Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Advertisements

AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Povrch krychle a kvádru
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zahrajte si v matematice oblíbenou hru
Riskuj - pravidla Otázky si skupina může zvolit libovolně
Za předpokladu použití psacích potřeb.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vánoční – mocniny + bonus
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Petr dnes ve škole psal test z převodů jednotek délky.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Vy_32_Inovace_44_Zlomky Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2 Matematika pro 6. ročník Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2

Jak postupovat ‒ návod pro použití 1. Hru může hrát až osm družstev (hráčů). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 2. Družstvům (hráčům) jsou předloženy tři otázek či příklady ve třech „náročnostně“, a tedy i bodově (finančně) oddělených třech sekcích. 3. Na úvod určí učitel družstvo (hráče), které vybere první otázku z dané „bodové“ sekce. Tu učitel položí kliknutím na ni v hracím poli. Následující otázky již vybírá vždy družstvo, které správně odpovědělo na otázku poslední. Návrat na hrací plán se uskuteční kliknutím na šipku zpět na snímku s otázkou, příkladem. 4. O odpověď se družstva (hráči) hlásí například zvednutím ruky. Pokud nejrychlejší družstvo (hráč) odpoví správně, částku mu učitel připíše do jeho kolonky na body. Úspěšné družstvo pak pokračuje výběrem další otázky. 5. Správnost odpovědi či postup výpočtu může učitel odtajnit postupným klikáním na smajlíka v pravém horním rohu snímku s otázkou, příkladem. 6. Pokud družstvo hráč odpoví nesprávně, příslušnou částku mu učitel odečte a možnost odpovědi dostává druhé nejrychlejší družstvo. Pokud ani to neuspěje, vše se opakuje a možnost odpovědi dostává další nejrychlejší družstvo v pořadí. Pod jednou z kartiček v každé sekci je ukryt i příklad prémiový. 8. Přednostní právo první odpovědi na prémiový příklad má družstvo (hráč), které odpovědělo nejrychleji a samozřejmě správně na příklad, „pod kterým“ byla „prémie“ ukryta. Pokud toto družstvo správně neodpoví, body se mu neodebírají a možnost odpovědět dostává družstvo jiné, a to již opět v pořadí dle rychlosti přihlášení se. To už ovšem odpovídá opět i s rizikem možnosti odečtu bodů při nesprávné odpovědi 9. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání všech otázek herního plánu či na konci časového limitu stanoveného pro hru na svém kontě nejvyšší částku. Při případné rovnosti může rozhodnout o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“.

1 1 1 2 2 2 Prémie Prémie 3 3 3 Prémie Tabulka otázek: za 100 za 300 Kvádr, krychle za 100 Kvádr, krychle za 300 Kvádr, krychle za 500 1 1 1 2 2 2 Prémie Prémie 3 3 3 Prémie A B C D E F G H

Kvádr, krychle za 100 Kvádr o hranách 1 dm, 5 cm má objem 350 cm3. Určete délku třetí hrany. Třetí hrana kvádru je dlouhá 7 cm.

Kvádr, krychle za 100 Krychle má povrch 216 cm2. Jak dlouhá je její hrana? Krychle má hranu dlouhou 6 cm.

Podstavou, stejně jako každou ze stran krychle, je čtverec. Kvádr, krychle za 100 Obvod podstavy krychle je 28 cm. Jaký objem má tato krychle? Podstavou, stejně jako každou ze stran krychle, je čtverec. Krychle má objem 343 cm3.

Kvádr, krychle za 100 – prémie Krychle má objem 8 m3. Jak dlouhá je hrana této krychle? Objem je dán jako součin tří shodných na sebe vzájemně kolmých hran krychle. Krychle má hrany dlouhé 2 m.

Kvádr, krychle za 300 Krychle má povrch 24 dm2. Jaký je její objem? Krychle má objem 8 m3.

Kvádr, krychle za 300 Kvádr má obdélníkovou podstavu se stranami 5 cm a 4 cm. Jaký má kvádr povrch, je-li jeho objem 200 cm3? Krychle má objem 8 m3.

Kvádr, krychle za 300 Určete povrch krychle, jejíž součet délek všech hran je 24 dm. Krychle má celkem 12 hran. Povrch krychle je 24 dm2.

Kvádr, krychle za 300 – prémie Určete objem kvádru, jehož dvě sousední stěny mají rozměry 1,2 dm a 5 cm, 5 cm a 3 cm. Kvádr má objem 180 cm3.

Kvádr, krychle za 500 Krychle má hranu dlouhou 8 cm, kvádr má hrany dlouhé 1,6 dm, 12 cm a 40 mm. Které z těles má větší objem a kolikrát? Větší objem má kvádr, a to 1,5 krát.

Kvádr, krychle za 500 Kvádr má hrany dlouhé 14 cm, 12 cm a 10 cm. Kolikrát menší povrch má kvádr s polovičními délkami hran? Kvádr s polovičními délkami hran má 8 krát menší povrch.

Kvádr, krychle za 500 Krychle má hranu dlouhou 7 cm, kvádr má hrany dlouhé 9 cm, 7 cm a 5 cm. Které z těles má větší povrch a o kolik? Větší povrch má krychle, a to o 8 cm2.

Kvádr, krychle za 500 – prémie Krychle má hranu dlouhou 2,5 dm. Jak se změní její objem, jestliže se délka její hrany zdvojnásobí? Krychle s dvojnásobnou délkou hrany má osminásobný objem.

Použité zdroje Hodiny (Clock) - [cit. 2012-08-13]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-11164.html>. Calculator (Kalkulačka) - [cit. 2012-08-10]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-1985.html>.