Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZBP1_3364VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Advertisements

Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Zemědělské plodiny DUM 14/1
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Autor: Mgr. Pavla Martincová
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Přirozené a umělé ekosystémy.
O B I L N I N Y (POLNÍ PLODINY)
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Jednoděložné rostliny II – poznávání. Autor: Pavel.
Pole.
VY_32_INOVACE_418, 21. sada, Přírodověda
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_338.
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Škola:. Základní škola Kladruby
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Lipnicovité jsou to většinou byliny mají svazčité kořeny
TRÁVY & OBILNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN ,
CO JE EKOSYSTÉM? Soustava živých organismů = společenstvo a jejich neživého prostředí, které se vzájemně ovlivňují a vyvíjejí v určitém prostoru a čase.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
STŘEDN Í ODBORN Á Š KOLA A STŘEDN Í ODBORN É UČILI Š TĚ MĚSTEC KR Á LOV É T.G. MASARYKA 4 Sada číslo 13.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OBILNINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém pole Rostliny
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhPotraviny.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
OBILOVINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: obiloviny, charakteristika, složení, pšenice, žito, ječmen,
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přirozené a umělé ekosystémy.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_17
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_16_Obiloviny
Lipnicovité.
Období: září – prosinec 2011
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_PŘBOT.17 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_III.Vu_PĚSTOVÁNÍ.
Transkript prezentace:

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Obilniny Klíčová slova: pšenice setá, ječmen obecný, žito seté, oves setý, kukuřice setá, rýže setá, proso seté Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.11.3.Obilniny ANOTACE: materiál slouží k osvojení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli duben 2012

Pole na podzim Obilniny

Obilniny Plody se nazývají obilky Pšenice, ječmen, oves, žito, kukuřice, proso, rýže Úroda je uložena v sýpkách a silech Úroda se zpracovává v mlýnech Strniště je zoráno Kořeny Dutý stonek s kolénky = stéblo Úzké dlouhé listy s pochvou Plody = obilky

Pšenice setá U nás nejrozšířenější Využití: Krupice ( krupicová kaše) Mouka ( pečivo, těstoviny)

Ječmen obecný Přizpůsobuje se podnebí ( lze ho pěstovat i daleko na severu) Využití: Krmivo = mláto Sklad = naklíčené obilky Mouka, kroupy, krupky

Žito seté Nenáročné Využití: - Mouka ( na chléb, perníčky)

Oves setý Pochází ze Střední Asie Vyšlechtěn z plevele polí Využití: Krmivo ( pro koně) Ovesné vločky

Kukuřice setá Pěstuje se hlavně, aby sloužila jako krmivo ( ukládá se do silážních jam) V teplejších oblastech se pěstuje i pro zrno V některých zemích se z ní vyrábí kukuřičná mouka a z ní se peče chléb

Proso seté Prosná zrna se nazývají jáhly ( dříve častá potravina)

Rýže setá U nás se nedá pěstovat Potřebuje teplo a vodou zaplavené pole Čína, Vietnam, Japonsko

Byl/a jsi pozorný/á? Jaká rostlina je na obrázku?

Byl/a jsi pozorný/á? Jaká rostlina je na obrázku?

Byl/a jsi pozorný/á? Jaká rostlina je na obrázku je na obrázku?

Znáš odpověď? Jak se tyto rostliny nazývají?...................... Jak se nazývá jejich plod?.......................... Jak se nazývá dutý stonek s kolénky?.............

Řešení: Obr.č.1: pšenice setá Obr.č. 2: žito seté Obr.č.3: oves setý Obr. č. 4: ječmen setý Obr.č. 5: proso seté Obr. č.6: kukuřice setá Obiloviny Obilky Stéblo

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zea_Mays_L.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Panicum_miliaceum1 .jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oryza_sativa_- _K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-232.jpg Jarmila Mladá,Ladislav Podroužek: Prvouka pro 3. ročník základní školy, SPN, Praha 2003, str.37 Jarmila Mladá,Ladislav Podroužek: Prvouka pro 3. ročník základní školy, SPN, Praha 2003, str.38