Francouzská revoluce Dějepis 2. stupeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Advertisements

Řecké divadlo Dějepis 2. stupeň
Přemyslovci - opakujeme
Západní Evropa po třicetileté válce
Téma: Velká francouzská
Pád monarchie II ZZ. Osnova válka proti Francii uvěznění a sesazení krále vznik republiky Marseillaisa.
České země po roce 1306 Dějepis 2. stupeň
Nástup Habsburků Dějepis 2. stupeň
Velká francouzská revoluce
Autor: Mgr. Alena Jirsáková Datum: Ročník: 8. ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_02 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE Mgr. Jitka Moskvová
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_5 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka Vanišová.
Velká francouzská revoluce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Začátek velké francouzské revoluce
Francie před revolucí Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu od zač. 80. let 18. stol. začaly být uskutečňovány reformy pro povzbuzení.
Vyvrcholení revoluce v noci z 9. na 10. srpna 1792 se v Paříži rozezvučely zvony na poplach - vypuklo povstání do čela povstání se postavil Georges Danton.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5560_NES
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_445.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_D_II Ročník: II. Dějepis Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Velká francouzská revoluce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_444.
Vyvrcholení revoluce - Jakobínská diktatura
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Vítězství revoluce Ústavodárné národní shromáždění začalo plnit svůj program –zrušilo daňová privilegia –vyhlásilo rovnost občanů před zákonem –zrušilo.
Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Vznik USA Dějepis 2. stupeň
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_109 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
Velká Francouzská revoluce
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ281 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_9 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_8 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Volnost – rovnost - bratrství
Povinné Zvláště důležité Nepovinné Zajímavost VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_08_Velká.
obchodní střediska - obchodní střediska : New York, Filadelfie, Boston – zavedení kolkové daně ze strany britského impéria – vítězové nad Francií.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
- Národní shromáždění se mění na Národní konvent:
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Francie za Ludvíka IV.. Francie za Ludvíka IV.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Riskuj.
Transkript prezentace:

Francouzská revoluce Dějepis 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE__Francouzská revoluce

Panovníci ve Francii Ludvík XIV. Ludvík XV. Ludvík XVI. Královská pokladna byla prázdná. Co přispělo k tomuto stavu? války, nákladný život dvora… Panovník chce získat více peněz z daní

3 stavy Byli si rovni? 1. duchovenstvo 2. šlechta 3. ostatní obyvatelé 130 000 kněží, jeptišky, mnichové neplatili daně, ale ne všichni na tom byli dobře, jen ti na nejvyšších místech, kteří souviseli s královským dvorem Byli si rovni? 2. šlechta 150 000 vlastní půdu, i tady někteří bohatší a jiní chudší, všichni ale měli různá práva a výsady - dvorní úřady, právo lovu atd. 3. ostatní obyvatelé téměř 26 milionů chudáci, dělníci, rolníci i podnikatelé, často majitelé manufaktur

Ludvík XVI. chtěl více daní, i od šlechty a duchovenstva nutný souhlas všech stavů na společném setkání - svoláno na jaro 1789 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Louis_xvi.jpg/481px-Louis_xvi.jpg

Národní shromáždění Na setkání se zástupci 3. stavu prohlásili za zástupce celého národa (96% obyvatel sem patřilo) - za Národní shromáždění. Chtějí rozhodovat. ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s.

Počátek revoluce 14. 7. 1789 napadení Bastily Učebnice 58 lišta http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Prise_de_la_Bastille.jpg ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s.

Deklarace lidských a občanských práv Národní shromáždění začalo prosazovat své zájmy - zrušení daňových privilegií, vydání Deklarace lidských a občanských práv Učebnice lišta str. 59 přečti vysvětli 1. a 4. bod ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s.

Heslo revoluce: Svoboda - rovnost - bratrství Znak revoluce: trikolóra http://www.francie-info.estranky.cz/img/picture/131/drapeau.gif

Nová ústava 1791 vydaná nová ústava stále v čele král, ale musí se řídit ústavou konstituční monarchie ústava = konstituce = soubor nejdůležitějších zákonů monarchie = království

chce získat pomoc u okolních států a revoluci potlačit Líbí se to králi? NE pokus o útěk chce získat pomoc u okolních států a revoluci potlačit učebnice str. 60 obr. poznán, uvězněn, i jeho žena Marie Antoinetta – učebnice str. 58 lišta ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s.

Postoj zahraničních zemí Proč jsou proti revoluci? Připravují se vojska. Atlas Novověk II 22/3,4 střetnutí Fr x Rakousko, Prusko, pak další Zjisti v mapě, zda Francie získala nebo ztratila. Dobré vojsko – tvořili ho hlavně dobrovolníci, např. z města Marseille Učebnice 61 lišta dodnes hymna Francie Později ale i úspěchy cizích států MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 2 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 2003. 48. ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s.

Republika 1792 král zatčen, nový nezvolen, konec konstituční monarchie - republika. Pak ale ve Francii nejednotnost, někteří umírnění, někteří velmi tvrdí. Ti prosadili také popravu královny a krále.

Robespierre V čele nejtvrdších Maxmilián Robespierre Sám nakonec popraven http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/Robespierre.jpg/473px-Robespierre.jpg

Popravy První gilotina ve Francii 11. dubna 1792 za Velké francouzské revoluce. Byla prosazena J. I. Guillotinem a dr. Louisem. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Badische_Guillotine.JPG

Výsledky revoluce rovnost občanů před zákonem, osobní svoboda Francie později opět království, ale král se musí řídit ústavou. Revoluce splnila svůj úkol rovnost občanů před zákonem, osobní svoboda

Francouzská revoluce Před revolucí - nerovnost lidí - 3 stavy. Třetí stav chtěl změnu - rovnost lidí. Počátek revoluce - dobytí Bastily 14. 7. 1789. Heslo: Svoboda - rovnost - bratrství Píseň: Marseillaisa (marsejeza) Vydána Deklarace lidských a občanských práv - lidé jsou si rovni. Přijatá ústava - Francie konstituční monarchií. Pak král uvězněn a popraven (i jeho žena Marie Antoinetta). Francie republikou. Nejednotnost mezi revolucionáři - revoluce skončila. V čele nejtvrdších Maxmilián Robespierre Sám nakonec popraven (Později Francie opět monarchie, ale král se řídil ústavou). Splněn cíl - rovnost občanů. https://www.stream.cz/slavnedny/10001362-den-kdy-byl-popraven- ludvik-xvi

Kalendář Každý měsíc měl tři týdny. Každý týden měl deset dní. Takovému týdnu se říkalo dekáda. Každý den měl deset hodin. Každá hodina měla 100 minut. Každá minuta měla 100 sekund.

Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Louis_xvi.jpg/481px-Louis_xvi.jpg ČAPEK, Vratislav, et al. Dějepis Novověk 2. díl : učebnice pro základní školy . 4. Praha : Práce, s. r. o., 1994. 52 s. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Prise_de_la_Bastille.jpg http://www.francie-info.estranky.cz/img/picture/131/drapeau.gif MANDELOVÁ, Helena, et al. Novověk 2 : Dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia. Praha : Kartografie, 2003. 48. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/Robespierre.jpg/473px-Robespierre.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Badische_Guillotine.JPG