Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ŘEMESLO ŽIJE! Řemesla v ČR – Diskusní seminář 5. prosince 2013 Pavel Dvořák, Magistrát hl. m. Prahy, odbor školství mládeže a sportu.
Průmyslová střední škola Letohrad
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Stáž žáků Stavebních oborů ve Švédsku
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ a MŠ Pustiměř Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dělnická 15, Děčín VI Tel.: Střední škola lodní dopravy a technických řemesel, Děčín VI příspěvková organizace Dělnická.
Obnova vozového parku v České republice
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Cheb 23. června 2010 Jednoty 1620, Sokolov.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Organizační struktura
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Poděbradská 93, Pardubice Tel: Vypracoval: Lukáš Nekola V rámci předmětu: Technologie.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Nástroje daňových úlev
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/ Partner 19 Střední škola polytechnická,
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
ŠANCE PRO VÁS. STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK STŘEDNÍ ŠKOLA ŽELEZNIČNÍ, TECHNICKÁ A SLUŽEB, ŠUMPERK Gen. Krátkého 30 Bulharská.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA STAVEBNÍ STAVÍME NA DOBRÝCH ZÁKLADECH...
„Okna technickým oborům dokořán“
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Škola jako partner firmy
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Rozvoj výuky cizích jazyků
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
ŠANCE PRO VÁS.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
IP Alena Kopáčková (DFP)
Organizační struktura
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011

SOUČASNÝ STAV: 767 žáků  Čtyřletý maturitní obor obecně technické přípravy TECHNICKÉ LYCEUM  Čtyřletý maturitní obor STAVEBNICTVÍ - s větším důrazem na odborné předměty  Tříleté stavební obory: ZEDNÍK, TESAŘ, POKRÝVAČ, KLEMPÍŘ, ELEKTRIKÁŘ, INSTALATÉR  Tříleté dřevařské obory: TRUHLÁŘ, UMĚLECKÝ TRUHLÁŘ  Nástavbové studium (odborné) – stavební a dřevařský obor  Dvouletý stavební obor: STAVEBNÍ VÝROBA  Vzdělávání dospělých

SPECIFICKÝ SYSTÉM VÝUKY UČEBNÍCH OBORŮ  Teoretická a praktická výuka se střídá po čtvrtletích, ve 3. ročníku je teoretická výuka vždy v zimních měsících.  Praktická výuka 3. ročníku souvisle na podzim a na jaře, bezproblémový přechod do zaměstnání.  Umisťování významného počtu žáků na praktickou výuku do firem.  Velká pozornost věnována produktivní práci žáků – žáci pracují v reálných pracovních podmínkách, finanční úspora pro zřizovatele

Příjemné prostředí ve škole

SILNÉ STRÁNKY ŠKOLY:  Koncept mnohooborové školy s různými studijními úrovněmi a možnostmi.  Vyvážená oborová skladba a zaměření pouze na dvě související oblasti - stavo a dřevo.  Stabilní a kvalitní pedagogičtí pracovníci.  Klientský přístup k žákům a rodičům.  Příjemné, přátelské a bezpečné pracovní prostředí pro žáky i učitele.  Dobře propracovaná a ověřená marketingová strategie školy.  Velmi dobrá spolupráce se sociálními partnery.

AKTIVNÍ ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ :  Škola zapojena do řady rozvojových a mezinárodních projektů, např.:  Adaptabilní školy – ESF  Metodika vzdělávání žáků s SPU – ESF  Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina – ESF  Comenius  Leonardo  Finanční mechanismy EHP/Norska  Evropská územní spolupráce Rakousko - ČR  Partnerská škola v Rakousku a na Slovensku

VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH  Rekvalifikační kurzy pro úřady práce  Rekvalifikační kurzy pro firmy  Rekvalifikační kurzy pro spolupracující organizace – „bit.cz“ a „EURONEST“  Odborné přednášky a semináře pro pracovníky ve stavebnictví  Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, škola je autorizovanou právnickou osobou pro obory: ZEDNÍK, TESAŘ, ELEKTRIKÁŘ, POKRÝVAČ, TRUHLÁŘ, INSTALATÉR

SOCIÁLNÍ PARTNERSTVÍ  Sociální partnerství v širokém slova smyslu – zřizovatel, rodiče, úřad práce, magistrát, další instituce….  SŠ stavební je odbornou a technickou školou – proto velký význam sociálního partnerství se: - zaměstnavateli - institucemi, které zaměstnavatele zastupují - profesními sdruženími - cechy

FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI  exkurze ve firmách se stavebním a dřevařským zaměřením  odborné přednášky firem pro žáky a vyučující  účast na odborných soutěžích vyhlašovaných většinou firmami  účast na odborných soutěžích pro učební obory

FORMY SPOLUPRÁCE SE ZAMĚSTNAVATELI A INSTITUCEMI  prezentace a propagace některých řemeslných oborů  účast zaměstnavatelů ve zkušebních komisích při závěrečných zkouškách  zajišťování praxí a odborného výcviku přímo ve firmách - praxe: žáci maturitních oborů - odborný výcvik: žáci učebních oborů

PRAXE ŽÁKŮ MATURITNÍCH OBORŮ  praxi žáků maturitních oborů soustřeďujeme do bloků, realizuje se jen v době stavební sezóny: - 1.ročník – 2 týdny na podzim, 2 na jaře - 2.ročník – nebo ročník – ročník – (praxe asistentská)  praxe v 1. ročníku v našich dílnách na různých pracovištích (střídání) + odstraňování sprejerských nápisů  ve vyšších ročnících umožňujeme praxi u firem (smlouva)  praxe ve 4. ročníku – vždy u firem – zaměření na pozice, na které jsou žáci připravováni (rozpočtář, projektant…)

ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  po dohodě se zaměstnavateli zaveden unikátní systém rozložení teoretické a praktické části výuky – v blocích  preference závěrečného třetího ročníku – zde praktická část vždy souvisle 2,5 měsíce na podzim a 2,5 na jaře v době plné stavební sezóny  uvedený systém značně zvýšil atraktivitu umisťování žáků k firmám

ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  k firmám jsou umisťováni (po dohodě a na základě smlouvy) především žáci 2. a 3. ročníku, zcela výjimečně žáci 1. ročníku  motivace a výhodnost odborného výcviku u firem  odborný výcvik v reálných pracovních podmínkách, bezproblémový přechod do zaměstnání po vyučení

ODBORNÝ VÝCVIK ŽÁKŮ UČEBNÍCH OBORŮ  každoročně cca 40 žáků umístěných v řadě menších firem – viz. seznam  komunikace s firmami, odpovědnost – zástupce ředitele pro prakt. vyučování  kontrolní činnost a hodnocení odborného výcviku u firmy – speciálně pověřený pracovník – viz. náplň práce  evaluační dotazníky od žáků a od firem viz. hodnocení v roce 2010