Výrobek a jeho životní cyklus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Marketingový mix PRODUKT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Stanovení ceny v marketingu
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt Petra Krajníková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Cena v pojetí marketingu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Variabilita ziskovosti zákazníka 220 : 20 poznat ty „nejlepší“ zákazníky Lépe segmentovat zákazníky Efektivněji alokovat marketingové zdroje. komplexně.
Marketingový mix 4 P.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
6.Tvorba produktů.
Životní cyklus výrobku
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Product.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Stanovení ceny v marketingu
Životní cyklus výrobku
Analýza hodnot zákazníka
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Marketing farmářských produktů
Podnikatelské koncepce
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Výrobek a jeho životní cyklus

Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: jádro, který představuje základní užitný efekt fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr

První vrstva totálního výrobku jádro výrobku – tvoří tržní životnost výrobku = životní cyklus výrobku představuje dobu, po kterou se výrobek prodává na trhu Životní cyklus výrobku má 4 fáze: zavádění růst zralost úpadek

Každá fáze je charakterizována různou výší výdajů, cenou, prodejem, ziskem, distribucí, reklamou atd. Těžko se dá určit čas, jak dlouho bude trvat jednotlivá fáze.

U každého nového výrobku nejdříve dochází k vývoji výrobku. Tento proces začíná výběrem námětu, potom podnikatelským záměrem = jde o analýzu, kde se hodnotí náklady na vývoj, výrobu výrobku, předpokládaný prodej a zisk podle prodeje podobného výrobku v minulosti.

Fáze zavádění výrobku začíná okamžikem uvedení nového výrobku na trh poptávka v této době velmi nízká a velmi rozsáhlá reklamní kampaň spotřebitel se má o výrobku dozvědět a zkusit ho cílem je v této fázi zvyšovat podíl výrobku a tím i zisk cena se stanovuje podle segmentu trhu a je nutná výborná market. strategie

Fáze růstu výrobku informovanost o výrobku se zvýšila, prodej stoupá a distribuce probíhá do více oblastí zisk se dosahuje vyšším prodejem. intenzivnější je reklama a propagace výrobku výrobek může být dále zdokonalován cena může být i snížena a tím nutí konkurenci, aby přišla na trh s podobným výrobkem

Fáze zralosti výrobku trvá déle než předcházející fáze a dále se rozděluje na dospělost a nasycenost většina zákazníků zná daný výrobek, a proto poptávka je nejvyšší, náklady jsou na nejnižší úrovni, nejvyšší je zisk konkurence na trhu je vysoká a reklama zdůrazňuje výjimečné vlastnosti výrobku firma dále hledá nové trhy a snaží se výrobek modifikovat, mění styl prodeje atd.

Fáze úpadku = útlumu snižuje se poptávka v důsledku změn na trhu → zvýšil se technický pokrok, změny ve vkusu atd. výrobek kupuje pouze skupina věrných zákazníků, proto klesá prodej a je velmi nízká cena nebezpečí – výroba zastaralého výrobku může poškodit image firmy

Druhá vrstva totálního výrobku Obal - chrání výrobek před poškozením dopravou i skladováním - poskytuje informace o složení a vlastnostech výrobku. - má upoutat pozornost tvarem, motivem, materiálem Design - jde o sladění  funkčních vlastností se vzhledem výrobku

Značka výrobku – je to identifikace výrobku, určitého výrobce pomocí jména, symbolu, čísla, tvaru nebo jejich vzájemnou kombinací. Odlišuje výrobek od konkurence a většinou bývá zárukou kvality. Kmenová značka Individuální značka

Kvalita – spotřebitel vyžaduje u výrobku Kvalita – spotřebitel vyžaduje u výrobku určitý stupeň užitných vlastností a musí být v souladu s právními předpisy a s techn. normami Styl – soubor estetických vlastností výrobku, kde se uplatňuje kombinace tvarů, forem, barev

Třetí vrstva totálního výrobku Poprodejní služby - zvyšují prodej a vytváří dobrou image firmy a jsou většinou součástí ceny výrobku Záruka – je právně upravená odpovědnost za vady výrobku, které se mohou vyskytnout až po převzetí výrobku Dodávka výrobku až do domu a jeho instalace