1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
3. září 2013VY_32_INOVACE_100207_Nabidka_poptavka_a_trzni_mechanismus_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
2/1 ODMĚŇOVÁNÍ V LH EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1/2 ZÁKLADY ÚČETNICTVÍ EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
1/3 fungování tržní ekonomiky
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
3/1 SPECIFIKA EKONOMIKY LH (18 HODIN) EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
6_1 Cenné papíry a kapitálový trh
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
4_4 Podnik, majetek podniku a hospodaření podniku (28 hodin)
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Doc. Ing. Pavel Janíčko,CSc.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116.
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
Trh, práva spotřebitele - poptávka
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
4_3 Podnik, majetek podniku a hospodaření podniku (28 hodin)
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Trh Pavel Šuranský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Transkript prezentace:

1/4 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

1.4 Zákon nabídky a poptávky Nabídka – množství statků a služeb, které je výrobce na trhu ochoten za určitou cenu prodat. Zákon nabídky: „S rostoucí cenou roste i nabídka zboží“. Typy nabídek: Individuální Dílčí Agregátní P Q

1.4 Zákon nabídky a poptávky Poptávka – množství statků a služeb, které jsou kupující schopni a ochotni koupit za určitou cenu. Zákon poptávky: „S rostoucí cenou klesá poptávka po zboží“. Typy poptávek: Individuální Dílčí Agregátní P Q

Faktory ovlivňující poptávku: cena demografické změny změny velikosti důchodů změny v preferencích změny cen jiných zboží – substituty – komplementy 48-53

Faktory ovlivňující nabídku cena náklady výroby a obchodu změny vnějších podmínek podnikání změny kapitálové výnosnosti 54-56

Vliv faktorů na nabídku a poptávku NABÍDKA – nedostatek sazenic BK POPTÁVKA – zvýšení příjmů domácnosti P QQ P

Interakce nabídky a poptávky Q P

Otázky k opakování 1.Definuj zákon nabídky. 2.Definuj zákon poptávky. 3.Co je to substitut? 4.Co je to komplement? 5.Co se děje s křivkou nabídky, když se neurodí brambory? 6.Co se stane s křivkou poptávky, když vyhraji ve sportce 10 miliónů? 7.Co se stane, když vyhraješ ve sportce 10 miliónů? (správná odpověď: 5 mil. přepošleš na můj účet)

Seznam obrázků Obr. 48http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Various_Euro_banknotes.jpg/800px- Various_Euro_banknotes.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Various_Euro_banknotes.jpg/800px- Various_Euro_banknotes.jpg Obr. 49http:// Obr n_setting_up_this_mine._Lost_his_pension_rights_by_visit_outside_of..._-_NARA_-_ jpg n_setting_up_this_mine._Lost_his_pension_rights_by_visit_outside_of..._-_NARA_-_ jpg Obr. 51http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/David_Beckham_2009.jpg/419px- David_Beckham_2009.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/David_Beckham_2009.jpg/419px- David_Beckham_2009.jpg Obr. 52http://jakubzapl.unas.cz/produkty_a_sluzby/lesni_skolkarstvi/9.jpg http://jakubzapl.unas.cz/produkty_a_sluzby/lesni_skolkarstvi/9.jpg Obr. 53http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/ESSO.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/ESSO.jpg Obr. 54http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kone/8.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kone/8.jpg Obr. 55http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kone/8.jpg http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/kone/8.jpg Obr. 56http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Vetrna_kalamita_tanap_01.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Vetrna_kalamita_tanap_01.jpg

Literatura: KUPČÁK, V.: Ekonomika lesního hospodářství. Brno, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, s. ISBN ŠVARCOVÁ, J. a kol.: Ekonomie – stručný přehled. Zlín: Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, PhD., CEED, s. ISBN KOZLER, J., MATĚJKA, J.: Ekonomika, management, marketing. Havlíčkův Brod: Fragment, s. ISBN KLÍNSKÝ, P., MÜNCH, O., CHROMÁ, D.: Ekonomika. Praha: Eduko, s. ISBN KLÍMA, J.: Makroekonomie I. Brno, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, s. ISBN SAMUELSON, P., A., NORDHAUS, W., D.: Ekonomie. Praha, Svoboda, s. ISBN