Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

K novověké filosofii 16.–17. století
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky se středověkým filozofickým.
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Občanské soudní řízení
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky s počátky filozofického.
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Empirismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Filozofie empirismu, racionalismu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 5 Transcendentální idealismus a kriticismus.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Filozofie osvícenství v Německu
K novověké filosofii 16.–17. století
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Filozofie osvícenství ve Francii
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

Škola_SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Václav Kašpar Název VY_32_INOVACE_02_C_06_ZSV TémaDějiny filozofie od scholastiky do osvícenství Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

 Tato prezentace je určena pro výuku předmětu Občanská nauka ve 4. ročníku, předmět je součástí bloku RVP – společenskovědní vzdělávání. Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad danými tématy, interaktivnost probíhá využitím ICT.  Metodický pokyn: 4. – 10. snímek: výklad a charakteristika období: scholastika, renesance, novověké filozofie, osvícenství 11. snímek: otázky k zamyšlení - možnost použít funkci pera v Office 2010

= škola, školní nauka; stol.  pravdy "víry" se měly stát i pravdy "rozumu"  spor o univerzálie; nominalisté x realisté  TOMÁŠ AKVINSKÝ  Roger Bacon

 Mikuláš Kusánský, Mikuláš Koperník, Giordano Bruno  Johanes Kepler  Francis Bacon – Nový Organon (indukce)  RENÉ DESCARTES (dedukce)

 empirismus, racionalismus, senzualismus  JOHN LOCKE: tabula rasa "nic není v rozumu, co nebylo dříve ve smyslech„  GOTFRIED LEIBNIZ  GEORGE BERKELEY  DAVID HUME

- Francie- volnost-rovnost –bratrství - boj světla rozumu s tmou nevědomosti a předsudků  CHARLES LOUIS DE MONTESQUIEU - Perské listy: moc zákonodárná, výkonná a soudní - geografický směr v sociologii  JEAN JASQUES ROUSSEAU - Rozprava o původu nerovnosti mezi lidmi - O společenské smlouvě - EMIL čili o výchově

 FRANCOIS MARIA VOLTAIRE - hájil determinismus - Filozofický slovník, Zaira, - Století Ludvíka XIV.  DENIS DIDEROT - idea Encyklopedie, spolupracovníkem J. d´Alembert - zabýval se bádáním, estetikou

 GEORG WILHELM FRIEDRIC HEGEL - absolutní idealismus – duchovní princip: 1. čistá idea 2. příroda-svět; 3. lidský svět – civilizace - filozofie ducha: subjektivní – objektivní – absolutní - fil. systém: logika; f. přírody; f. ducha  LUDWIG FEURBACH - kritika Boha - antropologický materialismus - láska člověka k člověku

 Všeobecné dějiny přírody a teorie nebes  Kritika čistého rozumu  Kritika praktického rozumu: - kategorický imperativ „Jednej tak, aby maxima tvé vůle mohla vždy platit jako princip všeobecného zákonodárství“  Kritika soudnosti: rozlišení věci jevů x věci o sobě ( psychika x poznání)

 Charakterizujte rozpor o pravdy víry a rozumu v období scholastiky?  Co znamenal boj světla rozumu s tmou nevědomostí a předsudků v osvícenství?  Objasněte podstatu kategorického imperativu od I. Kanta: „Jednej tak, aby maxima tvé vůle mohla vždy platit jako princip všeobecného zákonodárství“

HLADÍK, Jaroslav. Společenské vědy v kostce. Praha: Fragment, 1999, ISBN Vlastní tvorba autora Obrázek z klipartu Microsoft Power Pointu 2010