Svět (dez)informací Knihovna Jiřího Mahena v Brně Dětská knihovna Bc. Helena Selucká.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Advertisements

VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Environmentální výchova pro základní školu
PERSPEKTIVA aneb učíme s projekty II.
Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?. Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
1 Mgr. Dana Krouželová, hlavní metodička a supervizorka projektu Mediální výchova na gymnáziích.
TEST 1. Kdo byl předchůdcem novin a kdy? 2. Které noviny patří k nejstarším v Evropě? 3. Zapamatovali jste si alespoň tři názvy dnešních nejvýznamnějších.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou L. Součka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
ROVERING co nabízí a přináší
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Dominik Míček Adam Kožušník Martin Páleník Patrik Dunker
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Cesta domů Rok 2011 očima čísel Valná hromada sdružení 2012.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému.
Průřezová témata.
Čtenáři a čtení v ČR (2007) společný projekt Ústavu pro českou literaturu AV ČR, v. v. i., a Národní knihovny ČR s finanční podporou Ministerstva kultury.
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Kampaň pro rovnost šancí CZ / /0216 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. realizátor:
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Projekt do Výchovy ke zdraví
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Medailon autora co je, k čemu slouží a jak ho správně psát,...
Ekonomika veřejného sektoru
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
GLOBÁLNÍ ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ ZDROJE METODICKÉ PODPORY PaedDr. Markéta Pastorová
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Vyhledávání informací Zdroj: pixabay.com. ÚVODEM  Seznámení  Cíl semináře  Zpětná vazba  Prezentace Vaše zkušenosti?
25 / 1 / 2011.
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Média - jak s nimi a jak na ně?
Konflikt, koření života
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Ekonomika veřejného sektoru
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
17. Listopad 1989.
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Svět (dez)informací Knihovna Jiřího Mahena v Brně Dětská knihovna Bc. Helena Selucká

Svět (dez)informací  ? ZŠ  ročník ZŠ  ročník SŠ  děti se specifickými potřebami  Délka lekce: minut

Svět (dez)informací  Vzdělávací oblasti: Jazyk a jazyková komunikace Informační a komunikační technologie Člověk a společnost  Klíčové kompetence: K učení Komunikativní Sociální a personální K řešení problémů

Svět (dez)informací  Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Mediální výchova

Svět (dez)informací - mladší  Co je to informace? – slovníková hesla  Co je to (dez)informace? – výběr z možností  Jaké informace nás zajímají?  Kde je hledáme?  Média – co nám přináší / berou?  Aktuální článek  Srovnání denního tisku (Blesk, MF Dnes)  Reklamy – světové, naše, naše vlastní

Krvelační upíři zabili v Peru čtyři děti a pokousali 500 indiánů

Krvelační upíři zabili v Peru čtyři děti a pokousali 500 indiánů iDnes, 13. srpna :30  Krvežízniví upíři vzali útokem peruánskou vesnici Urakusa.  Na vzteklinu po jejich kousnutí už zemřely čtyři děti a upíří stisk pocítilo i dalších 500 domorodců.  Ministerstvo zdravotnictví na místo podle BBC okamžitě vyslalo tři záchranné týmy.místo  Podle listu The Daily Telegraph teď lékaři v okolí deseti kilometrů pátrají po dalších domorodcích, které upíři v minulých týdnech napadli.  Inkubační doba zákeřné nemoci je totiž i několik měsíců.nemoci  Upíři většinou útočí na divokou zvěř nebo dobytek, málokdy se však zaměřují na člověka.  Podle odborníků se tak děje jen v případech, kdy lidé vykáceli deštné pralesy - jejich přirozené sídliště.  Právě v jižní Americe žijí netopýři rodu Desmodus rotundus (Upír obecný), kteří se živí výhradně krví živočichů.

IDnes,  Krvelační upíři zabili v Peru čtyři děti a pokousali 500 indiánů  iDnes, 13. srpna :30 Co je to iDNES? O čem bude článek? Setkali jste se v poslední době s texty o upírech? Nebo s nějakou knihou, filmem?  Krvežízniví upíři vzali útokem peruánskou vesnici Urakusa. Kde zaútočili upíři?

Svět (dez)informací - starší  Jak se orientovat ve světě plném informací?  Jaké jsou naše hlavní zdroje informací?  Jak poznat relevantní informace?  Jak na nás působí média, reklama?  Necháme se ovlivnit?

Kmeny a kořeny  Jaká média každý den využíváte?  Proč chceme získávat informace?  Jaké způsoby komunikace využíváte?  Co můžete najít na internetu?  Jaké informace považujete za důležité?

Tištěná média  Jaká je hlavní zpráva deníku?  Který článek obsahuje největší fotografii, co na ní je?  Který článek vám přijde nejskandálnější?  Kolik stran obsahuje reklamu?  Kolik nadpisů obsahuje otazníky?  Jaká zpráva vám přišla nejdůležitější? + Práce s konkrétním článkem – série otázek

Příběhy mezi řádky, pixely…  Rumuni…  Deník Aha…  Nemyslíš, zaplatíš!

Reklama…

…působí na nás každý den  Osobnosti  Barvy  Slogany  Úspěch  Touha  Sny  Hudba  Ženy, Muži  Sentiment  Když ji miluješ, není co řešit…  Nevaž se, odvaž se…  Když musíš, tak musíš…  I muži mají své dny…  Není to žádný čajíček…

Reklamní slogany  POCHOUTKA VE FRAKU  KDYŽ JI MILUJEŠ, NENÍ CO ŘEŠIT  PRO MUŽE TO NEJLEPŠÍ  NATUCNI SE NĚČÍM DOBRÝM  VYTRUBTE TO VE VELKÉM SLADKÝ ŽIVOT BEZ KALORIÍ  DÁT TO NEJLEPŠÍ  NEMYSLÍŠ, ZAPLATÍŠ

Přečtěte si to dřív než Hollywood  Jak prodat lupu? ____________________ _  Vytvořte vlastní reklamu na titul světové nebo české literatury – Stařec a moře

Reklama aneb Najdi 10 rozdílů  Námět na reklamu výrobku, služby...reálná kampaň co byste řekli přátelům – seriózní reklama co nejpůsobivější reklama nabídka po nesprávnou cílovou skupinu (reklama na traktory pro děti) reklama s nesprávným rozdělením rolí (kosmetika a muži) Hry do kapsy, IX

Proč?  Druhá světová válka (ne)začala v roce  Nedávná zkušenost

Proč chceme získávat informace?  K získání vědomostí  Vyvarování nebezpečí  Získávání informací pro další generace  K vyniknutí  Řešení situací  Splnění úkolů  Přehled  Abychom byli chytřejší  Odpovědi na otázky  Abychom se mohli pohybovat v lepší společnosti  Vzdělávání

Jaké informace považujete za důležité?  O celebritách  Všechny  Neštěstí  Novinky ve světě  Škola  Hudba  Válka  Úmrtí  Meteorologie  Z domova  Finanční krize  Budoucnost  Gastronomie  Nemoci

Zajímavé tipy z dnešního světa  Nebezpečná rtuť  Opravdový výzkum ct/ /video/ ct/ /video/  Krvelační upíři zabili v Peru čtyři děti a pokousali 500 indiánů pokousali-500-indianu-pby- /zahranicni.asp?c=A100813_113009_zahranicni_stf pokousali-500-indianu-pby- /zahranicni.asp?c=A100813_113009_zahranicni_stf  Zfalšovaný svět: Internet a Facebook v době voleb Reflex 38/10, strana  Duchové bez pigmentu: vraždění kvůli pověrám Reflex 39/10, strana

Svět (dez)informací Děkuji za pozornost! Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně Dětská knihovna Kobližná Brno