Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Advertisements

Alternativní pohonné látky Auta na vodík!!! zpracoval Honza Brandejs.
Dvoudobý zážehový motor
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
stlačený zemní plyn vs. nafta
Jak se vám dýchá?.
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
ALTERNATIVNÍ PALIVA ČESKÁ ASOCIACE PETROLEJÁŘSKÉHO PRUMYSLU A OBCHODU Pracovní skupina pro bezpečnost petrolejářského průmyslu a obchodu.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Vliv dopravy na životní prostředí
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
možnosti a význam použití
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Energetická (ne)bezpečnost. Spotřeba energie (od 17. století, podle zdrojů) „Fotosyntetický limit“ se uplatňoval po naprostou většinu historie. Dnešní.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Tepelný akumulátor.
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
06 Energie a její přeměny, stroje
Úspora elektrické energie
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
SPALOVACÍ MOTORY.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
PROPAN - BUTAN CH3 – CH2 – CH3 CH3 – CH2 – CH2 – CH3.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Tepelné motory.
Energetické suroviny 5. ročník
Elektrická energie V současnosti nejvíce strojů a nástrojů pohání elektrická energie. Získává se přeměnou jiného druhu energie. Základem pro její výrobu.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektrická energie.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_108_Zemní plyn AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 9.,
Spalovací Turbína.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Využití energie Slunce
Netradiční zdroje elektrické energie
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Spalovací Motory Benzínové
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:F8 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Energetické přeměny Zbožíznalství 1. ročník Energetické přeměny - energii z přírodních zdrojů je nutné přeměnit na formy vhodnější pro dopravu i k použití.
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
10 VÝROBA A PŘENOS ELEKTRICKÉ ENERGIE VY_32_INOVACE_10 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Doplnění.
Ochrana ovzduší IV (pp+ad-blue)
Stanoviště:Náměstí Republiky
Energetická (ne)bezpečnost
Vytápění Dálkové vytápění
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ / /21
Energetické suroviny 5. ročník
Vývoj CNG v České republice
Název školy: Základní škola Městec Králové
Vojtěch Razima Societas Rudolhpina
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Rozdělení Podle způsobu zapálení pohonné směsi  Zážehové motory  Vznětové motory Podle počtu pracovních dob  Dvoudobé motory  Čtyřdobé motory.
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250 9. ročník

Auta znečišťují ovzduší díky výfukovým zplodinám, ale naštěstí pár automobilek začalo vyrábět auta pro přírodu ne tak náročná. Jsou to například auta solární, elektrická, na vodíkový pohon či s pohonem na stlačený zemní plyn.

S lární pohon

Motory používané v solárních autech obvykle používají méně energie než topinkovače, asi 2 nebo 3 koňské síly, přesto solární auta mohou dosáhnout stejné rychlosti jako typické rodinné auto (160 km / h). Solární auta závisí na fotovoltaických článcích, které přeměňují sluneční záření na elektrickou energii. Na rozdíl od solární, tepelná energie, přeměňuje sluneční energii k vytápění buď pro domácnosti, průmyslové účely nebo které mají být převedeny na elektřinu, fotovoltaické články přeměňují sluneční záření přímo na elektrickou energii.

Solární auta

Elektrický p hon

Elektromobily neprodukují svým provozem výfukové plyny Je poháněn elektromotorem a jako zdroj energie využívá obvykle akumulátor, který musí být před jízdou nabit a hlavně na jeho kapacitě závisí dojezdová vzdálenost elektromobilu. Elektromobily neprodukují svým provozem výfukové plyny a i se započítáním výroby elektrické energie ze zdrojů je jejich bilance vlivu na životní prostředí obvykle lepší, než u automobilů se spalovacími motory. Jsou velmi tiché a mají nízké náklady na provoz. Energii pro baterie lze získat z obnovitelných zdrojů tedy s velmi nízkou uhlíkovou stopou.

Elektrická auta

Stlačený zemni plyn CNG

CNG je stlačený zemní plyn. Je používán jako palivo pro pohon motorových vozidel a je považován za relativně čistější alternativu k benzínu a motorové naftě, ale také k LPG. Nevýhodou je zmenšení zavazadlového nebo nákladového prostoru, kde jsou umístěny nádrže na CNG a řídká síť čerpacích stanic. Zemní plyn byl jako palivo do motorových vozidel používán už ve třicátých, čtyřicátých i padesátých letech 20. století. Většímu rozšíření však tehdy bránila omezená dostupnost zdrojů. V Česku bylo k 1. 8. 2012 v provozu 40 stanic s CNG.

Auta na stlačený CNG zemní plyn

Vod kový pohon

Generátor vyrábí směs vodíku a kyslíku označovanou jako HHO. Systém je napájen z autobaterie a vyrobené HHO je vedeno do sacího potrubí motoru, kde ve spalovacím prostoru pomáhá efektivnějšímu spalování. Ve skutečnosti motory průměrně využijí cca 20% energie z paliva. Nejedná se tedy o žádné Perpetum, ale o zvýšení účinnosti hoření fosilních paliv. Výsledkem je následně nižší spotřeba paliva (benzínu, nafty a LPG), tišší a kultivovanější chod motoru, kultivovanější chod, lehce zvýšený výkon a velmi výrazně nižší vypouštěné emise. Šetříte přírodu.

Auta s vodíkovým pohonem

Na závěr chci napsat, že příroda nám toho A příroda nás jistě odmění. dává tolik a nic za to nechce. Spousta lidí si toho ani nevšímá. Proto by bylo dobré jí pomoci, abychom si naši krásnou planetu nezničili. A příroda nás jistě odmění. Děkuji za pozornost