Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Kvalitativní výzkum.
Etická výchova a Finanční gramotnost
Výchovný styl Jak zajistit, aby se děti chovali dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Struktura výuky.
Koncepce marketingového řízení
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Zpracovala: Simona Hyková
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Komunitní a otevřená škola
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
Jak zajistit, aby se děti chovaly dobře i tehdy, když se nikdo nedívá.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Pedagogická komunikace
Sociální psychologie se zaměřením na sport
ARTETERAPIE.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
MIROSLAV PROCHÁZKA Výchova a komunikace v rámci rodiny a školy, stresu a napětí.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
ZŠ Integra na cestě… Ing. Libor Podešva, Ph.D.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Psychologie učení.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Osobnosti zážitkové pedagogiky
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Prvky edukačního procesu
Pedagog.
Transkript prezentace:

Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.

Definice kooperativní výuky Kooperativní uspořádání výuky je založeno na principu spolupráce při dosahování cílů. Výsledky jedince jsou podporovány činností celé skupiny a celá skupina má prospěch z činnosti jednotlivce. Základními pojmy kooperativního vyučování jsou: sdílení, spolupráce, podpora (Kasíková, 1997).

Základní znaky kooperativní výuky pozitivní vzájemná závislost, interakce tváří v tvář, osobní odpovědnost, užití interpersonálních a skupinových dovedností, reflexe skupinových procesů

Kooperativní učení ve výuce slouží: k utváření otevřené atmosféry v hodinách, k odstraňování zábran vyjadřovat své názory, k aktivní práci a iniciativě žáků, k rozvíjení komunikativních dovedností žáků, k upevňování dovedností prezentovat výsledky skupinové práce, k rozvíjení hodnotících dovedností a sebereflexe, ke zvládnutí organizace práce ve skupině, k plánování činností, k získání zkušeností s metodami kooperativního učení.

Metody kooperativního učení i etické výchovy Diskuze Řešení problému Práce na produktu Simulace Rolové hry

Typy chování 1.Exploatační chování (vykořisťování, zneužívání jiných) je zaměřeno na prospěch subjektu za cenu způsobení újmy jiné osobě. 2.Egoistické chování je také zaměřeno na prospěch subjektu, ale újma druhé osoby není záměrná. 3.Ipsocentrické chování je zaměřeno na prospěch subjektu. Druhá osoba nezískává výhody ani je neztrácí (jeho zájmy nejsou zahrnuty) 4.Kooperativní chování je zaměřeno na oboustranný prospěch subjektu i jiné osoby, nebo skupiny osob. 5.Pomáhající chování je zaměřeno na prospěch druhé osoby, kdy subjekt investuje svůj čas nebo jiné hodnoty. 6.Altruistické chování je zaměřeno na prospěch druhé osoby za cenu újmy subjektu (obětování vlastních zájmů).

Souvislost kooperativní výuky a etické výchovy Výchovný styl: faktor Vytváříme výchovné společenství Výchovný program: zejména téma Elementární prosociálnost Výchovné metody – velký překryv