Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 Autor RNDr. Vladimír Kostka Tematický celek Seminář komunikačních dovedností Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace výklad nové látky , cvičení a zhodnocení Metodický pokyn vyučující má v úvodu k dispozici výkladový text, následuje cvičení s materiály z webové stránky a v závěru je zhodnocení dosažených výsledků Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

2 Základy mediální výchovy
Vyhledávání a analýza mediálních informací 2

3 Navazujeme na analýzu mediálních informací z předcházející lekce.
Budeme se věnovat vlastnické struktuře médií orientaci médií ověřování nákladu tisku a čtenosti tisku monitoringu inzerce

4 Cvičení na webu otevřete stránku www.pravednes.cz
otevřete si stránky těchto médií: iDNES Super Novinky Revue Lidovky Blesk Právo Reflex

5 Úkol č. 2 Zjistěte, do které mediální skupiny patří tato média. Na jakou cílovou skupinu je zaměřeno každé z médií? Najdete nějaký způsob propojení zpráv v médiích jednoho majitele? Kdybyste byli majiteli skupiny, jaké další masové médium byste se snažili získat? Pro jakou cílovou skupinu?

6 Unie vydavatelů www.unievydavatelu.cz zdroj informací
o vydavatelích tištěných a internetových titulů o výzkumu čtenosti o ověřování nákladu tisku o monitoringu inzerce

7 vydavatelé

8 Mafra a. s.

9 výzkum čtenosti

10 ověřování nákladu tisku

11 monitoring inzerce

12 koncentrace vlastnictví ve světě

13

14

15 Co jsme zjistili? mediální koncerny se snaží zaujmout co nejširší část publika, jednotlivé tituly se snaží oslovovat různé cílové skupiny tituly vlastněné stejnou mediální skupinou se často vzájemně podporují, odkazují na sebe, jen málokdy se kritizují

16 koncentrace vlastnictví má i nadnárodní charakter; největší mediální organizace současnosti vlastní média v řadě různých zemích a jejich produkty jsou dostupné prakticky po celém světě koncentrace vlastnictví přináší jednotlivým médiím jak výhody tak nevýhody na českém mediálním trhu působí řada mediálních skupin (většinou se zahraničními vlastníky), což potvrzuje, že koncentrace vlastnictví se všemi klady a zápory je jevem, který se vyskytuje se i v České republice

17 zdroje Mediální gramotnost [online] [cit ]. Dostupné z: Unie vydavatelů [online] [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-12"

Podobné prezentace


Reklamy Google