Proces strategického řízení zdravotnických zařízení Process of health organizations strategic control Josef F. Palán.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Aplikace služeb pro zvýšení konkurenceschopnosti, vlastnosti a služby na podporu prodeje výrobků Vratislav KOZÁK
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Paradigmata strategického myšlení
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Předmět: Řízení podniku 1
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Role ceny zdravotní péče – ekonomický pohled PhDr. Lucie Antošová Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR.
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 Role české energetiky (doma a) na evropském trhu Petr Karas, ředitel Ústavu pro energetiku při Vysoké škole finanční a správní v Praze.
2.Marketingové prostředí
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Personální plánování.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
BSC - Metoda Balanced Scorecard
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
SPACE ANALÝZA.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Proces strategického řízení zdravotnických zařízení Process of health organizations strategic control Josef F. Palán

Informovat o klíčové roli procesu strategického řízení pro udržitelný rozvoj podnikatelských subjektů. n Mapování zkoumaného procesu n Vektorový prostor strategického rozhodování n Situační analýza, formulace a implementace podnikatelské strategie n Specifická role sub-procesu učení a růstu. Cíl:

Proces strategického řízení Proces strategického řízení Jedinou konstantou našeho podnikání je vše prostupující změna. Musíme využít této příležitosti ke změně a nedovolit, abychom se stali její obětí. Je třeba, abychom určovali pravidla hry. Michell Dell Management změny

Příčiny mimořádné obtížnosti řízení zdravotnických zařízení 1. Rozpor mezi úrovní lékařské vědy a disponibilními zdroji 2. Obtížnost normování zdravotnických výkonů. 3. Nechuť většiny lékařů zabývat se otázkami ekonomie, financování a managementu vůbec. 4. Nadřazenost zdravotnické profese. 5. Působení farmaceutické, přístrojové a stavební lobby včetně lobby pacientů. 6. Mimořádně silný vliv centrálních institucí po stránce finanční /MZ, MF, MPSV a MŠMT/ a po stránce odborné, věcné / Státní ústav kontroly léčiv, Státní zdravotnický ústav etc./ i po stránce personální. 7. Zdroj mimořádného zmatku: práce některých zdravotních pojišťoven

Příčiny mimořádné obtížnosti řízení zdravotnických zařízení 8. Minimální pozornost věnovaná předvídání poptávky. 9. Postupná orientace některých advokátů do sféry zdravotnictví /očekávaný růst žalob a stížností/. 10. Nestabilita ukazatelů, podle nichž je hodnocena výkonnost zdravotnických zařízení /jednou body, podruhé paušál etc./ 11. Nedocenění zásady, že manažerem zdravotnického zařízení může být buď manažer-profesionál, který si osvojil základní znalosti medicíny, nebo lékař, který zvládl principy managementu. 12. Neakceptování faktu, že ZZ není izolovanou institucí, podléhající zcela jinému režimu, než ostatní firmy či organizace. 13. Nedůsledné používání nástrojů, které jsou účinným nástrojem řízení v nezdravotnických zařízeních a nejsou v rozporu s podstatou a charakterem zdravotnických aktivit. 14. Nedůsledné provádění benchmarkingu.

Proces strategického řízení Proces strategického řízení Mapování procesu

Proces strategického řízení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Konkurenční výhoda je spojena se schopností podnikatelského subjektu vytvořit vyšší užitnou hodnotu nabízených produktů pro zákazníka ve srovnání s konkurencí, eventuelně vytvořit stejnou užitnou hodnotu, ale při nižších nákladech, nebo v kratším produkčním cyklu.

Proces strategického řízení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Konkurenční výhoda Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti

Proces strategického řízení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Finanční výhoda spočívá ve schopnosti podnikatelského subjektu zaměřit obchodní činnosti na maximalizaci ekonomické hodnoty hotovostního toku (cash flow) v relacím k investicím do podnikání. Důkladné ekonomické posouzení strategických variant / projektová studie /.

Proces strategického řízení Schéma vektorového prostoru strategického rozhodování Finanční výhoda Podnikové schopnosti a dovednosti Rozvoj podnikových schopností a dovedností souvisí s rozvojem znalostí a dovedností lidských zdrojů podniku, s rozmnožováním jejich know-how a v neposlední řadě i s technologickým rozvojem podnikových systémů.

Proces strategického řízení Základní strategické přístupy k managementu změny vedení anticipace reagování Vytváření nových technologií a produktů Vstup na nové trhy Zvýšení odvětvových standardů Redefinice očekávání zákazníků Zkrácení inovačního cyklu Formy procesu strategického řízení

Proces strategického řízení Proces strategického řízení W. Cham Kim a Renée Mauborgne (1996) formulují strategii / myšlení hodnotové inovace. Nové myšlenkové paradigma lze přehledně vyjádřit v rámci pěti strategických dimenzí.

Případová studie: Hotelový řetězec Accor Manažeři Accoru museli zodpovědět následující otázky: Které zdarma poskytované hotelové služby lze vyloučit?Které zdarma poskytované hotelové služby lze vyloučit? Které faktory odvětví by měly být zredukovány pod současnou úroveň hotelového standardu?Které faktory odvětví by měly být zredukovány pod současnou úroveň hotelového standardu? Které faktory by se měly zvýšit nad současnou úroveň?Které faktory by se měly zvýšit nad současnou úroveň? Které faktory by měly být nově vytvořeny?Které faktory by měly být nově vytvořeny? Proces strategického řízení

Schéma hodnotové křivky Formule 1 Hotel Formule 1 nabízí vysokou užitnou hodnotu právě zákazníkům levnějších hotelů ve Francii. Uspokojuje mnohem více jejich prioritní potřeby a poskytuje jim mnohem méně z toho, co mohou postrádat. Zabezpečení možnosti stravování Architektonická estetika Salónky Velikost pokojů Dostupnost recepčních Nábytek a komfort pokojů Kvalita lůžek Hygiena Tichost pokojů Cena Průměrný * hotel Křivka Formule 1 Průměrný ** hotel nízkávysoká relativní úroveň Hotely Formule 1 přinesly společnosti výraznou finanční výhodu. Náklady na pořízení jednoho pokoje klesly na polovinu, náklady na personál se z odvětvového průměru 25-35% z tržeb snížily na 20-23%. Hotely Formule 1 umožnily společnosti získat větší tržní podíl, než byl součet podílů pěti jejích největších konkurentů.

Proces strategického řízení Specifická role subprocesu učení a růstu Pravidelné revize podnikatelské strategie

Proces strategického řízení Organizace dneška operují pod permanentním tlakem sil vnějšího a vnitřního prostředí, které se musí učit předvídat, na které by měly nejlépe v předstihu reagovat a eventuelně je přímo ovlivňovat ve svůj prospěch. Ignorování těchto skutečností má za následek vždy hospodářský úpadek.