Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ
Péče o dítě jako mezigenerační most Účastníci kurzu - spojení dvou generací Zajímavé informace Možnost seznámit se s různými směry v péči o dítě Propojení teoretické přípravy s praxi Sdílet zkušenosti z náslechů Zpracování případové studie Potkat se s nadšením a láskou v péči o děti
Moje praxe a náslechy 68 hodin praxe + 8 hodin náslechy Rodinné Montessori centrum 4 medvědi MŠ Kukučínova, P - 4 MŠ Sedlčanská, P - 4 Jesle Rabasova, P - 4 MŠ Angel – Program Začít spolu - náslechy
Rodinné Montessori centrum 4 medvědi „Pomoz mi abych to dokázal sám“ Atmosféra klidu, ohleduplnosti a tolerance Koberečky – respekt, řád a pořádek Důležitý je proces ne výsledek
Program Začít spolu STEP BY STEP Centra aktivit Ateliér Podpora tvořivosti a kreativity Propojení se ZŠ – docházka na obědy
Souhrn poznatků z praxe O děti je pečováno dobře Vzdělávací programy jsou připraveny kvalitně Vybavení, technické zázemí většinou dostatečné Pedagogové kvalitní Velký počet dětí ve třídě Nedostatek prostoru pro individuální přístup Stereotypy I ten nejlepší program není zárukou kvality bez osobnosti dobrého pedagoga a lásky k dětem
Potřeba změn Přehodnotit normativy počtu dětí na jednoho pedagoga Ustanovit funkci asistenta v rámci všech předškolních zařízení Soustavně pečovat o další vzdělávání pracovníků v předškolních zařízeních Kombinovat „best praxis“ různých vzdělávacích směrů a programů Sdílet a vyměňovat si zkušenosti (ARPV)
Zúročení nabytých poznatků a zkušeností Spolupráce se vzdělávacím centrem SPĚVÁČEK Kroužky angličtiny v MŠ Kvalitní metodika Doporučení
Děti si zaslouží být šťastné
Závěr Děti jsou naše budoucnost. Láska a čas, který jim věnujeme je nejlepší investice našeho života Je to investiční příležitost, která se neopakuje!!!
Děkuji organizátorům kurzu Děkuji Vám za pozornost