Www.spis.cz Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment 2007 4. – 5. 12. 2007, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vítejte v POJIŠTĚNÍ BOSKOVICE Kdo jsme? > největší makléřská síť v ČR > více než 20 let na trhu > jsme se světovou jedničkou Marsh > partner všech pojišťoven.
Advertisements

Ministerstvo vnitra říjen – listopad Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel.
J AK SE ZAŘADIT DO SPOLEČNOSTI ? N A KOHO SE MOHU OBRÁTIT ? Praktická část.
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Czech POINT Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Seminář Plzeň Luděk Šafář Projektový manažer.
Statutární město Karlovy Vary
Produkty finančního trhu
Konference MV Květen zásadně snížit byrokratickou zátěž všem promítnout jednou pořízený údaj všem OVM promítnout změnu existujícího údaje všem.
Vypracovaly: Nikola Dreslerová, Eva Šenkeříková
Konference „10 let eGovernmentu v ČR“ Ivan Langer Praha, Senát Parlamentu ČR, 8. dubna 2010.
Peníze - půjčky Splátkový prodej Úvěrová karta Spotřebitelský úvěr
„JEN PĚT MINUT PĚŠKY Z VAŠEHO DOMOVA…“ Nové trendy v personalizované komunikaci.
Základní registry veřejné správy
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
Základní registr obyvatel
Zdravotnictví V odvětví zdravotnictví v ČR je zaměstnáno pracovníků a výdaje státního rozpočtu do tohoto odvětví představuji asi 9% HDP. Po roce.
Organizace sociální správy
Legislativní záměry v oblasti e-Governmentu Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Krupka předseda podvýboru pro VS a IS.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 26.srpna 2012 Název: VY_62_INOVACE_
Evidence obyvatel.
Jak se postavit na vlastní nohy Brožurka jako pomocník při startu do života Brožurka jako přehled zajímavých informací a užitečných rad o bydlení, hledání.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
Ministerstvo vnitra Dosáhli jsme cíle? Máme efektivní veřejnou správu? Máme dostatek financí na vše co děláme? Odpověď zní: „bohužel NE!!“  Proto.
Matrika Bc. Jan Podloučka.
Principy SPIS pro legislativu eGovernmentu Aleš Kučera – NOVELL eGovernment Expert Forum , ISSS, Hradec Králové.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.
Odkud stát získává peníze.  Přímé : platí daňový poplatník (občan odvádějící tuto daň) přímo státu, prostřednictvím finančního úřadu  Nepřímé : platí.
eHealth vs eGovernment : souboj bez vítěze
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
Datové schránky a konverze dokumentů Zákon o eGovernmentu
Základní registry ve veřejné správě
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí Jeden ze základních registrů – zákon 111/2009 Sb., o základních registrech V RÚIAN jsou pro celou veřejnou.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_POJISTOVNICTVI.
Bez čeho to nepůjde? Bez registrů ! Mgr. Zdeněk Zajíček náměstek ministra vnitra.
Seminární práce z předmětu SIPOL
DAŇOVÁ EVIDENCE – ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
Výstupy z informačních systémů veřejné správy Hradec
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Czech POINT ve službách České pošty aneb Česká pošta ve službách Czech POINTU Petr Stiegler náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu a eGovernment.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Základní registry.
Právní procesy.
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
Co umožní uplatnění informačních technologií ve zdravotnictví
Portál veřejné správy CS – Zákaznická řešení pro státní správu Ing. Vladimír Hořejší Ing. Jitka Novotná Ministerstvo informatiky.
Odstranění shodných názvů ulic Město Čelákovice
Co je to Czech POINT garantovaná služba pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho univerzálního místa možnost získání a ověření dat z veřejných.
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Základní registry informují ing. Ondřej Felix CSc. hlavní architekt eGovernmentu MV ČR Praha říjen 2012.
Workshop 3. června 2008, Praha Rozvoj služeb eGovernmentu v ČR a elektronizace zadávání veřejných zakázek Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Odbor veřejného.
Zákon o sdílení dat při výkonu veřejné správy
Tomáš Šedivec Odbor Hlavního architekta eGovernmentu
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
PENZIJNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ
ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE
EGonovi tluče srdce!!!.
Důležité osobní doklady
EGONovi tluče srdce! Ivan Langer ministr vnitra.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Systém správy dokumentů
Wales 2019 Průvodce registrací pro studenty
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Transkript prezentace:

Kam může směřovat další vývoj eGovernmentu v ČR? Ondřej Felix, VP SPISu Pavel Kalášek, VP SPISu eGovernment – , Praha

Ušetří nám eGovernment čas, nervy i peníze? Několik užitečných principů Obsah

Občan komunikuje s úřady a institucemi: Dnes vs. Pozítří aneb Zajíčkovi mění jamku…

STĚHUJÍ SE !!!

Doklady/kdoOPŘPpastechničákprůkaz VŠznámka Táta●●●● Máma●●● Babička●●● Student●●● ● Školák ● Pes ● Občan od státu nic nechce, pouze plní své zákonné povinnosti…. Na každou změnu dokladu počítejme 2 hodiny a máme 36 hodin - ale skutečně - neproduktivní činnosti.

…ale to jsme na začátku, neboť ještě existují… plynárny, energetiky, vodárny, směsný odpad, bankovní účty, hypoteční banka, kabelovka, telefonní operátor, pobočka ČSSZ, pobočka zdravotní pojišťovny, pojišťovna nemovitosti, pojišťovna auta, životní pojištění, úrazové pojištění dětí, penzijní připojištění, obvodní doktor, lékaři specialisté, finanční úřad, pošta, atd… Téměř všechny tyto změny mohu udělat až s novými doklady – určitě s občanským průkazem…. a každý vyžaduje údaje o trvalém bydlišti podle nějakého zákona….. ztratit občanský průkaz během procesu….

Kdo/kamMámaTátaBabičkaStudentŠkolák Energetika ● ● Plynárny ● Vodárny ● Odpad ● Banka ●●●● Hypotéka ● Kabelovka ● Operátor ●● Mobil.operátor ●●●●● ČSSZ ●● Zdrav. poj. ●●●●● Poj. auta ● Poj. nemovitosti ● Životní pojištění ● ● Úrazové poj. dítěte ● Poj. domácnosti ● Penzijní poj. ● Obvodní lékař ●●●●● Specialisté - lékaři ●●● ●●●●●● FÚ ● Pošta ●●●● A naše milá rodinka má před sebou úhrnem přes 100 hodin strávených v dialogu s těmito institucemi… Někde jde o pohodlí, jinde o peníze, nebo i o kriminál....

Jak by mohl Pozítří vypadat cílový stav? 1. rodinka se objedná na libovolném kontaktním místě; 2. rodinka dorazí v určenou hodinu na kontaktní místo; 3. doloží, že se stěhuje na novou adresu; 4. odevzdá občanské průkazy; 5. jsou jí vystaveny provizorní, leč platné OP. Do 3 týdnů jí přijdou poštou nové OP; 6. předá k autorizaci seznam adres institucí (který si předtím připravil pomocí internetu doma) 7. kontaktní místo rozešle změnu adresy autorizovaným způsobem na seznam adres; 8. kontaktní místo opraví údaj v centrální evidenci odpovídajícím způsobem A je to!

Co je potřeba k tomu, aby vše mohlo Pozítří takto fungovat ??? Integrace veřejné správy centrálně spravovaná, vypovídající, jednou se vyskytující identifikace osoby celoplošně dostupné údaje o obyvateli zmocnění veřejné správy, přesněji státní správy, k provedení autorizovaného výpisu z registru a k elektronickému rozeslání a systém musí zajistit, že nedoručená, přesněji neakceptovaná podání dostane občan zpět k ručnímu vyřízení. A toto vše nevyžaduje téměř žádné legislativní změny, jen ochotu ke změně !!!

Existuje několik pravidel a principů, které nalezly svůj původ mj. na půdě SPISu, které mohou dosažení takového cíle výrazně napomoci. právo volby místa a způsobu komunikace s VS právo poskytnout informace VS pouze jednou a právo delegovat požadovat zajištění podkladů z informací VS pro VS orgány VS vedou své informace elektronicky obyvatel, resp. osoba, mají právo volby způsobu a místa doručování

Děkujeme za pozornost a těšíme se na shledanou za rok, třeba už bude Pozítří… možná bude stačit, aby rodina poslala na kontaktní místo jen svého zástupce.... Ondřej a Pavel – s upřímnými díky Šárce