Vedení skupin Animátorský kurz 2005 - 2007. Dříve než začnete  vztah  Mladí poznají faleš  Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Zákon o sociálních službách
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Stimulace a motivace zaměstnanců
V e d e n í l i d í.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
Vedení skupin.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
9. Strategické forum 8. – Spokojený a motivovaný tým jako základ výjimečného společenství Roman Vacho Generální ředitel Grandhotel.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Personální management
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_15.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
MOTIVACE A VEDENÍ LIDÍ.
Humanistické a existenciální teorie v SP
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vedení lidí, styly vedení, efektivnost vedení lidí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Kdo je lídr? Vítejte na přednášce.
Učitel. jeden ze základních činitelů výchovně vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, který je spoluzodpovědný za: přípravu,
Teorie motivace Adéla Furiková.
NENÁSILNÁ KOMUNIKACE NVC Nonviolent Communication
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Frederick Irving Herzberg
Faktory bezpečné organizační kultury podle Herzbergovy motivační teorie Kateřina Ivanová | Jiří Vévoda 1.
Management - Motivování
Manager nebo leader? Management je pozice
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Styly vedení.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Vztahy a pravidla soužití - rodina
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Management - Ovlivňování
MOTIVACE.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Management - Motivování
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Volnočasová pedagogika
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

Vedení skupin Animátorský kurz

Dříve než začnete  vztah  Mladí poznají faleš  Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou mladým vzory.  Vliv více činy a životem než slovem  Nemůžeš si dovolit nemít kvalitní a oddaný vztah s Bohem !  „kam ďábel nemůže, tam ti nastrčí fůru práce.“

 ….lidé sotva vědí, že existuje. Není však ale dobré, když ho jen poslouchají a tleskají mu, či naopak, když jím opovrhují.  Pokud je vedoucí dobrý, málo hovoří a když je jeho práce je hotová a cíl splněný, řeknou :“ Udělali jsme to my sami.“ (Lao-c´) Vedoucí je nejlepší, když...

DOKONALÝ VEDOUCÍ MÁ: moudrost Šalamouna trpělivost Jóba nestrannost soudce oko orla pevnost skály hroší kůži pracovitost mravence

Autokratický styl  Vůdce má snahu ovládat  členům skupiny poskytuje málo samostatnosti  vztahy ve skupině jsou často napjaté  výkonnost může být značná, ale ne vždy kvalitní  Tento styl se dá použít - jednoduché práce s nízkou kvalifikací

Liberalistický styl  vůdce zasahuje málo  závislost podřízených je nízká  existuje svoboda, ale ne chaos  funguje individuální odpovědnost  lze použít pouze v kolektivech vysoce kvalifikovaných odborníků, pracujících samostatně, kteří jsou motivováni řešenými úkoly

Demokratický styl  založen na vzájemném respektování  členové mají přehled o skupinových cílech  vedoucí nedává mnoho příkazů  vedoucí je přístupný k návrhům  vztahy jsou přátelské  produktivita skupiny je průměrná, ale kvalitní a dlouhodobá.  tento styl je označován za nejvhodnější.

Lídři zaměření na vztahy a nebo na úlohu : Manažerská matice podle Blake a Moutona Styl orientovaný na lidiTýmový styl ( 9, 0 ) ( 9, 9 ) Vyvážený styl ( 5, 5 ) ( 0, 5 ) Nouzový stylStyl orientovaný na úlohy NízkéSoustředění se na úlohu Vysoké Vysoké Soustředění se na lidi Nízké VZTAHY versus ÚLOHA

Pokud chci dobře vést, měl bych:  umět odhadnout situaci  co nejlépe znát lidi, které vedu  poznat sebe, své možnosti a reakce  mít základní komunikační schopnosti  být flexibilní

„Desatero“ vychovatele Dovolte mladým být mladými Nenapomínat před ostatními Dívej se „za“ chování mladých Prvně urči „pravidla hry“ Zůstaň v klidu Neočekávej vždy potíže Buď příkladem Příležitost „vyřádit se“ Smysl pro humor Být na stejné frekvenci

Navazování kontaktů Pamatovat si jména Hledat formy pomoci – odvézt domů… Nebýt „jedním z nich“ Nežertovat na účet mladých Být přirozený Prosit Boha o upřímný zájem o mládež Přizpůsobivost Veselí a nadšení je nakažlivé Modlit se za mladé - nikdy nekončí

Rozvíjení společenství Pamatuj si každého Na počátku zapojit každého do rozhovoru Ideál 6 členů Čím déle je skupina spolu, tím lépe se lidé v ní cítí Nezlehčovat jakékoliv odpovědi Napsat si program setkání Ani jako vedoucí nemám patent na rozum Kontakt očí a mluva těla Atmosféra důvěry Společný volný čas

MOTIVACE LIDÍ...pokud chcete motivovat druhé lidi, musíte především motivovat sami sebe....

ZÍSKÁNÍ AKTIVITY AIDDAAIDDA A ttention- Pozornost I nterest-Zájem D esire-Touha D ecision – Rozhodnutí A ction - Aktivita

Vztah lásky  Atmosféra lásky – nejsilnější motivace ke změně  Ujištění o lásce: - čas, telefon, dopis….  Nešetřete chválou!  Nebuďte uspěchaní

Behavioristická motivační teorie  Pozitivní motivace – odměna, pochvala, zvýšení platu, povýšení….  Negativní motivace – trest, ztráta zaměstnání, ztráta postavení….

Vroomova teorie očekávání Tři podmínky  úsilí musí být následováno přiměřeným výsledkem  výkon musí být odměněn  člověk musí o odměnu stát

HIERARCHIA POTRIEB (MASLOW) Fyziologické potřeby Jistota a bezpečí Sounáležitosti a lásky Uznání a úcty Seberealizace

MASLOW - potreby Fyziologické:pracovní podmínky, mzda, zabezpečení bydlení, strava Bezpečí: pojištění, bezpečnost při práci, mír Sociální:sport, společenské akce, přátelství,rodina Uznání:pozitívní zpětná vazba, profesní postup, Sebarealizácia:zajímavá a náročná práce, samostatnost, podpora kreativity, šance na postup

Pravidla při zpětné vazbě Zaměř se na chování druhého, ne na jeho osobu Poděl se o své pocity, ale nedávej rady Nenásilná služba druhému Jen tolik, kolik je teď schopný pochopit Jen ve věci, kterou je schopen změnit

Zpětná vazba – dávání : 1.Nejprve říct, co bylo dobré, až potom to, co zlepšit 2.Mluvit o konkrétních situacích 3.Zaměřit se na chování, které by se mělo změnit 4.Spíše popisovat než hodnotit 5.Vyjádřit názory jako názory, ne jako fakta 6.Být konstruktivní, ne destruktivní 7.Chválit 8.Empaticky kritizovat 9.Taktika dávání nesouhlasu : „Ne, nesouhlasím s...“ Být ochotný změnit svůj nesouhlas Dát důvody nesouhlasu 11. Zamítat požadavky : Nekonfliktně Dát perspektivu

Zpětná vazba – přijímání : 1.Pečlivě poslouchat 2.Nebudovat obranu 3.Poznačit si otázku / nesouhlas 4.Parafrázovat slyšené 5.Kontrolovat svoje pocity - reakce 6.Požadovat vysvětlení / příklady 7.Nevytvářet protireakci na zpětnou vazbu 8.Vyhodnotit si její přínos a potenciální hodnotu ( reflexe )

Hodně darů Ducha svatého při vedení jakékoliv skupiny vám přeje Liduška