Předškolní věk Od 3 do 6/7 let

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Batole – motorický a kognitivní vývoj
Advertisements

Diagnostika školní zralosti
PŘEDŠKOLNÍ VĚK od 3 do 6/7 let
Kojenecké období.
Předškolní období (3 – 6 let).
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Vývoj dětské kresby Kresba lidské postavy.
PŘEDŠKOLNÍ VĚK od 3 do 6/7 let
vývoj poznávacích procesů
Vývojová stádia člověka
Komunikace s dětským pacientem
Mladší školní období.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM20560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
PŘEDŠKOLNÍ VĚK.
Přednáška č. 3 Předškolní období
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Vnímání BEREZNYAKOVA SOFYA
Požadavky k zápočtu. Okruhy témat Vánoce, vaření, recepty, příprava potravin, vybavení kuchyně, nádobí Lidské vlastnosti – přídavná jména Pohádka Životopis.
Vývoj dítěte v předškolním věku
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Kresba.
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Rozvoj zrakového vnímání a odezírání
Vývojová dysfázie.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
Každé slovo můžeme přiřadit k jednomu z deseti slovních druhů.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
VÝVOJ DĚTSKÉHO VÝTVARNÉHO PROJEVU podle Victora Löwenfelda = tzv. stadiální vývoj 2.část.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Český jazyk - 3.ročník, Podstatná jména.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
SKUPINOVÁ PRÁCE – SLOVNÍ DRUHY
SZŠ a VOŠZ Zlín Autor: Mgr. Alice Stašová, Mgr. Helena Krausová
Lateralita.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Jak si hrát v hodinách slohu?
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Malčíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_Slovní druhy
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Předškolní věk Od 3 do 6/7 let Vývojové období Předškolní věk Od 3 do 6/7 let

Tělesný vývoj Dítě velmi rychle roste Dochází ke zpevnění kostí Dokáže koordinovat své pohyby Nutnost s dítětem cvičit(může nastat deformace páteře) Dítě každý rok naroste cca o 7 cm

Pohybový vývoj Hrubá motorika velké zdokonalování dítě může plavat, jezdit na tříkolce či koloběžce dítě dokáže stát na jedné noze a skákat Jemná motorika velké zdokonalování a je velmi důležitá oblékání, modelování, šití,dokáže si zavázat boty… pomoc dospělým

Poznávací procesy VNÍMÁNÍ dítě je zvědavé všímá si detailů dokáže vnímat prostor zvládá nové pojmy (nahoře-dole) vnímání celku …

2) ZRAK zná základní barvy dokáže určit velikost předmětu …

3) SLUCH důležitý pro rozvoj řeči dokáže určit vzdálenost napodobuje zvuky…

4) ŘEČ slovní zásoba je 1000 – 3000 slov otázky: Kdo? Co? Proč? Jak? používá podstatná a přídavná jména, číslovky, příslovce a slovesa vymýšlí si vlastní slova vnímá příkazy …

5) MYŠLENÍ egocentrické velký rozvoj paměti výrazná fantazie (vymýšlení, lhaní …) dítě se zajímá o to, jak přišlo na svět…

6) CITY dítě má rádo pohádky dítě má radost z maličkostí důležitý je vrstevnický kontakt nejsilnější jsou city k dospělým

Činnosti Hra velmi důležitá stolní hry, pohybové hry napodobují činnosti dospělých Kresba 1 rok – čmárání 2 rok - první tvary (křížek, kolečko…) 2-3 rok - dítě ví, co kreslí 3 rok – „hlavonožec“ 4 rok - kreslí detaily (vlasy, oči, ústa…) 5 rok - náznak nohou, krku 6 rok - kreslí detaily, oblečení, „průhlednost“