Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření:10. 9. 2012 Autor:Mgr. Pavel Zapletal, Mgr. Barbora Boudová Určeno pro předmět: Psychologie a péče o klienta Tematická oblast: Ontogeneze v psychologii Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční (69-41-L/02) 2. ročník Název výukového materiálu: pracovní list Období batolete– učební materiál s úkoly Popis využití:Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 30 minut

2 Období batolete od 1 – do 3 let Začíná aktivně chodit – do 2 let bez opory Začíná aktivně chodit – do 2 let bez opory Potřeba spánku je zhruba 12 hodin Potřeba spánku je zhruba 12 hodin Rozvijí se osobnost dítěte, dochází k postupnému uvolňování těsného vztahu s matkou, dítě si uvědomuje svou pozice v rodině Rozvijí se osobnost dítěte, dochází k postupnému uvolňování těsného vztahu s matkou, dítě si uvědomuje svou pozice v rodině Mezi 2 a 3 rokem dochází k vyhraňování laterality, viz převaha používání párových orgánů - oči, uši, ruce, nohy Mezi 2 a 3 rokem dochází k vyhraňování laterality, viz převaha používání párových orgánů - oči, uši, ruce, nohy Rozeznává tvary, blízké osoby a různé předměty Rozeznává tvary, blízké osoby a různé předměty

3 Domácí úkol Vymyslete aktivní hru s batoletem – viz příklad Vymyslete aktivní hru s batoletem – viz příklad Mluvení do rourky Mluvení do rourky Chystáte se vyhodit rourky od toaletního papíru nebo papírových utěrek do kuchyně? Nedělejte to. Schovejte si je na hraní. 2 rourky ozdobte barevnými fixy (netoxickými) tak, aby byly poutavé a barevné. Držte jednu rourku před ústy a mluvte na dítě. Trubička by měla váš hlas zesilovat. Pak dejte trubičku dítěti a snažte se, aby vás napodobovalo. Potom můžete mít trubičky oba a vydávat všelijaké zvuky. Hra podporuje rozvoj řeči a sluchu. Chystáte se vyhodit rourky od toaletního papíru nebo papírových utěrek do kuchyně? Nedělejte to. Schovejte si je na hraní. 2 rourky ozdobte barevnými fixy (netoxickými) tak, aby byly poutavé a barevné. Držte jednu rourku před ústy a mluvte na dítě. Trubička by měla váš hlas zesilovat. Pak dejte trubičku dítěti a snažte se, aby vás napodobovalo. Potom můžete mít trubičky oba a vydávat všelijaké zvuky. Hra podporuje rozvoj řeči a sluchu.

4 Dovednosti a návyky batolete Dovednosti hygienické - nepočůrává se, myje si samo ruce Dovednosti hygienické - nepočůrává se, myje si samo ruce stolování (1 rok – pití z hrníčku, 2 rok – lžíce) stolování (1 rok – pití z hrníčku, 2 rok – lžíce) oblékání, svlékání (1 rok – čepice, tepláky) oblékání, svlékání (1 rok – čepice, tepláky) obouvání (zip) obouvání (zip) hrubá motorika - učí se rovnováze, jezdí na tříkolce, na konci batolícího období je schopno chytit míč hrubá motorika - učí se rovnováze, jezdí na tříkolce, na konci batolícího období je schopno chytit míč jemná motorika - zrakově-pohybová souhra, je schopno navléci korálky jemná motorika - zrakově-pohybová souhra, je schopno navléci korálky

5 Úkol Rozdělte se do dvojic, určete si role rodiče nebo batolete a vymyslete krátké cvičení s batoletem Rozdělte se do dvojic, určete si role rodiče nebo batolete a vymyslete krátké cvičení s batoletem

6 Myšlení a řeč v období batolete K u přesnění vede stále se opakující otázka – Co to je ?, kolem 3 roku se objevuje otázka s hlubší podstatou - Proč ? – K u přesnění vede stále se opakující otázka – Co to je ?, kolem 3 roku se objevuje otázka s hlubší podstatou - Proč ? – Aktivní řečová zásoba je ve 3 letech kolem 1000 slov, umí zařadit slova do tříd, pomalu začíná chápat smysl říkanek Aktivní řečová zásoba je ve 3 letech kolem 1000 slov, umí zařadit slova do tříd, pomalu začíná chápat smysl říkanek Narůstají fantazijní představy Narůstají fantazijní představy

7 Úkol Rozdělte se do trojic a podle obrázku vymyslete vhodnou říkánku pro batole Rozdělte se do trojic a podle obrázku vymyslete vhodnou říkánku pro batole

8 City, emoce a vůle Zlost – projevuje se jako reakce na domnělé nebo skutečné omezení svobody či v situaci neúspěchu Zlost – projevuje se jako reakce na domnělé nebo skutečné omezení svobody či v situaci neúspěchu Kolem 3 roku se objevuje období vzdoru, vzdor je typická reakce na omezení. Míra vzdoru je ovlivněna výchovou, temperamentem a aktuálním psychickým stavem Kolem 3 roku se objevuje období vzdoru, vzdor je typická reakce na omezení. Míra vzdoru je ovlivněna výchovou, temperamentem a aktuálním psychickým stavem Hra – zpočátku individuální hry, poté paralelní hry-hraje si sám, ale už vedle sebe někoho snese, nakonec párové hry = hravé spolupráce, kolem 3 roku ( nápodoba skutečnosti, spontánní tělesné aktivity, hry s dostupným materiálem – písek, voda, stavebnice, hračky apod. Hra – zpočátku individuální hry, poté paralelní hry-hraje si sám, ale už vedle sebe někoho snese, nakonec párové hry = hravé spolupráce, kolem 3 roku ( nápodoba skutečnosti, spontánní tělesné aktivity, hry s dostupným materiálem – písek, voda, stavebnice, hračky apod. Začíná si formovat obraz o sobě. Tělové já - vyvíjí se dříve, fyzická odlišnost od okolí od okolí. 2. Sociální já – uvědomuje si svou výjimečnost, začíná se prosazovat, aktivizují se volní procesy, má vliv na vytváření budoucích postojů Začíná si formovat obraz o sobě. Tělové já - vyvíjí se dříve, fyzická odlišnost od okolí od okolí. 2. Sociální já – uvědomuje si svou výjimečnost, začíná se prosazovat, aktivizují se volní procesy, má vliv na vytváření budoucích postojů

9 Úkol - vypracujte dané otázky a diskutujte o nich s pedagogem Jak zvládnout dětský vzdor v domácím prostředí? Jak zvládnout dětský vzdor v domácím prostředí? Jak zvládnout vzdor dítěte na veřejnosti? Jak zvládnout vzdor dítěte na veřejnosti? Co dělat, když už se stane, že i rodič, který doposud neužíval tělesný trest, dá dítěti výprask? Co dělat, když už se stane, že i rodič, který doposud neužíval tělesný trest, dá dítěti výprask?

10 Odkazy Obrázek na snímku č. 5 http://www.hamrsport.cz/data/pictures_items/IMG_6097.jpg http://www.hamrsport.cz/data/pictures_items/IMG_6097.jpg http://www.hamrsport.cz/data/pictures_items/IMG_6097.jpg Staženo z internetu 4. 9. 2012, 23, 02 hod. Obrázek na snímku č. 7 http://www.rodicum.cz/Files/articles/61febb1b-0ed8-484e-9ba1- c40f9386d744_big.bmp http://www.rodicum.cz/Files/articles/61febb1b-0ed8-484e-9ba1- c40f9386d744_big.bmp http://www.rodicum.cz/Files/articles/61febb1b-0ed8-484e-9ba1- c40f9386d744_big.bmp http://www.rodicum.cz/Files/articles/61febb1b-0ed8-484e-9ba1- c40f9386d744_big.bmp Staženo z internetu 4. 9. 2012, 23, 02 hod.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_PSYM20460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj."

Podobné prezentace


Reklamy Google