Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie II – přednáška č. 5: Dokonalá konkurence
Advertisements

Mikroekonomie I Cvičení 14 – Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
Rozhodování firmy o výstupu a ceně v monopolistické konkurenci
Mikroekonomie I Cvičení 8 – Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Opakování Hranice Produkčních Možností Ekonomické statky „Scarsity“
Mikroekonomie I Cvičení 11 – Chování firmy v podmínkách monopolu
Mikroekonomie I Cvičení 5 – Tržní poptávka, elasticity poptávky
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Poptávka na dokonale konkurenčním trhu práce
Mikroekonomie I Cvičení 7 – Náklady, příjmy a zisk
Mikroekonomie I Cvičení 18 – Všeobecná (celková) rovnováha
Firma a jejich cíle.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Mikroekonomie I Cvičení 10 – Tržní selhání, nedokonalá konkurence
Mikroekonomie II Úvod Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Cíl firmy, alternativní teorie firmy. Význam zisku
Alternativní cíle firmy
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Mikroekonomie I Chování spotřebitele, poptávka na trhu produktů
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
TRH VÝROBNÍCH FAKTORŮ MIKROEKONOMIE I
Cvičení - Úvod do studia ekonomické teorie
Mikroekonomie I Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
neDokonalá konkurence Mikroekonomie i
nabídka DOKONALe konkurenční firmy Mikroekonomie I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Teorie firmy. Hlavní mezníky ve vývoji.
Právní forma organizace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.3.6.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Teorie chování spotřebitele
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Mikroekonomie I Trh práce a mzdová sazba
Dokonalá konkurence předpoklady DoKo
Mikroekonomie II Příjmy firmy Ing. Vojtěch Jindra
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Mikroekonomie I Typy firem v tržní ekonomice a jejich cíle
Odvození nabídkové křivky
Mikroekonomie I Chování firmy v podmínkách monopolu Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Seminář 1. Předmět ekonomie
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
Struktura přednášky Monopolní cenová tvorba. Monopolistická konkurence
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Struktura oddílu Trhy výrobních faktorů
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
11. Alternativní teorie firmy Osnova přednášky
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
MIKROEKONOMIE ZISK A ALTERNATIVNÍ CÍLE FIRMY
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Mikroekonomie i Ing. Veronika Mazalová, Ph.D.

Otázky na cvičení 7. přednáška – Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy Typy firem, akciová společnost, chování velké firmy Manažerské teorie firmy, Baumolův model firmy maximalizující obrat (grafické znázornění) Behavioristické teorie firmy Alternativní cíle firmy, model zaměstnanecké firmy, význam zisku, neziskové firmy

MIEK1 – Cvičení 7 Průběžný test 2

MIEK1 – Cvičení 7 [ NEPRAVDA ] [ PRAVDA ] [ PRAVDA ] Rozhodněte, zda níže uvedená tvrzení jsou pravdivá nebo nepravdivá všechny firmy v tržní ekonomice vždy maximalizují svůj celkový zisk nejdůležitější formou podnikání v tržní ekonomice jsou korporace (akciové společnosti) maximálního obratu je dosaženo v bodě, kdy koeficient cenové elasticity poptávky je roven 1 (v absolutní hodnotě) [ NEPRAVDA ] [ PRAVDA ] [ PRAVDA ]

MIEK1 – Cvičení 7 Kolik procent akcií musí ekonomický subjekt koupit, aby se stal spoluvlastníkem akciové společnosti? 10 % všech emitovaných akcií všechny akcie dané do oběhu musí mít tzv. kontrolní balík akcií ať vlastní libovolný počet akcií, nikdy se spoluvlastníkem nestává, vždy je pouze věřitelem stačí mu vlastnit pouhou jednu akcii

MIEK1 – Cvičení 7 Kolik procent akcií musí ekonomický subjekt koupit, aby se stal spoluvlastníkem akciové společnosti? 10 % všech emitovaných akcií všechny akcie dané do oběhu musí mít tzv. kontrolní balík akcií ať vlastní libovolný počet akcií, nikdy se spoluvlastníkem nestává, vždy je pouze věřitelem stačí mu vlastnit pouhou jednu akcii

MIEK1 – Cvičení 7 Předpokládejte lineární individuální poptávkovou křivku na nedokonale konkurenčním. trhu. V bodě, kde TR jsou maximální, MR musí být: klesající konstantní rostoucí negativní nulový

MIEK1 – Cvičení 7 Předpokládejte lineární individuální poptávkovou křivku na nedokonale konkurenčním. trhu. V bodě, kde TR jsou maximální, MR musí být: klesající konstantní rostoucí negativní nulový

MIEK1 – Cvičení 7 Firma maximalizuje tržby (obrat). Její optimum leží v bodě, kde: MR > 1 MR> 0 MR = 0 MR < 0 maximalizace tržeb nikterak nesouvisí s průběhem MR

MIEK1 – Cvičení 7 Firma maximalizuje tržby (obrat). Její optimum leží v bodě, kde: MR > 1 MR> 0 MR = 0 MR < 0 maximalizace tržeb nikterak nesouvisí s průběhem MR

MIEK1 – Cvičení 7 Firma vlastněná a řízená jednou osobou se nazývá firmou v ___________ vlastnictví. Individuální vlastník __________ ručí za veškeré závazky vzniklé podnikáním. Jestliže více vlastníků podniká pod jednou obchodní značkou, přičemž všichni společníci ručí __________ za závazky firmy až do výše svého osobního vlastnictví, pak hovoříme o _________ firmě. Korporace (_______ společnost) je v tržní ekonomice dominantní formou organizace podniku. Je vlastněna akcionáři (podílníky), kteří ručí za závazky firmy ________ pouze do výše svého ______ Individuálním neomezeně neomezeně partnerské akciová omezeně podílu

MIEK1 – Cvičení 7 Existující vlastnická struktura firmy, složité vazby mezi vlastnictvím a řízením, organizační problémy, nedostatek informací a možné konflikty mezi různými zájmovými skupinami představují hlavní důvody omezené vypovídací schopnosti "klasické" teorie firmy, která považuje za cíl maximalizaci _____ . Uvedené faktory vedly ke vzniku alternativních teorií .(modelů) firmy, z nichž nejznámější jsou ___________ a ______________ koncepce. zisku manažerské behavioristické

Děkuji Vám za pozornost Ing. Veronika Mazalová, Ph.D.