Studijní zaměření: hra na klavír

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
NABÍDKA ZÁJMOVÝCH KROUŽK Ů pro školní rok 2012/2013.
„PROFROZUČ“ Prezentace projektu ZUŠ Sokolov. PROFROZUČ, neboli „Profesní rozvoj učitele ZUŠ“ je název projektu, vytvořeného Základní uměleckou školou.
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Úloha paměti v hudbě Mozartův efekt
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE Využití ICT ve výuce hudební výchovy
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Hudebně výrazové prostředky
Autor: Mgr. Hana Kalousková
HUDEBNÍ VÝCHOVA Havrlantová Natálie 2010.
Hudební výrazové prostředky
1.r.2.r.3.r.4.r.5.r.6.r.7.r. Hra na klavír Hudební nauka Skupinová interpretace 1111 Učební plán hry na klavír hudebního oboru ZUŠ.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum:
Kurz terminologie ZUV … aneb od dojmů k pojmům Luboš Lisner
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební výrazové prostředky
Výchovné a vzdělávací strategie - disponuje vědomostmi a dovednostmi, které mu umožňují samostatně volit a užívat prostředky pro umělecké vyjádření Kompetence.
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
ICT 2 – 3 – HUDEBNÍ VÝCHOVA – hudební rytmus
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Název Hudební značky, notace
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání.
Baroko Mgr. Jakub Tomala.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
Západočeská univerzita v Plzni
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Tón. Výška tónu (Učebnice strana 170 – 171) Zvukům vyvolaným pravidelnými kmity říkáme tóny. Vytvářejí je například hudební nástroje. Při hře na kytaru.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Poznej a zahraj písničku
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lidové písně Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_05_LIDOVÉ PÍSNĚ Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Hudební výrazové prostředky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
FILIP SMIČKA Prezentace pod vedením Mgr. Barbory Pacalové
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Didaktika TV; Martina Matúšková
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hudební výchova ZŠ Praktická
RYTMUS SLUCHOVÉ VNÍMÁNÍ.
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Zvuky zvířat Sluchové vnímání.
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

Studijní zaměření: hra na klavír Základní umělecká škola Bedřicha Smetany Karviná Návrh textu ŠVP Studijní zaměření: hra na klavír Charakteristika: Tabulka učebních plánů: I. stupeň II. stupeň Názvy předmětů 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník 5. ročník 6. ročník 7. ročník Hra na klavír 1 Recepce a reflexe hudby Hudební praxe: čtyřruční hra, komorní hra, improvizace, doprovod, hra z listu Názvy předmětů 1. ročník 2. ročník 3. ročník 4. ročník Hra na klavír 1 Hudební praxe

I. stupeň 1. ročník: Žák ovládá: zvukové možnosti nástroje základní správné návyky (sezení u klavíru, držení těla) základní motorickou koordinaci obou rukou jednoduchý notový zápis a následnou realizaci na klávesnici aplikuje základní druhy úhozu a základní rytmus 2. ročník: Žák umí: základní druhy úhozu (portamento, legato, staccato) hrát v širším notovém rozsahu použít základní pedál rozlišit náladu a charakter skladby – výrazové prostředky (tempo dynamika pedál) 3. ročník: Žák zvládá: zahrát skladby alespoň dvou hudebních stylů nebo žánrů složitější melodické i rytmické útvary cítí harmonii v lidových písních ( T, D, S) zahrát jednoduchou skladbu z paměti

4. ročník: Žák dokáže: zahrát už skladby tzv. staré hudby (baroko, klasicismus) hrát v rychlejším tempu a tam uvědoměle aplikovat prstovou techniku dle možnosti žáka použít v širším měřítku výrazové prostředky např. agogiku, synkopický pedál, dynamiku dokáže hrát čtyřručně zahrát sólově i ve čtyřruční hře z listu jednoduchou skladbu v pěti prstové poloze dokáže sluchově rozlišit lepší a horší podání skladby 5. ročník: Žák zvládá: přiměřenou technickou zběhlost dle svých motorických možností uvědomělé upevňování správných pianistických návyků práci s frázováním je schopen týmové práce (kolektivní spolupráce) 6. ročník: Žák uplatňuje: smysl pro uvědomělé tvoření tónu složitější pedalizaci princip sluchové sebekontroly uplatňuje svou schopnost koncentrace, hru zpaměti

7. Ročník Žák: propojuje získané technické a výrazové dovednosti při interpretaci zvládá hru přiměřeně obtížných skladeb dle svých možností dovede sebekriticky zhodnotit svůj momentální výkon dokáže nastudovat jednoduchou skladbu podle svých možnosti si žák dokáže připravit skladby na své absolventské vystoupení