HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Téma: Hodnocení zaměstnanců
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
ročního hodnocení personálu v Metrostav a.s.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Efektivnost řídící práce
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Nabídka personálních služeb
1 Hodnocení zaměstnanců v DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. Manažerská snídaně – Fórum personalistů.
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
Hodnocení škol a školských zařízení
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
R ODINNÉ KOMPETENCE OBSAH Co jsou to kompetence Co jsou to rodinné kompetence Proč je rodičovství skvělá příležitost pro rozvoj určitých kompetencí.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Personální management
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Podniková ekonomika Personální činnost. Personální řízení Proces, ve kterém se přijímají rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů a který ovlivňuje.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Moderní personalistika DS 2009/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Didaktické prostředky
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Jak na odměňování dle výkonu?
Osobní management – modul č.4
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
kvalitní zákaznický servis
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ Ing. Vladislava Ryšávková Manažer lidských zdrojů CIDEM Hranice, a.s.

MÁME, MUSÍME, ČI CHCEME HODNOTIT? Je třeba zaměstnance také hodnotit, nebo je stačí dostatečně zaplatit? Když hodnotit, pak proč a jak? Systém hodnocení zaměstnanců je jedním z podkladů pro stanovení spravedlivé mzdy. Správně vedené hodnocení – motivace pro zaměstnance, zpětná vazba na jeho práci.

VÝZNAM HODNOCENÍ Pro zaměstnavatele Pro zaměstnance Jasně vyjádřit názor na zaměstnance. Umožnit zaměstnancům zpětnou vazbu. Motivovat k dosahování vyššího výkonu. Využití a rozvoj potenciálu zaměstnanců. Navrhování a plánování personálních rezerv. Zlepšení komunikace mezi zaměstnanci. Rozvíjet přednosti a eliminovat slabé stránky zaměstnance. Plánovat vzdělávání a výcvik. Správně nastavit výši mzdy a regulaci pohyblivé složky mzdy. Pochopit potřeby a zájmy podřízených. Pro zaměstnance Zpětná vazba. Ocenění své práce. Informace o možnostech zvýšení svého pracovního úsilí. Pohled a názor nadřízeného na svoji práci. Možnost prezentovat své potřeby a osobní cíle. Příležitost k vyjádření svých požadavků.

KVALITA PŘÍPRAVY Zpracování systému hodnocení ve firmě. Seznámení top managementu. Seznámení zaměstnanců. Přístup zaměstnanců k materiálům týkající se systému hodnocení (intranet). Proškolení v dovednosti vést hodnotící pohovor.

PLÁN REALIZACE Hodnocení zaměstnanců se provádí 1 x ročně dle časového harmonogramu. Vypracování systému ( procesu) hodnocení- cca 4 měsíce před realizací. Seznámení top managementu - 3 měsíce. Seznámení zaměstnanců - 2 měsíce. Školení na téma hodnotící pohovory - 1 měsíc. Samotné hodnocení zaměstnanců.

ČASOVÝ HARMONOGRAM Kolik času potřebujeme pro jednoho zaměstnance ? 30 – 60 minut. Pokud máme 7 podřízených zaměstnanců………………..

ZAČÍNÁME KOMUNIKOVAT POZVÁNÍ K HODNOTÍCÍMU POHOVORU Jde o pozvání k hodnotícímu pohovoru, který se uskuteční v uvedeném termínu. „V tomto rozhovoru chci s Vámi zcela otevřeně projednat vše, co je podstatné a důležité pro Váš úspěch ve Vámi zastávané funkci a pro naši vzájemnou spolupráci.“

ZAČÍNÁME KOMUNIKOVAT PŘÍPRAVA K HODNOTÍCÍMU POHOVORU Co byste chtěl projednat? Prohlédněte si prosím následující otázky jako možný podnět k rozhovoru. Jak Vy sám hodnotíte své pracovní výsledky ? Které pracovní cíle jste zajišťoval přednostně a které následně? Co Vás podporovalo ve Vaší úspěšné činnosti? Co Vám překáželo ve Vaší práci? Pro které jiné činnosti si myslíte, že byste byl více vhodný? Které budoucí pracovní cíle považujete za důležité? Co považujete ještě za důležité, abychom společně projednali?

ZÁSADY PRO VEDENÍ HODNOTÍCÍCH POHOVORŮ a) VZTAHY Uvědomte si význam hodnocení pro Vaše vzájemné vztahy a podporu pracovního výkonu pro další období b) ATMOSFÉRA Vytvořte prostředí podporující dobrou atmosféru, aby hodnotící pohovor proběhl v klidné a příjemné atmosféře c) ÚČEL Vysvětlete účel hodnocení zaměstnanců d) PŘÍPRAVA Dobře se na hodnocení připravte e) DISKUSE Diskusi zaměřte na pracovní chování ne na osobnost zaměstnance f) PŘÍKLADY Podpořte své hodnocení příklady g) NASLOUCHÁNÍ Naslouchejte, co Vám hodnocený sděluje h) ZPĚTNÁ VAZBA Uplatňujte zpětnou vazbu pozitivní i negativní i) POCHOPENÍ Přesvědčte se o tom, že zaměstnanci správně pochopili Vaši vzájemnou diskuzi

Maximální počet - 200 bodů. Stupnice : 0, 2, 4, 6, 8 bodů. KRITÉRIA Maximální počet - 200 bodů. Stupnice : 0, 2, 4, 6, 8 bodů. 1. Plnění požadavků popisů pracovního místa (kvalifikační předpoklady, délka praxe a její kvalita, odborné vědomosti, rozsah pravomoci a odpovědnosti – 48 bodů). 2. Kvalita práce a pracovní výkon (plnění konkrétních úkolů, kvalita práce a dosahování výsledků , organizace vlastní práce a sebeřízení, strategický a koncepční přístup, hospodárnost a efektivnost, důkladnost a důslednost, přesnost a spolehlivost, kázeň, rychlost a množství práce, ochota k práci nad rámec, pracovní nasazení – 88 bodů). 3. Osobní vlastnosti ( vystupování a prezentace, iniciativa a vynalézavost, stabilita osobnosti a odolnost proti zátěži, komunikativnost a týmovost, vztah a loajalita k firmě – 40 bodů). 4. Růstový potenciál (přejímání náročnějších úkolů, zvyšování kvalifikace a zájem o vlastní růst, všestranná využitelnost - 24 bodů).

HODNOCENÍ A PRÁCE S VÝSLEDKY Úkoly pro zaměstnance – stanovte cíle pro jednotlivce. Požadavky na školení. Plán osobního rozvoje. Odměňování a spravedlivá mzda.

PROBLÉMY A JAK SE JIM VYHNOUT? Správně plánovat a organizovat. Nepochopení. Nepřipravenost. Využití výsledků.

A CO DÁL ? HODNOCENÍ 90o HODNOCENÍ 180o HODNOCENÍ 270o HODNOCENÍ 360o

ZÁVĚR Nebojme se hodnocení. Využívejme hodnocení pro komunikaci se svými zaměstnanci. Naučme se objektivně a spravedlivě odměňovat své zaměstnance. Lidský kapitál je to nejdůležitější.

PROSTOR NA D O T A Z Y

DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI PĚKNÝ DEN