Kuželosečky - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stereometrie - Vzdálenosti, odchylky
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pravoúhlý a obecný trojúhelník řešené příklady
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_07.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_12.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _738 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Goniometrické funkce II.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Škola:Gymnázium Václava Hlavatého, Louny, Poděbradova 661, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Inovace výuky Číslo.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_08.
Řešené příklady – goniometrické funkce I
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_10.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafy funkcí – hledání předpisu.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín HYPERBOLA 1.
Grafy goniometrických funkcí řešené příklady
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Kružnice – řešené příklady
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
KUŽELOSEČKY Tečna elipsy. KUŽELOSEČKY Tečna elipsy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_16.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_06.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_20.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_18.
Parabola.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Elipsa patří mezi kuželosečky
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Kuželosečky - opakování Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Kuželosečky - opakování 1

CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_12 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0266 Číslo materiálu VY_42_INOVACE_StJ_MA_1A_12 Autor Mgr. Jaroslava Šťastná Tematický celek Kuželosečky Ročník 4. Datum tvorby 11. 1. 2013 Anotace Prezentace je určena k opakování tématu kuželosečky . Je určena pro předmět matematika nebo matematický seminář. Metodický pokyn Žáci jsou vedeni vyučujícím k samostatnosti v myšlení a počítání . XxX – značka autora, yy – číslo sady (bude přiděleno) zz – číslo materiálu v rámci sady (1–20) tttt – volitelné textové označení podle obsahu 2

Příklad č.1 Za předpokladu, že se jedná o kuželosečky, určete jejich druh kružnice hyperbola parabola elipsa

Příklad č.2 určete , kolik společných bodů mají kuželosečky elipsa S[6;2] a = 3 b = hlavní osa rovnoběžná s osou x kružnice S[1;2] r = 1 Nemají žádný společný bod

Příklad č.3 určete , kolik společných bodů mají kuželosečky kružnice S[1;0] r = 2 parabola V[0;0] parametr p = 1/2 osa je rovnoběžná s osou y mají 2 společné body

Příklad č.4 Určete vrchol, ohnisko a řídicí přímku paraboly

napište rovnici paraboly Příklad č.5 Napsat rovnici paraboly , je-li řídicí přímka d : y = 5 , ohnisko F [ -1, 3] určete V V[-1,4] určete parametr p/2 =1 p = 2 napište rovnici paraboly

Příkladč.6 Napište rovnici paraboly, která má tečnu ve vrcholu x - 5 = 0 a prochází body N[0;1] M[0;3] Osa paraboly je rovnoběžná s osou x nebo y ? s osou x Jakou rovnici má osa paraboly ? y = 2 Jaké souřadnice má vrchol ? V[5;2] Jakou rovnici má parabola? Jak se určí p ? Dosadí se do rovnice paraboly souřadnice bodu M nebo N p = 1/10 Napište rovnici paraboly

Příklad č.7 Napište rovnici elipsy, je-li excentricita e = 4 , vedlejší vrcholy Určete souřadnice středu elipsy S [3, 2] Hlavní osa elipsy je rovnoběžná s osou …….. x Určete délku vedlejší poloosy b=|SC| b = 3 Vypočtěte a Napište rovnici elipsy

Příklad č.8 Napsat rovnici elipsy, je-li hlavní vrchol A[-2,7] , střed S[-2,2] a vzdálenost ohnisek 6 . a = 5 e = 3 b = 4

Příklad č.9 Jsou dány rovnice asymptot a hlavní vrchol , napsat rovnici hyperboly. určete střed hyperboly a délku hlavní poloosy vypočítejte délku vedlejší poloosy osa je rovnoběžná s osou y napište rovnici hyperboly