Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116."— Transkript prezentace:

1 5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ

2 5.3 Marketingový mix 116

3 5.3 Marketingový mix Výrobek – product – je statek nebo služba, který je předmětem směny a je určen k uspokojení potřeb zákazníků. JÁDRO DESIGN OBALKVALITA ZNAČKA INSTALACE SERVIS RYCHLOST DODÁVKY ZÁRUKA ÚVĚR

4 5.3 Marketingový mix Cena – price – je jedním z nejdůležitějších nástrojů marketingového mixu. Cena musí zajistit návratnost vložených investic. Cena dle nákladů Cena dle konkurence: cena vyšší než tržní cena nižší než tržní cena tržní 117

5 5.3 Marketingový mix Propagace – promotion – je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím, jejímž cílem je větší prodej výrobku nebo služby. Propagace se skládá z: Podpora prodeje Reklama Prodejní personál Public relation Přímý marketing 118-122

6 5.3 Marketingový mix Distribuce – placement Prodejní (distribuční) cesta je souhrn prostředků zajišťující tok zboží od výrobce k zákazníkovi. Rozlišujeme cesty: přímé – výrobce dodává zboží zákazníkovi bez zprostředkovatele nepřímé – výrobce využívá 1 nebo více mezičlánků 123-124

7 5.4 Životní cyklus výrobku peníze čas uvedení na trh růst zralost pokles prodej zisk

8 Inovace výrobku peníze čas

9 Kontrolní otázky: 1.Vyjmenuj části marketingového mixu. 2.Co je součástí první slupky výrobku? 3.U jakého typu zboží bývá cena vyšší než tržní? 4.Jaké typy reklam rozlišujeme? 5.Co znamená zkratka PR? 6.Vyjmenuj fáze životního cyklu výrobku. 7.Která z distribučních cest je v praxi běžnější? 8.Kdy je optimální začít s inovací výrobku?

10 Seznam obrázků Obr. 116WikiFB3; 4P's modified from German wikipedia (German translation removed); http://commons.wikimedia.org/wiki/File:4Ps.jpg; CC-BY-SA-3.0; 23.2.2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:4Ps.jpg Obr. 117Own work; Prodej vánočních psů - provokativní akce na podporu vegetariánství a veganství v Praze na náměstí Republiky během předvánočního prodeje kaprů; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Star%C3%A9_M%C4%9Bsto,_N%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD_Republiky,_Prodej _v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%ADch_ps%C5%AF,_cen%C3%ADk.jpg; CC-BY-3.0; 23.2.2013 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_Star%C3%A9_M%C4%9Bsto,_N%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD_Republiky,_Prodej _v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%ADch_ps%C5%AF,_cen%C3%ADk.jpg Obr. 118vlastní; 23.2.2013 Obr. 119Šjů; Prague 3-Strašnice, the Czech Republic. K Červenému dvoru street, a a monument to two students and sportsmen, a billboard „Open doors to a different life“.; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:K_%C4%8Cerven%C3%A9mu_dvoru,_pomn%C3%AD%C4%8Dek_a_billboard.jpg; CC-BY- SA-3.0; 23.2.2013PragueStrašniceCzech Republic http://commons.wikimedia.org/wiki/File:K_%C4%8Cerven%C3%A9mu_dvoru,_pomn%C3%AD%C4%8Dek_a_billboard.jpg Obr. 120Michal Osmenda from Brussels, Belgium; The whole set from Morocco; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Abdul_in_his_shop_in_MHamid_%282358084602%29.jpg; CC-BY-SA-2.0; 23.2.2013Michal Osmenda http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Abdul_in_his_shop_in_MHamid_%282358084602%29.jpg Obr. 121http://www.slshranice.cz/aktuality/fotogalerie/12denlesa/pages/12denlesa_12_JPG.htm; 23.2.2013http://www.slshranice.cz/aktuality/fotogalerie/12denlesa/pages/12denlesa_12_JPG.htm Obr. 122Wohral; Horst Fuchs teleshoping; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Horst_Fuchs.JPG; CC-BY-SA-3.0; 23.2.2013Wohralhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Horst_Fuchs.JPG Obr. 123http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/odvoz-drivi/odvoz01.html; 23.2.2013http://jakubzapl.unas.cz/fotogalerie/odvoz-drivi/odvoz01.html Obr. 124Che at cs.wikipedia; Distribuce PageRanku mezi provázanými stránkami.; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pagerank1.png; CC-BY-SA-2.5; 23.2.2013Checs.wikipediaPageRanku http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pagerank1.png

11 Literatura KUPČÁK, V.: Ekonomika lesního hospodářství. Brno, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2005. 258 s. ISBN 80-7157-734-0 ŠVARCOVÁ, J. a kol.: Ekonomie – stručný přehled. Zlín: Nakladatelství a vydavatelství Ing. Jena Švarcová, PhD., CEED, 2012. 304 s. ISBN 978-80-87301-16-6 SAMUELSON, P., A., NORDHAUS, W., D.: Ekonomie. Praha, Svoboda, 1991. 1012 s. ISBN 80-205-0192-4 KOZLER, J., MATĚJKA, J.: Ekonomika, management, marketing. Havlíčkův Brod: Fragment, 1998. 140 s. ISBN 80-7200-320-8


Stáhnout ppt "5_2 MARKETING EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ. 5.3 Marketingový mix 116."

Podobné prezentace


Reklamy Google