o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fryderic Chopin.
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
USA jako kolébka jazzu a moderní populární hudby
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Barva zvuku Veronika Kučerová.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Antonín Dvořák – A.
Varhany.
Tympány Kristýna Vyčítalová.
Cimbál Václav Konvalinka.
Přehled dechových nástrojů
Fagot Eva Michalisková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nela Chalupová.
TROMBON Made by Jakub Pavluš.
Funk Denisa Zouharová.
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
Klarinet Kozubíková Rosalie.
Moderní populární hudba
Tereza Šípková, sekunda
Housle Martin Otýpka sekunda.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dechové nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Anglický roh.
Hudba 20. století 1. polovina 20. století.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Smyčcové nástroje VUS Ondráš
Vážná (artificiální) hudba 20. století 2. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_HV_04_SVO_Swing.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_02_HV_J.S.Bach Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_ZESTOVE_HUDEBNI_NASTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Bukovinová Barbora Kvarta
Význam matematiky v hudbě
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Jazz AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_02_HV8_Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Průhonice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Created by Pavel Skopal s.r.o Trubka Created by Pavel Skopal s.r.o

Popis Trubky... natrubek eso hlavní ladící cuk mechanika dolaďovací cuky korpus

Historie Trubka, podobně jako ostatní žesťové nástroje, má svůj původ v hraní na zvířecí rohy či duté zvířecí kosti. Primitivní trubky se objevily již ve starověku, původně měly spíše jiné funkce než čistě hudebně-estetické: povzbuzovaly odvahu útočících vojsk či doprovázely slavnostní okamžiky jako příchod panovníka. Tyto trubky se již vyráběly uměle z mědi, stříbra a též ze dřeva. Příkladem starověkého předchůdce moderní trubky je římská tuba. Ve středověku měla trubka důležitou úlohu při zahajování rytířských turnajů, oslavách vítězů apod. Od 17. století má své místo i v orchestrální hudbě, nejvýznamněji se uplatnila v dílech J. S. Bacha a G. F. Händela. Trubky měly původně rovnou trubici, která byla však kvůli své délce nepraktická; v 15. století měla trubka esovitě zahnutou trubici a od počátku 16. století má již smyčkový tvar. V tomto období byly trubky nejčastěji laděny in D a zejména u vojska in Es. Hluboké trubky se nazývaly principali, vyšší clarini. Po této době slávy však nastává doba jistého úpadku, kdy trubka sloužila především k rytmickým akcentům a harmonickým výplním.

Princip a funkce ventylů... Hráč může měnit výšku tónu nátiskem, což ale umožňuje hraní pouze řady alikvotních tónů.Současné trubky jsou chromatické, čili umožňují hru všech dvanácti tónů ve chromatické stupnici. Systém otočných ventilů patentoval Josef Riedl ve Vídni v roce 1832.[4] Tento nástroj se někdy nazývá jako německá trubka, používá se především v Německu a Rakousku (obrázek viz vpravo dole). Zmáčkne-li se klapka, pootočí se také otvor a zapojí tak další trubici do okruhu výdechového proudu. Německá trubka je celkově kóničtější, což má určitý vliv na barvu tónu. Tento typ trubky s oblibou obsazovali do svých symfonických děl němečtí skladatelé 19. století, pro věrné ztvárnění těchto kompozic je tedy vhodné obsadit žesťovou sekci právě těmito nástroji.

Princip a funkce ventilů... Systém pístových ventilů vznikl v roce 1814 a v roce 1839 jej v Paříži vylepšil François Périnet. Tento systém je mechanicky jednodušší než otočné ventily a je celosvětově více používaný (včetně českých zemí). Nástroj je někdy označován jako jazztrubka – tento název vznikl v oblastech, kde byl běžněji používán systém otočných ventilů a posluchači se s nástrojem opatřeným svislými ventily setkali prvně až v tanečních a jazzových orchestrech. Je si však třeba uvědomit, že tento typ nástroje je starší než jazz samotný.

Příbuzné nástroje... picolo trubka Piccolo trubka je nejmenším zástupcem rodiny trubkových nástrojů. Nejběžnější ladění je in B / in A, přičemž tónina se dá měnit nástrčkem, tj. krátkou trubicí vsunovanou mezi nátrubek a trubici , již méně časté typy jsou in G, F a C. Délka trubice piccolo trubky je oproti trubce in B poloviční, proto dosahuje o oktávu vyšších tónů.

Es - trubka Trubka , která je kratší než trubka B.Zní o čistou kvartu víš než B trubka.Využíva se k interpretaci Klasických koncertu a v symfonickych orchesterch.

Interpreti Louis Daniel Armstrong :(4. srpna 1901, New Orleans - 6. července 1971), New Orleans - známý také pod přezdívkami Pops a Satchmo , byl slavný americký jazzový trumpetista a zpěvák. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších jazzových umělců 20. století.

Maurice André :(narozen 1933 v Alès, Francie) je jedním z nejvýznamnějších trumpetistů 20. století. Díky svým neomezeným technickým možnostem výrazně přispěl ke znovuobjevování mimořádně náročných partů předklasického repertoáru a ve své době byl často jejich jediným interpretem. Krom vážné hudby se věnoval i jazzu, folku a dalším hudebním žánrům. Pocházel z hornické rodiny a do svých osmnácti let také jako horník pracoval. V hudbě začínal jako samouk. Na radu otcova přítele, svého prvního učitele Leona Barthélémyho se stal členem vojenské kapely, aby se tak mohl ucházet o stipendium na pařížské konzervatoři, kde studoval u Raymonda Sabariche.