Naše zvolená průřezová témata

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
EU ICT2/1/1/9 Člověk a svět práce - 4.,5. ročník  Téma: V zimním lese – práce s papírem, práce ve skupině  Průřezová témata: enviromentální výchova,mediální.
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
EU ICT2/1/1/7 Člověk a svět práce - 4.,5. ročník
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Základní škola Pečky, okres Kolín
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
VÍTÁME VÁS u přijímacího řízení pro školní rok 2014/2015 Praktická škola jednoletá Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Zdravá škola.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Průřezová témata.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Projekt do Výchovy ke zdraví
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Didaktika geografie.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Rodičovská schůzka září 2017.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Konflikt, koření života
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 4
Teorie a metodika výchovy seminář 1
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Školní vzdělávací program
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Naše zvolená průřezová témata 1. Osobnostní a sociální výchova PROČ? formuje osobnost žáka v jeho individuálních potřebách utváří praktické životní dovednosti a má každodenní využití v běžném životě pomáhá žákovi hledat vlastní cestu k životní spokojenosti založené na dobrých vztazích k sobě samému i k dalším lidem a světu klade důraz na osobnostní, sociální a morální rozvoj dělí se na tematické okruhy (Osobnostní rozvoj, Sociální rozvoj, Morální rozvoj)

Naše zvolená průřezová témata všechna zvolená PT zpracujeme v ŠVP do samostatné tabulky, respektujeme rozdělení na tematické okruhy zároveň se PT jednotlivě objevují v učebním plánu – učebních osnovách na konci zvoleného vyučovacího předmětu v samostatné tabulce

Tabulka průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova Legenda k tabulkám: PRO – PROJEKT Čls – Člověk a jeho svět (1. stupeň) Vu – Věcné učení (2. stupeň) Tv – Tělesná výchova Řv – Řečová výchova Čt – Čtení Ps – Psaní Pč – Pracovní činnosti Vv – Výtvarná výchova

Tématický okruhu (OSV) Průřezové téma: OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA 1. stupeň 2. stupeň   Tématický okruhu (OSV) 1. ročník 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. OSOBNOSTNÍ ROZVOJ - rozvoj schopností poznávání INT/ Čls, Řv, Hv, Tv, Vv, Pč INT/ Čls, Řv, Inf, Hv, Tv, Vv, Pč INT/ Vu, Řv, Hv, Tv, Vv INT/ Vu, Řv, Hv, Tv, VZ, Vv - sebepoznání a sebepojetí INT/ Čls, Tv INT/ Vu INT/ Vu, VZ - seberegulace a sebeorganizace INT/ Čls - psychohygiena INT/ Ps, Řv, Hv INT/ Ps, Řv, Hv, Tv INT/ Ps, Řv, Hv, Tv, VZ SOCIÁLNÍ ROZVOJ - poznávací schopnosti INT/ Čls, Ps, Hv, Tv INT/ Čls, Ps, Hv INT/ Vu, Hv INT/ Vu, Hv, VZ - mezilidské vztahy INT/ Čls, Hv - komunikace INT/ Čls, Řv, Hv, Vv - spolupráce a soutěživost INT/ Čls, Hv, Tv INT/ Vu, Hv, Tv MORÁLNÍ ROZVOJ - řešení problémů a rozhodovací dovednosti - hodnoty, postoje, praktická etika