CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy při ATP 3.Příklady realizací, diskuze 4.Skupinová diskuze k příkladu ATP
CONEO PROFIL SPOLEČNOSTI CONEO „SYSTÉM PODLOŽENÝ PRAXÍ“ stálý lektorský tým znalost prostředí klienta manažerská praxe pochopení problematiky ATP dlouhodobé programy + spolupráce s vedením přidaná hodnota pro manažery vzdělávání certifikace ISO 9001:2001 (BVQI) kvalita klientských procesů
CONEO MEZINÁRODNÍ SPOLUPRÁCE licence Belbin Expert Team Roles Systém mezinárodně uznávaná certifikace lektorů CIPD London Licence Ashridge Management College pro Global Management program licence IGEOS (USA) - simulátor zvyšování efektivity týmové práce spolupráce s Performance Consultants (UK) - výkonové koučování spolupráce s CELEMI (Švédsko) - simulace vedení firmy
CONEO SYSTEMATICKÝ PŘÍSTUP K TRÉNINKU 1. Analýza tréninkových potřeb 1. Analýza tréninkových potřeb Skutečný výkon 2. Plán a návrh tréninku 2. Plán a návrh tréninku 5. Vyhodnocení výkonu 5. Vyhodnocení výkonu 3. Realizace tréninku 3. Realizace tréninku 4. Akční plán - transfer do praxe 4. Akční plán - transfer do praxe Požadovaný výkon Prostor pro trénink
CONEO ANALÝZA TRÉNINKOVÝCH POTŘEB vzdělávání jako „model deficitu“ ? příprava lidí na přebírání vyšší úrovně odpovědnosti a pravomocí ? Analýza organizace Analýza pracovního místa Analýza úkolu Analýza výkonu jednotlivce
CONEO ATP A STRUKTURA CÍLŮ S M A R T S M A R T FORMA V ÝSLEDKY K OMPETENCE A KTIVITY OBLAST CÍLŮ
CONEO ČASTÉ CHYBY V ATP „Za trénink se ještě velmi často považuje pouze vlastní kurz a z tohoto důvodu je také za práci trenéra či metodika považována pouze příprava a vedení kurzů. Analýza tréninkových potřeb proto může být v organizaci vnímána spíše jako periferní činnost prováděná ve volném čase než jako podstatná část efektivního tréninku.“
CONEO ATP NA ÚROVNI ORGANIZACE (ODDĚLENÍ) OBLASTI METODY dlouhodobé cíle a plánované změny metody plánování a zadávání cílů metody řízení procesů práce se zdroji (hmotné, nehmotné) vedení lidí (styly vedení, metody motivace) kontrolní procesy hodnoticí procesy (appraisal systém, finanční motivace) interview s více vedoucími pracovníky studium materiálů pozorování (konference, porady) benchmarking
CONEO ATP PRACOVNÍHO MÍSTA OBLASTI METODY skupina informací: - co pracovník dělá - co si pracovník myslí, že právě dělá - o čem pracovník tvrdí, že je hotovo - co si ostatní myslí, že by měl dělat - co chce vedení, aby dělal pozorování při práci interview s pracovníkem interview s kolegy z jiných oddělení studium materiálů o pracovním místě dotazníky (anonymita - ?) práce podřízených, interview k systému práce benchmarking Mystery Shoping, Consulting, Calling
CONEO ATP ÚKOLU příklad: výroba - operátoři, mechanici OBLASTI METODY popis výkonu (indikátory) specifikace podmínek výkonu, kritické faktory normy (specifikují přesnost,rychlost, úplnost) rozpis (kroky) úkolu reakce na podnět prostředí pozorování, měření nahrávání, vizualizace srovnávání studium záznamů, standardů neformální rozhovor
CONEOFREKVENCE? OBTÍŽNOST UČENÍ? VÝZNAM ÚKOLU? ÚKOLU? ROZHODNUTÍ O POTŘEBĚ TRÉNINKU ZÁVĚR: NE ANO NE ANO NE ANO NE OPAKUJTE TRÉNINK TRÉNUJTE TRÉNUJTE NETRÉNUJTE
CONEO ATP JEDNOTLIVCE Development centra Kompetenční modely Příprava na míru ve vztahu k cílům (efektivita!)
CONEO ČASTÉ CHYBY V ATP chyby při rozlišení mezi přáními a potřebami pracovníků nekritické přijímání toho, co manažeři prohlašují za potřeby chyby v určování závislosti mezi potřebami a cíli organizace předpoklad, že všechny oblasti lze řešit tréninkem chyby při rozpoznání priorit tréninkových opatření tendence hodnotit spíše minulé než budoucí potřeby neschopnost prosadit systémová opatření vyplývající z analýzy
CONEO ATP A ŘÍZENÍ VZTAHŮ PERSONALISTA DODAVATELMANAŽER PRACOVNÍCI ?