Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.4.00/21.1621 Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu EU
Půdy:.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
PŮDA PŮDA PŮDA.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Půdy jsou všude kolem nás.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Elektronická učebnice - I
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚĎA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Lesnická geologie a pedologie
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
PEDOSFÉRA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_11.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.29 –PŮDA JAKO ZRCADLO KRAJINY- pracovní list
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
PŮDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Půda.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: PŮDA
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – pedosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_01.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
PEDOSFÉRA Půdní obal Země
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_08.
VY_32_INOVACE_10-1-4_Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Rozdělení půd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzická geografie Datum vytvoření
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Pokusy – neživá příroda
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_17
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Pedosféra = půda na Zemi
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA Téma: Půda Klíčová slova: lehká, středně těžká, těžká půda Ročník: 3 Vytvořila: Mgr. Dagmar Šišková ČÍSLO MATERIÁLU: VY_52_INOVACE_PŘ.31.3.Půda ANOTACE: materiál slouží k osvojení a procvičení učiva METODIKA: prezentace slouží k předvedení na interaktivní tabuli srpen 2012

Metodické pokyny jsou uvedeny na stránce, nebo se žáci řídí přímo pokyny učitele, který odpovídá také za správné plnění úkolů popř. hodnocení žáků.

P ŮDA

Vzniká rozpadem různých nerostů, hornin, odumřelých rostlin a živočichů Humus – obohacuje půdu ( vzniká rozkladem uhynulých živočichů, kořínků, větviček, listí) Orná půda – půda s humusem ( čím je ho víc, tím je půda úrodnější) Ornice – vrchní vrstva orné půdy, zemědělci ji zpracovávají oráním

D RUHY PŮD Lehká půda: málo jílových částic lehce se obdělává rychle se do ní vsakuje voda rychle vysychá Úkol: namaluj lehkou půdu, uč. str. 15

D RUHY PŮD Středně těžká půda - stejné množství jílu, písku, kamínků - dobře se obdělává - voda se v půdě částečně zdržuje a částečně prosakuje Úkol: namaluj středně těžkou půdu, uč. str. 15

D RUHY PŮD Těžká půda - velké množství jílu - za sucha velmi tvrdá a praská - po dešti mazlavá - těžce se obdělává Úkol: namaluj těžkou půdu, uč. str. 15

D RUHY PŮD :

P OSLOUCHALI JSTE POZORNĚ ? Najdi ve větách slova, která se týkají tématu půda: Zornice je součástí oka. Do stohu musíme skládat balíky slámy. Které tři druhy půd rozlišujeme? A)b)c) Co musí půda obsahovat, aby byla úrodná? …………………. Jak nazýváme vrchní vrstvu zemědělské půdy? ………………....

Ř EŠENÍ : Najdi ve větách slova, která se týkají tématu půda: Zornice je součástí oka. Do stohu musíme skládat balíky slámy. Které tři druhy půd rozlišujeme? A) lehkáb) středníc) těžká Co musí půda obsahovat, aby byla úrodná? Humus Jak nazýváme vrchní vrstvu zemědělské půdy? Ornice

Z DROJE : Jarmila Mladá,Ladislav Podroužek: Prvouka pro 3. ročník základní školy, SPN, Praha 2003, str.15