Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Atény Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_2D.6.12
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Název Athény (nejvýznamnější řecké městské státy) Předmět, ročník
Vznik státních útvarů III.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Starověké Athény Dějepis
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
BOHOVÉ OLYMPU dějepis.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Athény Hlavní město a politické, hospodářské a kulturní středisko dnešního Řecka, byly osídleny již v neolitu. Vždy byly centrem řeckého světa, řecké filozofie.
Řečtí bohové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Řecké náboženství.
Kultura doby bronzové Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Aténský stát za Solóna 1.
ZŠ JUDr.Josefa Mareše a MŠ, Znojmo Mgr.Miloslav Hubatka
ATHÉNY.
Starověké Athény Petr Machala.
Městský stát Athény.
ŘEČTÍ BOHOVÉ.
Řečtí bohové a bohyně 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
Homér – prý slepý básník údajný autor eposů Ilias a Odysseia popisuje příčiny a průběh trojské války (Ilion = řecky Trója) popis Odysseovy desetileté cesty.
Řečtí a římští bohové Vytvořila: Kamila Obršlíková Datum: Třída: 5.A GVM.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Řecké báje (1) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9-35_Řecké městské státy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Digitální učební materiál:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
SPARTA pro 6. ročník M. Kryška.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_DĚJEPIS
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Athénský stát za Solóna Autor : Mgr. Monika Konečná

Správně spoj. Opakování řecká mytologie. nejvyšší řecký bůh bohyně lásky vládce moří bůh války vládce podsvětí bohyně lovu a zvěře bůh ohně a kovářůZeus Hádes Poseidon Afrodita Áres Artemis Hefaistos 1) 2)

Athény - rozkládají se na poloostrově Attika - podle legendy založil město Kekrops – napůl člověk a napůl had 4) - název odvozen od bohyně moudrosti Athény Bohové chtěli, aby město získalo název podle boha, který mu přinese ten nejcennější dar – v soupeření vyhrála Athéna, která městu darovala olivovník (dodnes symbol Řecka). V Athénách byla bohyně moudrosti velmi uctívána a byla jí zde vystavěna řada chrámů.

3) Vyznač na mapě: AthényPeloponéský poloostrov Egejské mořeIstanbulSpartaČerné moře

- dominantou Athén je Akropolis (opevněné návrší, náboženské, politické a kulturní centrum) - Parhtenón – chrám bohyně Athény 5) 6)

- Dionýsovo divadlo pod Akropolí – nejstarší známé divadlo na světě (až diváků) 7) Kdo byl Dionýsos?

- jeden z nejvýznamnějších řeckých městských států - forma vlády = demokracie (demos = lid, kratein = vládnout), vláda lidu, na vládě se podílí všichni plnoprávní občané Ostrakismus = střepinový soud, nedostatek athénské demokracie. Jednou za určitou dobu napsal každý na střepinu jméno toho, kdo je podle něj nebezpečný pro demokracii a vhodil ji do nádoby. Kdo dostal nejvíc hlasů, byl na deset let vyhnán z Athén. 8)

Solón - 6. stol. př.n.l., zavedl nové zákony - vykoupil všechny Athéňany, kteří byli prodáni do otroctví do ciziny - zrušil zákon, podle něhož se za dluhy ručilo vlastním tělem - zmírnil poplatky, které museli platit rolníci ze svých polí - vyvazoval syny z povinnosti živit staré rodiče, pokud je nedali učit řemeslu - zavedl nový systém měr a vah a dal razit stříbrné mince - obyvatelstvo rozdělit do 4 tříd podle výše majetku - zakázal ředit víno vodou Dodnes platí úsloví „Nalijme si čistého vína“!!!

Vzdělání - škola byla jen pro chlapce, dívky se učily pečovat o domácnost - hlavním předmětem bylo čtení, protože všechny zákony byly vytesány do kamene a každý Athéňan musel být schopen tyto zákony přečíst - psalo se na voskové tabulky, jejichž povrch se mohl vyhladit a znovu použít k psaní - dalším důležitým předmětem byla hudba, neboť hudba byla součástí každé slavnosti a oslavy 9)

Použité zdroje: Literatura: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, s. ISBN ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 23. října 2010] 2) URL: [cit. 23. října 2010] 3)URL: [cit. 23. října 2010]URL:< 4) URL: [cit. 23. října 2010] 5) URL: [cit. 23. října 2010] 6)URL: [cit. 23. října 2010] 7) URL: [cit. 23. října 2010]URL:<>[cit 8)URL: [ cit 23. října 2010]URL:<>[ cit 9)URL: [cit 23. října 2010]URL:<>[cit