Prezentace k seminární práci na téma: Pomoc blízké osobě v krizi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_20 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. –
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Název projektu: Moderní škola 2010 Číslo projektu, šablona:
PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Kdyby ses zeptal/a....
Jak na to, aniž bychom se zničili
Projektové řízení Modul č.1.
Laswellův komunikační model
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Copak nám nadělil rok 2008 V tomto roce jsme zažili mnoho nečekaných změn. Dokonce takových změn, že je nám mnozí můžou závidět, ale určitě se nechceme.
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Prezentace Neoficiálních Klientských Internetových Stránek Společnosti DUHA.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Course seminar CM4 SE 31. srpna Regionální zdravotnické informační systémy B.I.B.S., a.s. Brno Senior Executive MBA Course Seminar Ing. Martin Zeman.
ÚVOD DO SOCIÁLNÍ POLITIKY
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Proč je důležité studovat Principy
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Pro ty co mám ráda Lidé přicházejí do našich životů z nějakého DŮVODU, na určité OBDOBÍ anebo na CELÝ ŽIVOT. Když je budeme umět rozlišovat, tak budeme.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako doplněk k výuce regionální geografie. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny, přičemž.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Komunikace.
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Proces vnímání v komunikaci
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Příběh o budoucnosti lidstva Já si například myslím že v roce 2696 bude náš svět strašně znečištěný, ale vyspělý.
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Co dělat když ztratíte práci… ?. Ztráta zaměstnání….  Pro mnoho lidí je to nepříjemnou záležitostí.  Dokáže pořádně zacloumat životem a odráží se i.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Elektronická a písemná komunikace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Public Relations.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

Prezentace k seminární práci na téma: Pomoc blízké osobě v krizi Připravil: Bc.David Chadima Krizová komunikace Prezentace k seminární práci na téma: Pomoc blízké osobě v krizi

Úvod Komunikace je pro každého jedince důležitou součástí života. Díky komunikaci si vytváříme obraz o okolním světě. V této seminární práci seznamuji čtenáře se základními pojmy a uvádím příklad ze života.

Komunikace Komunikace pochází z latinského slova communicare. Komunikace je proces výměny informací mezi sdělujícím a příjemcem s cílem odstranit či snížit nejistotu na obou komunikujících stranách.

Funkce komunikace Komunikace má mnoho funkcí, hranice těchto funkcí nejsou vždy zcela jednoznačně, často se doplňují a překrývají. Např.: fce informativní, poznávací, vzdělávací, socializační a společensky integrující atp.

Krizová komunikace … patří mezi klíčové disciplíny public relations a je nedílnou součástí krizového managementu. Krizová komunikace je na jedné straně chápána jako nástroj krizového řízení, na straně druhé představuje specifickou formu obecné komunikace.

Public relations – vysvětlení pojmu Public relations (často uváděné pod zkratkou PR [čteno pí ár], toto označení pochází z angličtiny a volně jej lze přeložit jako „vztahy s veřejností“) jsou techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a s veřejností, nahlíží její postoje a snaží se je ovlivňovat.

Krizová komunikace – její vznik Ke krizové komunikaci musí docházet nejen při vzniku krizové situace, ale také i před vznikem takové události, protože je nutné krize vždy předvídat a být na ně připraven.

Komunikační proces … představuje průběh komunikace mezi lidmi.

Komunikační proces - průběh Celý průběh procesu probíhá v podobě sinusoidy: -počátek - novost komunikace -střední část informace (lidské podvědomí reaguje tak, že se snaží zachytit co nejvíce informací) -konec komuniké (je vnímán pozorněji)

Komunikační proces - sinusoida

Komunikační model … je forma, která vyjadřuje základní charakteristiky a vlastní průběh komunikačního procesu.

Laswellův komunikační model … řeší následující otázky: a)Kdo? – komunikátor předává sdělení b)Co? – předává je sdělení c)Jak? – kanál, kterým se uskuteční přenos d)Komu? – sdělení je orientováno posluchačům e)S jakým efektem? – efektivita sdělení

Komunikační bariéry Rozumíme tím různé druhy překážek ve vzájemné komunikaci. Khelerová, V. (2010) uvádí tyto druhy bariér v komunikaci: čas, porozumění, předsudky, nepozornost a odlišný způsob vyjadřování.

Příklad ze života Pomoc blízké osobě v krizi tím, že se jí nabídne pomocná ruka k řešení problému. V tomto případě bylo řešení přestěhování prakticky přes celou republiku z místa, které daná osoba už nemohla snášet a chtěla začít nový život někde jinde.

Příklad ze života - důvod Důvod, proč se tato osoba chtěl stěhovat byl v celku jednoduchý: chování lidí. Dnešní lidé se zaměřují na svoji kariéru, svoje osobní potřeby a prostě svoje Já a neberou ohled na ostatní. Musí jít tzv.s davem, aby nevyčnívali.

Příklad ze života - důvod Díky těmto a dalším důvodům se zmiňovaná osoba chtěla přestěhovat, bylo to prakticky jediné řešení.

Příklad ze života - postup Nejprve jsem si ale musel ověřit, jelikož jsem danou osobu osobně neznal, naše přátelství se odehrávalo čistě po sociálních sítí/internetu, jestli moje snaha má vůbec nějaký smysl a jestli má cenu začít tento proces.

Příklad ze života - postup Uběhla nějaká doba a já jsem věděl, že má cenu pomoci této osobě, věděl jsem, že moje úsilí nebude zbytečné. Nejprve se musel najít podnájem, což bylo vcelku náročné, ale udělal se vyselektovaný seznam a následně jsem s danou osobou provedl prohlídky.

Příklad ze života - postup Narazili jsme na zajímavé nabídky, ale jedna byla zvláštní a u té jsem věděl, že se pro ni rozhodne. Moje tušení bylo správné.

Příklad ze života - postup Vše se domluvilo, ale aby nic nebylo lehké, objevil se další problém a ten byl finanční. Musela se složit kauce, ale daná osoba na to neměla momentálně prostředky. Dopadlo to tak, že jsem kauci složil já.

Příklad ze života - závěr Ve finále se začátkem Nového roku přestěhoval a začal nový život, v lepším prostředí, které dává větší šance a příležitosti pro život. Stále jsme dobří přátelé a já mám dobrý pocit, že jsem mohl někomu pomoci.

Konec Otázka: Nežilo by se lépe, kdyby si lidé upřímně pomáhali? Děkuji za pozornost 