O co se pokoušíme Stav p ř i minulé minikonferenci Jak jsme pokro č ili Po č ítání fitness Problémy, na které jsme narazili O co se pokusíme nyní Video ze hry Mo ž ná i samotné spušt ě ní hry O co se pokoušíme Stav p ř i minulé minikonferenci Jak jsme pokro č ili Po č ítání fitness Problémy, na které jsme narazili O co se pokusíme nyní Video ze hry Mo ž ná i samotné spušt ě ní hry
Vytvo ř it po č íta č ovou hru Proti sob ě budou bojovat dva týmy Cíl ka ž dého č lena týmu: Zabít co nejvíce nep ř átelských hrá čů Prozkoumat co nejvíce území P ř e ž ít co nejdéle Jak toho docílíme: Pomocí lineárních genetických algoritmů Vytvo ř it po č íta č ovou hru Proti sob ě budou bojovat dva týmy Cíl ka ž dého č lena týmu: Zabít co nejvíce nep ř átelských hrá čů Prozkoumat co nejvíce území P ř e ž ít co nejdéle Jak toho docílíme: Pomocí lineárních genetických algoritmů
Hrá č i neum ě li m ě nit sm ě r pohybu Mohli st ř ílet Mohli se k ř í ž it Jen č áste č n ě vid ě li zdi Hrá č i neum ě li m ě nit sm ě r pohybu Mohli st ř ílet Mohli se k ř í ž it Jen č áste č n ě vid ě li zdi
Hrá č i ji ž docela dob ř e vidí Vidí zdi a ostatní paná č ky Ví, jestli je to co vidí p ř ed nimi nebo vedle nich Zjistili jsme optimální hodnoty parametr ů pot ř ebných ke k ř í ž ení Zabralo nejvíce č asu Kone č n ě se nám poda ř ilo vyzkoušet funk č nost genetických algoritm ů – fungují ! Hrá č i ji ž docela dob ř e vidí Vidí zdi a ostatní paná č ky Ví, jestli je to co vidí p ř ed nimi nebo vedle nich Zjistili jsme optimální hodnoty parametr ů pot ř ebných ke k ř í ž ení Zabralo nejvíce č asu Kone č n ě se nám poda ř ilo vyzkoušet funk č nost genetických algoritm ů – fungují !
Je t ř eba ur č it úsp ě šnost jedinc ů Kritéria úsp ě šnosti jedinc ů : Zabití soupe ř e bod ů P ř e ž ití celé hry bod ů Vzdálenost od po č átku+ 500 bod ů / pixel Ušlá cesta+ 30 bod ů / pixel Délka ž ivota+ 5 bod ů / cyklus Zabití spoluhrá č e bod ů
Je t ř eba ur č it úsp ě šnost jedinc ů Kritéria úsp ě šnosti jedinc ů : Zabití soupe ř e bod ů P ř e ž ití celé hry bod ů Vzdálenost od po č átku+ 500 bod ů / pixel Ušlá cesta+ 30 bod ů / pixel Délka ž ivota+ 5 bod ů / cyklus Zabití spoluhrá č e bod ů
Vid ě ní hrá čů Velké zatí ž ení procesoru 100 hrá čů doká ž e vytí ž it 3 GHz procesoru Opera č ní pam ěť - memory leak Velké mno ž ství instrukcí Sni ž uje se tím šance, ž e se najde chytrý jedinec V ě tšina instrukcí nepot ř ebných Vypadávání hrá čů z mapy Vid ě ní hrá čů Velké zatí ž ení procesoru 100 hrá čů doká ž e vytí ž it 3 GHz procesoru Opera č ní pam ěť - memory leak Velké mno ž ství instrukcí Sni ž uje se tím šance, ž e se najde chytrý jedinec V ě tšina instrukcí nepot ř ebných Vypadávání hrá čů z mapy op_movop_jmpop_jbeop_FORWARD op_moviop_jmpiop_jbeiop_BACK op_addop_exitop_jgeop_STRAFE_LEFT op_addiop_jeop_jgeiop_STRAFE_RIGHT op_negop_jeiop_cmpiop_TURN_LEFT op_randop_jneop_cmpn i op_TURN_RIGHT op_randiop_jneiop_countop_FIRE
Vyzkoušeli jsme hrá čů m vlo ž it námi vytvo ř ené chování Objevili jsme problémy Zjistili jsme, ž e je to velmi obtí ž né Objevili jsme problémy s vid ě ním hrá čů Zbytek hry fungoval skv ě le Vyzkoušeli jsme hrá čů m vlo ž it námi vytvo ř ené chování Objevili jsme problémy Zjistili jsme, ž e je to velmi obtí ž né Objevili jsme problémy s vid ě ním hrá čů Zbytek hry fungoval skv ě le
Zdokonalit vid ě ní Sní ž it nároky na po č íta č Zvýšit po č et vstupních informací Sní ž it po č et instrukcí v genomu N ě které nepot ř ebné instrukce vymazat N ě které instrukce spojit a vytvo ř it z nich jednu Zbude-li č as, tak i jednoduché 3D prost ř edí Zdokonalit vid ě ní Sní ž it nároky na po č íta č Zvýšit po č et vstupních informací Sní ž it po č et instrukcí v genomu N ě které nepot ř ebné instrukce vymazat N ě které instrukce spojit a vytvo ř it z nich jednu Zbude-li č as, tak i jednoduché 3D prost ř edí