Business Development – Rozvoj podniku – Marketing – vytváření obchodních příležitostí pomocí: udržením stávajících zákazníků přilákáním nových zákazníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Prezentace obchodního plánu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Business Development – Rozvoj podniku – Marketing – vytváření obchodních příležitostí pomocí: udržením stávajících zákazníků přilákáním nových zákazníků – Tržby – vyhráním zakázky – Zákaznická služba

Business Development – Rozvoj podniku Cíle společnosti, které ovlivňují marketingové činnosti: –Typ stavby –Geografická působnost –Typ služby –Tvorba ceny (soutěž nebo vyjednávání) –Tržní podíl

Business Development – Rozvoj podniku Aby byl stavební dodavatel úspěšný, tak se musí: –Porozumět příležitostem –Snažit získat výhodu z nabízených možností –Získat práci –Uspokojit zákazníka a přitom realizovat zisk

Business Development – Rozvoj podniku Prvky marketingového procesu –Poslání –Plánování – cíle, strategie –Výběr trhu - příležitosti –Koordinace zdrojů a akcí –Implementace –Vyhodnocení

Business Development – Rozvoj podniku Marketing –Strategický marketing –Taktický marketing –Vnitřní marketing

Business Development – Rozvoj podniku Nástroje marketingové procesu –Průzkum trhu vnitřní vnější –Public Relations –Reklama –Tržby –Zákaznická služba –Newsletter - publikace

Business Development – Rozvoj podniku Stávající zákazníci –Rozkrytí trhu –Využití jako odkaz, reference –Získání budoucí práce

Business Development – Rozvoj podniku Základní marketingový koncept –Pečlivá analýza trhu, tak abychom pochopili potřeby zákazníka –Vybrání cílové skupin zákazníků, jejichž potřeby jsme schopni naplnit –Přizpůsobení firemních služeb na míru zákazníkovi, tak aby byl uspokojen ( to znamená ne jenom splnění, ale rozšíření jeho očekávání)

Business Development – Rozvoj podniku Základní otázka, která musí být odpovězena před provedením marketingové analýzy je: Jaký typ stavební služby chce firma trhu nabídnout Jaký segment celkového trhu chce obsáhnout? Odpovědí je výstup z firemního dlouhodobého plánu.

Business Development – Rozvoj podniku Analýza trhu –Definovat relevantní trh –Identifikovat hlavní kupujících (zákazníky) –Identifikovat faktory ovlivňující nákup Ochota nakupovat Možnost nakupovat

Business Development – Rozvoj podniku Analýza trhu –Identifikovat rozhodovaní proces použitý pro: Rozsáhlé řešení problému Omezené řešení problému Rutinní odezva chování –Identifikovat vysoce hodnocené charakteristiky –Identifikovat konkurenci –Identifikovat cílové budoucí zákazníky

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Úspěšná výrobní historie zahrnující včasnou dokončenost, nepřekročení rozpočtových nákladů a omezený seznam případných neúspěchů –Úspěšné vztahy a opakovaná spolupráce se subdodavateli –Úspěšná historie včasných plateb poskytovatelům materiálů a subdodavatelům

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Adekvátní finanční aktiva pro plné financování projektů –Dostatek zkušených pracovníků a odpovídající organizace na stavbě –Odpovídající administrativní zázemí –Znalost a používání nejnovějších stavebních technologií

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Přítomnost v geografické oblasti projektu –Reputace využívání dobrých subdodavatelů, zejména pro realizaci stavebních projektů v dobré kvalitě –Mít spíše dobré výsledky řešení problémů než vytváření problémů způsobujících prodloužení výstavby a zvýšení nákladů

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Být v souladu dodržování požadavků na životní prostředí –Mít výborné výsledky v oblasti dodržování bezpečnosti práce

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Být schopen řídit komplexní projekty –Mít zkušenosti v oblasti plánování, účasti v zakázkových řízeních a ve vyjednávání zakázek –Být schopen určovat systémy nejvíce ekonomického a životnímu prostředí vyhovujícímu způsobu stavění a být expertem v analýze životních nákladů stavby

Business Development – Rozvoj podniku Faktory, které mohou ovlivňovat prodej stavebních služeb –Mít důkaz o tom, že firma je týmovým hráčem –Mít poslední záznamy o pracovní produktivně s dalšími dodavateli a projektanty –Být schopný zvládat administrativní práci –Mít čerstvé záznamy o pracovním výkonu a reputaci firmy

Business Development – Rozvoj podniku Analýza konkurence –Definovat cíle na trhu – udělat analýzu trhu –Identifikovat stávající příme konkurenty a vyhodnotit jejich produkty a služby –Prověřit síly konkurence: Potenciál pro nové konkurenty Potenciál pro technologickou diskontinuitu nebo pro substituci produktů Vyjednávací sílu dodavatelů nebo zákazníků

Business Development – Rozvoj podniku Analýza konkurence –Ocenit konkurenční výhody a stanovit možnou strategii pro dosažení udržitelných výhod nad konkurenty: Výhody pozice Inovační výhody Lepší management Lepší zdroje

Business Development – Rozvoj podniku Tržní ocenění Tržní potenciál –Množství možných zákazníků –Maximální rychlost nákupu Současné a očekávané tržby v odvětví Současné a očekávané firemní tržby

Business Development – Rozvoj podniku Základní marketingová strategie Typ výběru trhu Typ poptávky, kterou je třeba podpořit Produktové zaměření Udržování vztahu se zákazníky

Business Development – Rozvoj podniku Alternativní marketingové strategie Oživení poptávky zvýšením počtem uživatelů –Zvýšením ochoty k nákupům –Zvýšením schopnosti nakupovat Oživení poptávky zvýšením tempem nákupu –Rozšířené užívání služeb –Zvýšení úrovně využívání služeb –Podpora výměny

Business Development – Rozvoj podniku Alternativní marketingové strategie Stimulování poptávky udržením stávajících zákazníků –udržení spokojenosti –Vyrovnání se konkurenci –Vytvoření vztah ke klientům

Business Development – Rozvoj podniku Alternativní marketingové strategie Stimulování poptávky získáváním nových zákazníků –Poskytování nižších nákladů než konkurence –Zdůraznění jedinečných vlastností –Zaměření na omezený počet speciálních segmentů trhu

Business Development – Rozvoj podniku Alternativní marketingové strategie Penetrace trhu Rozšíření trhu Zlepšení služeb Diverzifikace

Business Development – Rozvoj podniku Marketing Segmentace Cílení Umístění

Business Development – Rozvoj podniku Úvahy o rozvíjení marketingového plánu Kdo jsou naši nejlepší zákazníci? Kdo jsou naši potencionální zákazníci? Jak bychom k nim měli přistupovat? Co bychom jsme jim měli říct, aby nám dávali přednost nás před konkurencí?

Business Development – Rozvoj podniku Marketingová aktiva Dlouhodobé výkony Zákaznické vztahy Organizace - Talentovaní a zkušení lidé Vztahy se subdodavateli Vybavení a pracovníci na stavbách

Business Development – Rozvoj podniku Marketingová aktiva Diverzifikace trhů Pozice na obchodním trhu Pozice v komunitě podnikání Místo v rámci rostoucího regionu Finanční síla

Business Development – Rozvoj podniku Marketingová pasiva Závislost na oslabování trhu Nedostatek sofistikovaných nástrojů řízení Řízení přechodu Chabá morálka pracovníků Dělení mezi stavbou a administrativou Neadekvátní stav zaměstnanců

Business Development – Rozvoj podniku Marketingová pasiva Ztráta konkurenceschopnosti na trhu Závislost na vládou financovaných projektech Omezený místní trh

Business Development – Rozvoj podniku Cenová rozhodnutí Náklady na pořízení služby Počet zákazníků ochotných zaplatit Ceny nabízené konkurencí

Business Development – Rozvoj podniku Dimenze kvality Pracovní výkon Znaky Spolehlivost Přizpůsobení (se) Stálost Upotřebitelnost Estetika Vnímaná kvalita

Business Development – Rozvoj podniku Primární zdroje zákazníků Současní a bývalí zákazníci Vytváření sítě Organizace z vnějšku Telefonáty a návštěvy Obesílání - Direct Mail Reklama v obchodním tisku Reference Předváděcí akce předkládání návrhů v reakci na zaslané výzvy

Business Development – Rozvoj podniku Rozvíjení vztahů se zákazníky Získat přístup Informovat o poskytovaných službách Kultivovat vztahy Udržovat vztahy

Business Development – Rozvoj podniku Komunikace, úvahy Jaký je vzkaz? Kdo tento vzkaz si přečte? Jak máme správně s tímto vzkazem pracovat? Jaký je požadovaný efekt od příjemce tohoto vzkazu?

Business Development – Rozvoj podniku Nástroje marketingové komunikace Firemní loga Vizitky Brožury Cílené obesílání Public Relations Reklama Stánky na veletrzích Webové stránky

Business Development – Rozvoj podniku Reklama Noviny Zlaté stránky Obchodní časopisy Firemní šiřitel Projektové symboly

Business Development – Rozvoj podniku Primární cíle brožury Získání pozornosti zákazníka Komunikativní informace o firmě Vytvořit důvěryhodnost Počátek získávání důvěry

Business Development – Rozvoj podniku Obsah brožury Začátek –Kdo je firma –Co dělá –Proč je lepší

Business Development – Rozvoj podniku Obsah brožury Střed –Nabízené služby –Trhy obsluhované typem projektu –Kapacita

Business Development – Rozvoj podniku Obsah brožury Konec –Závěry ke shrnutí a vyzvání k dotazům

Business Development – Rozvoj podniku Vypracování marketingového plánu Stanovení marketingových cílů Analýza stávajících a budoucích zákazníků Analýza konkurence Vypracování marketingových strategií Vypracování plánů marketingových akcí Nastavení výkonových kritérií