GRAFOMOTORIKA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hasič III. Stupně 2007 Ing. Milan TLAMKA
Advertisements

VY_32_INOVACE_TMM24860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
7. Mechanika tuhého tělesa
Třecí síly v denní i technické praxi
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Dysgrafie specifická porucha grafického projevu
Využití stimulačního programu MAXÍK
PC Vstupní periferie.
Pravidla „Upravená verze“ (Zpracováno pro použití v soutěžích řízených PVS)
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Atletická průprava pro canicross
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Jak správně sedět u počítače
Alternativa ve výuce psaní
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením
KOSTRA HORNÍ KONČETINY
Reedukace dysgrafie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
ZÁSADY KRESLENÍ.
VÝZNAM A ÚKOLY TECHNICKÉHO KRESLENÍ
Testování silových schopností © Tom Vespa.
Metodika jízdy v obřím slalomu a slalomu Nápravná cvičení pro odstraňování chyb v technice Jan Fiedler.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Gabriela Hnátková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_TV_11.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Která čísla označují správné držení těla?
Mgr. Eliška Geržová FN Motol. ONEMOCNĚNÍ CHARCOT – MARIE – TOOTH řazeno mezi dědičné neuropatie postižení nervového systému - nejčastěji periferní části.
Motorické schopnosti.
O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE Práce s pohádkou. Realizace –
LEDEN VY_32_INOVACE_4A_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
I. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
PC Vstupní periferie.
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Jak můžeme popsat pohyb.
Koordinační schopnosti
jemná motorika, koordinace ruky a oka
Grafomotorika - Vrba ve větru
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
TECHNIKA PRSA – ČINNOST HORNÍCH KONČETIN DÝCHÁNÍ
Zvířata ze ZOO GRAFOMOTORIKA.
Tvar a pohyb těla Lebka a kosti.
TECHNIKA MOTÝLEK – modifikace delfínového vlnění Lekce č. 20
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví 3. téma
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Specifické tahy na rukou
Měření kožních řas.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Domaluj druhou polovinu
Metodika počátečního čtení
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Transkript prezentace:

GRAFOMOTORIKA

Grafomotoriky „Grafomotorická cvičení jsou řízená pohybová cvičení vedoucí horní končetiny, přičemž je pohyb zaznamenáván graficky.“ Nejdříve se začíná pohybem, který je veden z ramenního kloubu, vstoje, na velkou svislou plochu papíru před tělem dítěte. Dítě pracuje nejdříve celou paží. Postupně se přechází na menší formát a cviky se nejdříve provádí celou paží, později prstem, nakonec na papíře. Cvičení se dají rytmizovat jednoduchými říkadly. Pozornost se věnuje správnému držení tužky, volnému zápěstí, správnému směru tužky, přiměřenému tlaku na podložku.

1. První kresebný cvik píši děti vstoje, volnou nepodepřenou rukou 1. První kresebný cvik píši děti vstoje, volnou nepodepřenou rukou. Sledujeme na něm uvolnění ramenního kloubu a odvahu vyplnit plochu nepřerušovanou čarou. Cvik je motivován pohybem zvířátka hledající úkryt.

2. Druhý kresebný cvik směřuje k uvolnění zápěstí 2. Druhý kresebný cvik směřuje k uvolnění zápěstí. Volným pohybem nahoru a dolů cvičí dotyky (nanášejí tečky). Cvik je motivován zobáním ptáčků.

3. Třetím cvikem, který si děti osvojují, jsou kružnice nebo ovály 3. Třetím cvikem, který si děti osvojují, jsou kružnice nebo ovály. Nepřerušovaným krouživým pohybem ve stoje, volnou a nepodepřenou rukou jej děti píši levotočivě nebo pravotočivě. Tvar vykrouží několikrát za sebou, nikdy však nesmějí obtahovat předešlou grafickou stopu. Motivujeme pohybem traktoru, otáčejícím se kolem pole.

4. Ve stejné poloze, opět levotočivě i pravotočivě, děti nacvičují postupně zvětšované závitnice. Čáry se nesmí protínat. Cvik děti píši v různých velikostech. Motivován je motáním klubíčka.

5. Pátým kresebným cvikem je dolní oblouk 5. Pátým kresebným cvikem je dolní oblouk. Píše se vstoje, rytmickými pohyby zleva doprava několikrát přes sebe v různých velikostech. Motivujeme jej houpavým pohybem hodinového kyvadla, motýla, letadla apod.

6. Stejným způsobem nacvičují horní oblouk 6. Stejným způsobem nacvičují horní oblouk. Píši velký oblouk, pak menší oblouky spojené ostrými obraty. Cvik většinou motivujeme žabími nebo ptačími skoky.

7. Sedmým v pořadí je nácvik přímých čar od pevného bodu k pevnému bodu. Cvik se provádí vstoje a děti při něm nesmí pohybovat papírem. Motivovat jej lze pobíháním hráčů po hřišti, hrou na škatule apod.

8. Osmým cvikem je přímá vodorovná čára. Píše se uvolněnou rukou vsedě 8. Osmým cvikem je přímá vodorovná čára. Píše se uvolněnou rukou vsedě. Při jeho provádění dbáme na správné držení ruky i psacího náčiní, tak aby žáci stále viděli bod, ze kterého vycházejí a bod, ke kterému směřují. Cvik je možné motivovat jízdou auta od patníku k patníku.

9. V desátém cviku píši děti volně vlnovku 9. V desátém cviku píši děti volně vlnovku. Na ní si procvičují lehký posun ruky po řádku zleva doprava i správné vytočení hřbetu ruky. Cvik je motivován vlnkami na vodě.

10. Na závěr kresebných cviků je zařazena srdcovka (jako zvláštní typ hadovky), motivována kreslením lipových lístků. Je to velmi obtížný tvar, který děti píší v různých velikostech, přičemž důležitým je zejména tah na pravé straně lístku nakloněného k pravému okraji.

11. Po přípravné fázi, v níž děti absolvují sérií uvedených cviků v různých obměnách a s individuálním počtem opakování, následuje druhý prognostický test – opět pilka ve dvou řadách. Na něm si ověříme účinnost uvolňovacích cviků a stanovíme optimální postup ve vlastní výuce psaní.