VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby.  HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudba v pravěku Vývoj hudební kultury
Advertisements

Impresionismus v českých zemích
Hudební klasicismus v tvorbě českých autorů
Renesanční hudba VY_32_INOVACE_04_Renesančni hudba.
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Otázky jsou vybrány z DUM č: VY_32_INOVACE_15_Opakování III.
Folklór a já Radka Kmochová, IX.B Konzultant: Ivana Severová Školní rok: 2011/2012.
Opakování III Otázky jsou vybrány z DUM č
Barokní hudba v Čechách
Hudební baroko ( století).
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
Otázky jsou vybrány z DUM č
Barokní hudba v Evropě VY_32_INOVACE_06_Barokní hudba v Evropě.
Romantismus v hudbě německých skladatelů
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Arabská hudba Matěj Konopík.
Vývoj populární hudby v letech
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Varhany.
Cimbál Václav Konvalinka.
Klasicismus v evropské hudbě
MASOPUST.
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Název šablony: Inovace v HV /Hv02/ Zbíral
Evropa: jižní Evropa VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.48 Mgr. Kosík Lukáš
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Otázky jsou vybrány z DUM č VY_32_INOVACE_25_Opakování.
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_347_Tanec, balet AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Druhy skladeb a hudební formy
Moderní populární hudba
Eliška Židlická Sekunda
Periodizace nonartificiální hudby
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Otázky jsou vybrány z DUM č
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
lidová píseň Hudební výchova
Původ hudby, pravěk, starověk
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Irská hudba Matěj Petráš. Irsko Hlavní město Dublin (asi 500 tis. obyvatel) V Irsku je asi 4.5 mil. obyvatel 90% jsou Irové Dva úřední jazyky Angličtina.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tance Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_14_TANCE Téma: HUDEBNÍ NAUKA Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
Středověk Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 02_ Hudební žánry TÉMA: Hudební žánry – lidová hudba ČÍSLO.
Test k ověření znalostí z HV
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Hudba ve starověku
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
50. a 60. léta – divadla malých forem
(asi od 40. tis. př. n. l.do 4. až 3. tis. př. n. l.)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Carl ORFF ICT 2 – Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Hudební nástroj Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Středověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Název: Středověká hudba VY_32_inovace_HV6789_13 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s hudbou období středověku,
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_02_Vývoj populární hudby

 HISTORIE HARFY SE ZAČÍNÁ PSÁT JIŽ VE STARÉM EGYPTĚ ASI 3000 př.n.l.  DO EVROPY SE DOSTÁVAJÍ ZÁSLUHOU KELTŮ ASI 3.STOLETÍ př.n.l.

 PATŘÍ K NEJSTARŠÍM NÁSTROJŮM LIDSKÉ HISTORIE  PRVNÍ ZÁZNAMY POCHÁZEJÍ Z MEZOPOTÁMIE  DO EVROPY SE DOSTALA Z ARABSKÝCH ZEMÍ PRAVDĚPODOBNĚ PŘES ŠPANĚLSKO

 PŘEDCHŮDCEM HOUSLÍ JE TZV.RUBEBA (nástupce arabské rabábu)  PRVNÍ HOUSLE ZAČALY PRAVDĚPODOBNĚ VZNIKAT V POLSKU

 PŘEDCHŮDCI VARHAN BYLY PANOVA PÍŠŤALA A DUDY  NEJVĚTŠÍHO VĚHLASU DOSÁHLY V OBDOBÍ BAROKA  PRO VARHANY PSALI HUDBU: A.DVOŘÁK, J.S. BACH  HUSITI JE ZAMĚRNĚ NIČILI, BYLI POVAŽOVÁNY ZA ĎÁBLŮV NÁSTROJ

Ani u lidových tanečních písní nejsou autoři známi. I tyto písně vznikaly obměňováním a rozvíjením různých melodických i rytmických prvků. Zřetelně se zde projevovaly krajové odlišnosti: v Čechách se zpíval a tančil např. furiant, obkročák různé mateníky, na Chodsku i v jižních Čechách tanec do kolečka.

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok :2011/2012 Určeno pro : devátý ročník Předmět: hudební výchova Téma : základní orientace ve vývoji hudby Způsob použití ve výuce: výuková prezentace