Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vztahy mezi lidmi 7. ročník - září.
Advertisements

„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikace citů „Každý se může rozzlobit – to je snadné. Avšak rozzlobit se na toho pravého člověka, tou pravou mírou, v ten pravý čas, z toho pravého.
Funkční geriatrické vyšetření a testy
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Vzájemná hospitační činnost
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Neverbální komunikace
Zásady dobré komunikace
Hodnocení výstupu v kurzu verbální složka: přiměřená hlasitost přiměřené tempo správné frázování dynamika řeči emocionalita.
Komunikace.
Souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě nebo nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem.
Neverbální komunikace
Akustika 4 (Hlasitost).
Komunikační dovednosti
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
KOMUNIKACE V..
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
Neverbální komunikace
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
KOMUNIKACE.
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Komunikační inteligence. Cíle a obsah kurzu  definice asertivity  charakteristiky pasivity, pasivní agresivity, agresivity a asertivity.
Manager nebo leader? Management je pozice
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Efektivní komunikace Budoucnost pro připravené
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Společenská výchova – verbální komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

Seminář pracovní parta Komunikace

To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity, nekonfliktnost, kvalita práce Nejdůležitější motivace – budu mít práci, kterou si chci udržet Přístup k zaměstnání – jsem tam sám za sebe a je to práce jako každá jiná Vyhýbám se konfliktům Vyjednávat, vyjednávat, vyjednávat

Vzdálenostní zóny Intimní zóna do 50 cm (partner) Osobní zóna do 120 cm (rodina + přátelé) Sociální zóna do 3,5 metru (běžná komunikace) Veřejná zóna od 3,5 m (na koncertu x vystupující…) Př. Nárazníková zóna u běžných vězňů běžně 0,65 u násilníků 2,1 m

Úkol Kolega bude hovořit o své fotografii a vaším úkolem je postupně si stoupnout do nejbližší vhodné vzdálenosti pro danou osobu.

Některé důležité zásady komunikace Nemohu nekomunikovat Cíl – „Já jsem OK Ty jsi OK“ Důležité není jen to co se říká, ale jak se to říká Př. „Miláčku“ Důležitý je oční kontakt (v běžném hovoru cca 50% z doby komunikace) Vztah určuje obsah komunikace ne naopak

Prostředky lidské komunikace Otázka – Jak a čím můžeme navzájem komunikovat? (není míněn mobil, skype, facebook…) především: Řečí (mluvená, psaná) Tělem (držení těla, gesta, mimika, pohledy)

Mluvená řeč Hlasitost – větší hlasitost znamená pro poslouchajícího především větší agresivitu Rychlost řeči – nové věci říkejme pomaleji Kadence a melodie – mj. to co v řeči zdůrazňujeme, často zastíní obsah toho co říkáme.

Řeč těla Řeč těla má 5 x silnější účinek než mluvené slovo (ukázky) Držení těla Pohyby těla Gesta Mimika Kontakt očí

Horolezecká metoda Jedna z možných taktik při komunikaci (nakreslit „horu“) Základem je začít jednodušším a postupovat ke složitějšímu až dospějeme k dohodě Úkol: „Chůze po laně“ – po laně jdou proti sobě dva účastníci kurzu, kteří mají za úkol beze slova se obejít,aniž by slezli z lana.

Pocity Když vyjádříme své pocity (jsem smutný, jsem šťastný, …) pomůže to při komunikaci zvláště při řešení problémů Úkol „Vyjadřujeme pocity“- Budu vám číst věty a vaším úkolem je určit v kterých větách jsou vyjádřeny slovy pocity (Nenásilná komunikace str. 64 – Marshall B- Rosenberg)

Děkuji Vám za pozornost