Výuka makroekonomie na českých vysokých školách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov.
Advertisements

Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Obor S - Informační systémy ve stavebnictví
SYSTÉMOVÉ INŽENÝRSTVÍ A INFORMATIKA
Představení bakalářských oborů – Uchazeči NÁRODOHOSPODÁŘSKÁ FAKULTA.
Den otevřených dveří na Národohospodářské fakultě pro obor Národní hospodářství 5. ledna 2013.
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Využití ekonomie informací v teorii firmy.
Úvod do makroekonomie Martina Hedvičáková
1 Kolegium děkana Program 1. Kontrola zápisu – Ing. Soukupová Úvodní slovo děkana – prof. Kleibl 2. Pedagogika – doc. Kubálek Pedagogika.
Literatura (jednoduchý keynesiánský model):
Cvičení I. Ing. Martina Hedvičáková, Ph.D. 16. –
Makroekonomie I.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
IVIG 2005, Praha, 22. září
Doc.Ing Pavel Janíčko, CSc.
1. Ekonomie jako společenská věda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
1MT451 Ekonomická analýza a prognóza
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Makroekonomie a hospodářská politika
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Úvodní informace k předmětu. Teorie firmy.
ÚROKOVÉ SAZBY Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta, Karviná.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Makroekonomie.
KONFERENCE projektu APSYS „ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe “ Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Jsou potřebné,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Bakalářská práce - zpracování
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Miroslav Hloušek Katedra ekonomie Kancelář č. 606 Konzultační hodiny: pondělí:
Výuka makroekonomie na českých VŠ Tomáš Holub. Výuka makroekonomie na IES FSV UK  Bakalář: Ekonomie II: Samuelson (1991), Mankiw (1999), Holman (1999)
Proč studovat makroekonomii?
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Zdeněk Tomeš Katedra ekonomie Kancelář č. 612 Konzultační hodiny: pondělí:
1 Pedagogické kolegium Program 1. Reakreditace předmětů Reakreditace předmětů 2. Akreditace nových předmětů a zneaktivnění předmětů Akreditace.
Studijní program Ekonomika a management
1 Pedagogické kolegium Program 1. Reakreditace předmětů Reakreditace předmětů 2. Akreditace nových předmětů Akreditace nových předmětů 3.
Slide 0 Organizace. slide 1 Makroekonomie II Tomáš Paleta Katedra ekonomie
Ústav světových dějin Obor Historie – Obecné dějiny.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 VŠFS – KS – LS 2005/06 mezinárodní ekonomická integrace Plnění maastrichtských konvergenčních kritérií a ekonomická sladěnost ČR s Eurozónou
1 VŠFS – KS – LS 2006/07 Mezinárodní ekonomická integrace Plnění maastrichtských konvergenčních kritérií a ekonomická sladěnost ČR s Eurozónou
Fakulta informatiky Masarykova univerzita Brno. Fakulta informatiky MU Brno Brno – univerzitní město Masarykova univerzita – druhá největší univerzita.
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Ekonomie 1 Magistři První přednáška Dynamická rovnováha na trzích
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Středoevropská komparativní studia na IMS FSV UK kombinovaná forma studia Den otevřených dveří 2016 Tomáš Nigrin.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Úvod do ekonomie Doc.Ing Pavel Janíčko, CSc.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Představení Obchodně podnikatelské fakulty v Karviné Slezské university v Opavě Michal Tvrdoň – proděkan pro vědu a výzkum Zasedání Vědecké rady SU OPF.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
MAGISTERSKÝ STUDIJNÍ PROGRAM: HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA A SPRÁVA
EKONOMICKÁ ANALÝZA Orientace pro studenty Září 2017.
Organizace.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Organizace.
Makroekonomie a hospodářská politika
Transkript prezentace:

Výuka makroekonomie na českých vysokých školách Jindřich Soukup

Organizace výuky ekonomické teorie – stylizovaná fakta Anglosaský svět Bakalářské studium 1. ročník základní kurs Ekonomie nebo kursy mikra plus makra 2. ročník středně pokročilé kursy makro a mikro Magisterské studium pokročilé kursy makro a mikro Doktorské studium pokročilé kursy makro a mikro (pro neekonomy) ČR Bakalářské studium 1. ročník základní kurs Ekonomie nebo kursy mikra plus makra Magisterské studium středně pokročilé kursy makro a mikro Doktorské studium pokročilé kursy makro a mikro

Situace na VŠE Původní jednotná struktura (od roku 1991) Bakalářské studium 1. Ročník - základní kursy mikro plus makro (se zápočty) - bakalářská zkouška Magisterské studium - středně pokročilé kursy makro a mikro (zápočty) - státní závěrečná zkouška z Ekonomie Doktorské studium - pokročilé kursy makro a mikro (dílčími zkouškami Aktuální stav – různé dle fakult a oborů (zde stav FPH, obor PEM) Bakalářské studium 1. Ročník základní kursy Mikro plus Makro (dílčí zkoušky) Magisterské studium - středně pokročilý kurs Ekonomie (dílčí zkouška) - státní závěrečná zkouška z Ekonomie Doktorské studium pokročilý kurs Ekonomie (dílčí zkouška)

„Alfred Marshall, who had codified and organized microeconomics in his Principles of Economics, always intended to do the same for macroeconomics, but he never did.“ H. Landreth – D.C.Colander: History of Economic Thought. 4/e, 2002, s. 409 Každý kurs makra (na rozdíl od mikra) je více individuální – řazením témat, metodou výkladu apod. – než kursy mikra.

Co učíme – lze říci literaturou Základní kurs makroekonomie Pavelka, T. : Makroekonomie (základní kurs), ISBN 80-86175-58-4, 2007 Středně pokročilý kurs Ekonomie (část makroekonomie) Soukup, J. – Pošta, V. – Nesert, P. – Pavelka, T. Dobrylovský, J.: Makroekonomie. Moderní přístup, ISBN 978-80-7261-174-4, 2007 Pokročilý kurs Ekonomie (s důrazem na mikroekonomii) Mach, M.: Makroekonomie. Pokročilejší analýza 3.část, ISBN 80-86175-22-7, 2002

Co chceme dosáhnout Co zajímá podnikatelskou sféru - Vývoj (agregátní) poptávky Vývoj měnových kursů Vývoj úrokových sazeb Absolventi FPH budou spíše na vyhodnocovat efekty HP, nikoliv tvořit HP Odraz v kursu: důraz na krátké období a dovednost použít modely k vyhodnocení změn makroekonomických parametrů a efektů HP