Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
VIRY Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Obecná charakteristika, periodizace VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.12/Md Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Richard Moldrzyk.
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: základy společenských.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky se středověkým filozofickým.
Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického myšlení v Evropě Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor: Základy společenských.
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Občanské soudní řízení
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického.
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_OSVZ_ZSVa Anotace: Opakování poznatků Ročník: I. Vzdělávací.
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Antická filosofie Průvodce antickou filosofií na základě Raffaelovy fresky Athénská škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
HELENISMUS OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L HELENISMUS ● STOL. PŘ. KR. ● ALEXANDR MAKEDONSKÝ – AUGUSTUS ● KULTURNÍ CENTRUM: ALEXANDRIE ● ALEXANDRIJSKÁ.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Elejská škola.
HELENISMUS prezentace.
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz

Dějiny filozofie od počátku do období patristiky Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Václav Kašpar Název VY_32_INOVACE_02_C_05_ZSV Téma Dějiny filozofie od počátku do období patristiky Datum tvorby 30.9.2012 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

anotace Metodický pokyn: Tato prezentace je určena pro výuku předmětu Občanská nauka ve 4. ročníku, předmět je součástí bloku RVP – společenskovědní vzdělávání. Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad danými tématy, interaktivnost probíhá využitím ICT. Metodický pokyn: 4. – 13. snímek – výklad a charakteristika období: Milétská a Elejská škola, předchůdci atomismu, sofisté, Platón, Aristoteles, stoicismus, helénistické období, epikureismus, skepticismus, patristika 14. snímek - otázky k zamyšlení - možnost použít funkci pera v Office 2010

Milétská škola: 7. a 6. st. př.n.l. problém pralátky Thales - voda Anaximandros – apeirón Anaximenes – vzduch Pythagoras – číslo Herakleitos z Efezu – oheň

Elejská škola: 6.-5. st. př.n.l. Xenofanes – kritika bohů Parmenides - myšlení Zenon z Eleje – aporie pohybu

Předchůdci atomismu Empedokles – země, voda, vzduch, oheň láska- svár   Empedokles – země, voda, vzduch, oheň láska- svár Anaxogaras: hmotná substance –semena Demokritos: atom a prázdný prostor

Sofisté člověk a společnost Protagoras – člověk je mírou všech věcí Sokrates – poznání sebe sama – mravní pohled - vědění vede ke ctnosti - vím, že nic nevím

Platon škola Akademia Platónský trojúhelník? absolutno já bytí ideje

Aristoteles škola – Lykeion Organom, Politika látka – tvar; (jednota jedinečného a obecného)

Helénistické období stoicismus: Zenon Mladší Seneca Marcus Aurelius logos – pneuma – idea věčného návratu žít podle přírody 

Epikureismus: Epikuros: - smyslový vjem - etika: nejvyšší dobro- slast - odmítavý postoj ke státu: žij skrytě Titus Lucretius Carus: - učení o atomu a prázdnu

Skepticismus: skepse – pochybnost o poznatelnosti světa a pravdě   Pyrrhon z Elidy: jaké jsou věci; jaký postoj k nim máme zaujmout; co tím získáme  Ainesidemos: trópy – zdůvodnění pochybnosti o obecné platnosti poznání

Období patristiky teologicko-filozofické vyjádření křesťanského života AUGUSTIN apologetové, gnosticismus

Otázky k zamyšlení Charakterizujte tzv. „Platonský trojúhelník“ Čím se zabývala Elejská škola? Čím se zabývala Milétská škola?

Zdroje, použitá literatura HLADÍK, Jaroslav. Společenské vědy v kostce. Praha: Fragment, 1999, ISBN 80-7200-044-6. Vlastní tvorba autora Obrázky z klipartu Microsoft Power Pointu 2010