„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
SÍŤOVÉ SLUŽBY DNS SYSTÉM
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Manažerské informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Princip fungování pošty Vnitřní členění zpráv Protokoly
Základy informatiky Internet Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika Internet.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Internet, WWW, HTML a spol.. Hlavní zásady inženýrství reprodukovatelnost měřitelnost a parametrizovatelnost přenositelnost typizace a standardizace dokumentace.
Aplikace VT v hospodářské praxi internetové technologie Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Manažerské informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
Internet.
Internet.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Protokoly a adresy na internetu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
INTERNET – struktura, fungování a přehled využití
URL v HTML URL - Unique Resource Locator Příklad:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základy informatiky část 6
Shrnutí Chceme–li připojit PC k Internetu musíme: 1.Zadat adresu DNS serveru (začne pracovat převod IP adresa  symbolické jméno), prakticky začne fungovat.
Internet.
INTERNET.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_233.
E- MAIL Ing. Jiří Šilhán. E LEKTRONICKÁ POŠTA NEBOLI vývoj od počátku sítí – původní návrh pouze pro přenos krátkých textových zpráv (ASCII) základní.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web01 Označení materiálu web01_uvod.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
Transportní vrstva v TCP/IP Dvořáčková, Kudelásková, Kozlová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_18_POCITACOVA_SIT.
Internet – pojmy, služby
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní pojmy při používání Internetu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Informatika Internet.
Transkript prezentace:

„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_3_06 Název vzdělávacího materiáluInternet - obecné pojmy Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická oblastPočítačové sítě a internet Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

IANA Internet Assigned Numbers Authority - je organizace, která dohlíží celosvětově na přidělování IP adres a spravuje kořenové DNS. IP adresa jednoznačně identifikuje síťové rozhraní v síti, která používá IP (internetový protokol). V současné době se používá IP6, která je 128bitová dříve používané IP4 jsou již skoro vyčerpány. Internetová doména (doménové jméno) - je jednoznačné jméno (identifikátor) sítě nebo počítače, které jsou připojené do Internetu. Označují se řádem. 1. řád domény generická nebo národní, druhý řád spravuje NIC příslušné země a jím určení registrátoři domén. Další řády spravuje uživatel nebo správce přidělené domény. Možnost využívat doménový alias.

MAC adresa (Media Access Control) - identifikátor síťového zařízení. Je přiřazována síťové kartě při výrobě (fyzická adresa). Skládá ze 48bitů (šestice dvojciferných hexadecimálních čísel oddělených pomlčkami nebo dvojtečkami). DNS (Domain Name System) - jde o soustavu vzájemně spolupracujících serverů, které disponují databázemi s údaji o doménách a jim přiřazených IP adresách. URL (Uniform Resource Locator) - jednotný ukazatel na zdroje, standard, který zavádí pravidla, pro přesné určení objektu. např.

WWW (World Wide Web) – (celosvětová pavučina) - jde o službu, poskytující informace ve formě hypertextu. HTTP (HTTPS) (Hypertext Transfer Protocol) - po zadání požadavků na získání informací naváže spojení TCP a připojí se na port cílového počítače (HTTP 80 nebo HTTPS 443). HTML (Hyper Text Markup Language) jazyk, zabezpečující zobrazení a formátování textu, případně grafických informací, webových stránek. Fulltextové vyhledávání - vyhledávání založené na prohledávání WWW stránek roboty, analyzujícími obsah a ukládajícími informace o tom, která slova se na kterých www stránkách vyskytují.

FTP (File Transfer Protocol) služba, která umožňuje přenos souborů. Pracuje na portech 20 (data) a 21 (příkazy). Na FTP serveru je možno vytvořit libovolný počet účtů a přidělit jim různá práva pro přístup. (electronic mail) - elektronická pošta, která umožňuje psaní a příjem zpráv s tím, že adresát na libovolném místě ve světě dostane zprávu téměř okamžitě. ová schránka - má svoji jedinečnou elektronickou ( ovou) adresu. Je složena ze dvou částí spojených (čti at, resp. zavináč). První část identifikuje uživatele a druhá část server, kde se nachází jeho ová schránka.

IMAP4 (IMAPS SSL) (Internet Message Access Protocol) – protokol, který pracuje se zprávami přímo na serveru s tím, že uživatel po připojení získá ze serveru jen hlavičky zpráv (údaje o odesílateli, předmět zprávy). Pracuje na portu 143 nebo 993. POP3 (POP3S SSL) (Post Office Protocol version 3) - pracuje na portu 110 nebo 993. Zprávy čekající na serveru stáhne do lokálního počítače s tím, že má možnost je na serveru smazat. SMTP (SMTPS SSL) (Simple Mail Transfer Protocol)- protokol, který přes port 25 nebo 465 zajišťuje odeslání pošty na server odcházející pošty (outgoing server). Službu SMTP většinou zajišťuje ISP.

Zadání: 1.Z dostupné literatury a elektronických zdrojů se snažte sestavit časovou osu historie vzniku Internetu. Jak jeho vývoj probíhal v České republice? 2.Kdo začal jako první používat síť Internet? Prostřednictvím čeho a jakých technických prostředků byla tato síť realizována a jaká byla tehdy přenosová rychlost dat (paketů) mezi jednotlivými uživateli? 3.S jakými jmény je vznik Internetu spojován a v čem byl jejich přínos pro tento druh komunikace?

1. MAC adresa (AB FF-ED-23), se kterou pracují Switche, je: a)logická 128 bitová adresa b)fyzická 32 bitová adresa c)doménová 48 bitová adresa d)fyzická 48 bitová adresa 2.IP adresa verze 4 ( ), se kterou pracují směrovače, je adresa: a)logická 32 bitová adresa b)logická 128 bitová adresa c)fyzická 128 bitová adresa d)doménová 32 bitová adresa

3.Adresa (isste.cz) je: a)logická 128 bitová adresa b)logická 32 bitová adresa c)doménová 128 bitová adresa d)doménová (textová) adresa 4.Služba DNS a)naváže spojení TCP a připojí se na port cílového počítače b)přeloží doménovou (textovou) adresu na IP adresu c)zprostředkuje příjem pošty k uživateli včetně obsahu a hlavičky zprávy

5.Služba SMTP a)naváže spojení TCP a připojí se na port cílového počítače b)zprostředkuje příjem pošty k uživateli včetně obsahu a hlavičky zprávy c)odešle zprávu od uživatele na server odcházející pošty 6.Služba POP3 a)zajišťuje prohledávání WWW stránek b)zprostředkuje hypertextové vyhledávání dokumentů c)zprávy čekající na serveru stáhne do lokálního počítače

CP_a_UDPhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Seznamčísel_portů_T CP_a_UDP 4.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Jiří Plášil, PC pro školy, nakladatelství KOPP, České Budějovice, ISBN Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv, Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha Odkazy a použitá literatura: