Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0996 Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI616 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Advertisements

Kompostování Vyrobila g2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Registrační číslo projektu:
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Registrační číslo projektu:
Planeta Země – Pedosféra
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
ODPADOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI611 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VÝROBA SKLA, PAPÍRU, PLASTU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Vybrané prvky a anorganické.
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zpracoval: Lakomý Jan Třída: 2.L Šk. rok: 2013/2014 Předmět: Biologie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Organické sloučeniny v odborné.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI602 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI619 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Registrační číslo projektu:
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu: Kompostování Označení materiálu:
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Dětáková Eliška Kholová Kristýna Nováková Andrea Pavlíčková Soňa Pavlíčková Markéta.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 4 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceDruhy.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Kompostování Vyrobila g2.
Odpady.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Průmyslové kompostování: dostupné technologie a jejich vlastnosti
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI616 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Tematická oblast:Ekologie – Odpady Předmět:Biologie Způsob využití:Prezentace je určena k seznámení se s možnostmi zpracování odpadu. Klíčová slova:Komunální odpad, likvidace odpadu, třídění odpadu, recyklace, kompostování, spalování, skládky. Druh učebního materiálu:Prezentace

ODPADY Obr.1:

ODPADY V dnešní době – nárůst odpadu. Při úpravě surovin, výrobě zboží, po skončení životnosti výrobku. Přibývá odpadů biologicky neodbouratelných. Odpady, které vznikají na území obce – odpady komunální. Nutnost zodpovědně se zabývat odpadem; z hlediska výrobce (likvidace odpadu), i jako spotřebitel (třídění odpadu).

Obr.2-4: Třídění odpadu

Obr.5-6: Nezodpovědné chování lidí a jeho negativní důsledky na ŽP

NEBEZPEČNÉ VLASTNOSTI ODPADU Výbušnost Hořlavost kapalin, pevných látek Schopnost odpadů se samovolně vznítit Infekčnost Žíravost Akutní toxicita Schopnost látek uvolňovat při styku s vodou nebo vzduchem jedovaté plyny

MOŽNOSTI ŘEŠENÍ Omezování vzniku odpadu Ze strany výrobce i spotřebitele Využívat vzniklý odpad ještě k jiným účelům. Nekupovat zbytečně levné produkty, brzy se poničí a je nutné kupovat nové. Rozšiřování výrobků s dlouhou životností Zpracování odpadu

ZPRACOVÁNÍ ODPADU Nutný dělený sběr a třídění odpadů. Proč třídit? Zvyšuje se čistota životního prostředí, šetří se přírodní zdroje, snižuje se množství odpadu na skládkách. 1. RECYKLACE 2. KOMPOSTOVÁNÍ 3. SPALOVÁNÍ 4. SKLÁDKY

RECYKLACE Opětovné využití odpadu, znovuzpracování, na původní nebo jiné účely. Nejčastěji se zpracovávají sklo, papír, plasty, kovy. Klady: Snížení potřeby těžby potřebných surovin k výrobě – šetří ŽP. Využití odpadu místo jeho uložení na skládku. JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT ODPAD?

KOMPOSTOVÁNÍ Využívání bioodpadu – organické odpady bez škodlivých příměsí. Bioodpad je zpracováván za aerobních podmínek (za přítomnosti vzduchu) činností mikroorganismů a jiných půdních organismů na kompost. Houby, bakterie, řasy, kvasinky, roztoči, červi, larvy hmyzu, žížaly, chvostoskoci. Rozkladem vzniká humus – úrodná část půdy. Kompost, rozkládající se organická hmota, se využívá jako hnojivo pro zlepšení půdy.

CO KOMPOSTOVAT? Kompostovat můžeme organický materiál, nekontaminovaný. Části rostlin a plevel, spadané listí, větve, kuchyňské odpady – zbytky jídel, nekvalitní ovoce a zelenina, káva, čajové sáčky, popel ze dřeva CO NEKOMPOSTOVAT? Chemicky ošetřené ovoce (banány, citrusy), kosti, rostliny napadené plísněmi, léky

KOMPOSTOVÁNÍ Kompostováním biologického odpadu prospíváme životnímu prostředí: Vracíme organické látky do přirozeného oběhu. Vytváříme a používáme kvalitní přírodní hnojivo, namísto průmyslových přípravků. Zmenšujeme množství komunálního odpadu, šetříme místo na skládce. O kompost je nutné se starat!

Obr.7-9: Třídění a zpracovávání organického materiálu

SPALOVÁNÍ ODPADŮ NA ZAHRADĚ NE! Výhodné vysokoteplotní spalování (přes 1200 °C) ve spalovnách. Uvolněné teplo lze využít k vytápění nebo k výrobě elektrické energie. VYHNOUT SE SPALOVÁNÍ PŘI NÍZKÝCH TEPLOTÁCH, UVOLŇUJÍ SE NEBEZPEČNÉ LÁTKY, OHROŽUJÍCÍ ŽP, VČETNĚ ČLOVĚKA. SPALOVÁNÍ

SKLÁDKY Skládkování by se mělo týkat jen těch odpadů, které nejdou zpracovat jinými způsoby. Řízené skládky. Zamezení průsaku zplodin do okolí, odpady jsou střídavě vrstveny s půdou. Rekultivace skládky – navezení půdy, vysazení stromů. ČERNÉ SKLÁDKY NE! Zdroj znečištění ŽP, nákaz, zápachu. Nevzhledné!

Obr.10-12: Skládkování odpadů

Obr.13: Zákaz zakládání černých skládek

POUŽITÉ ZDROJE Obr [cit ] Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: _Palacha_-_Foersterova,_kontejnery.jpg skl%C3%A1dka.JPG Spo%C5%99ilov.jpg

POUŽITÉ ZDROJE ŠLÉGR, Jiří; KISLINGER, František; LANÍKOVÁ, Jana. Ekologie a ochrana životního prostředí: pro gymnázia. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2002, 160 s. ISBN KVASNIČKOVÁ, Danuše. Základy ekologie. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Scientia, 1994, 88 s. ISBN